/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Kontingent i DJ
Fra : TheRealDeal
Vist : 1135 gange
175 point
Dato : 14-05-10 16:44

Kære alle

Skal seniormedlemskab være til nedsat kontingent i Danmarks Jægerforbund?
TRD

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 14-05-10 16:45

Nej

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-05-10 16:45

- selvfølgelig ikke...

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-05-10 17:06

NEJ.!!! Det er pensionisterne der har skillingerne.

Iøvrigt.....
Det har vist sig at viagra har en bivirkning...

... det øger antallet af migrænetilfælde hos kvinderne.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-05-10 18:07

I stedet for nesat kontingent bør man forære medlemmerne et skægplejesæt og en tyrolerhat med gemsefjer - og med DJ-logoet foran på hatten. I forvejen ligner de jo allesammen kloninger af den gamle formand. De kunne se sødt ud.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-05-10 18:20

Men oven i købet, hvis man er emdlem af DJ, får man et rigtig godt medlemsblad, og sønnen og jeg plejede at slås om det - mens han boede hjemme.
Som en sidegevinst får man en masse sprut- og bilreklamer + tilbud om alt for dyre lån.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-05-10 19:01

Jeg er ligeglad da jeg alligevel er kontingentfri medlem

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 14-05-10 20:09

Jeg synes det skal være det dobbelte!

Accepteret svar
Fra : Provsten1

Modtaget 175 point
Dato : 14-05-10 20:24

Hele den opbygning som DJ har, er dødsdømt - heldigvis ! Dette er ikke hverken DDR eller Sovjetunionen - den tid er forbi ! Lad vokse mennesker selv bestemme over deres liv også hvilke foreninger de vil være medlemmer af. DJ er desværre den eneste reelle mulighed for at kunne komme i kontakt med de lovgivere der bestemmer for os allesammen - og dét magter DJ ikke !
Men så længe det ikke er kompetente mennesker der stiller op til at gøre en indsats, får vi hvad der er muligt !
Det pengeforbrug som DJ har, specielt til brug i udlandet (hvorfor egentlig dét?), kunne bruges meget bedre på de medlemmer der betaler til fællesskabet. Der skulle derimod ansættes nogle mennesker med forstand på jura, økonomi og moderne ledelse i et forbund med så mange medlemmer, i stedet for nogle tilfældige mennesker som ved "lidt om alting" - det er ikke godt nok !! De midler der stadig bruges på udenlandske eventyr, samt de midler DJ modtager fra det offentlige Danmark, kunne passende bruges på ansættelse af de mennesker som nævnt !
Spørgsmålet om seniorer skal betale et mindre kontingent, er efter min bedste overbevisning forkert. Alle skal betale samme antal kroner og så meget er det jo ikke pr. år - iøvrigt kan jeg godt lide Heidi-Ho's bemærkning om, at det er pensionisterne der har skillingerne Og deri har han jo ret !!

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-05-10 20:30

Hørt !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 14-05-10 22:27

Jeg er medlem af DJ og A-kassen

men over 1000 kr om måneden er fandeme dyrt - og pensionisterne må gerne være kontingentfri for min skyld...

MVH@ns

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-05-10 22:30

Det er morsomt at se hvem der råber højst - de der IKKE er medlemmer af Danmarks jægerforbund. Meld jeg dog ind og få indflydelse i stedet for at spille jeres kontingent kroner på en forening helt uden indflydelse.....

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 14-05-10 22:44

Jeg er medlem af D.J. - Dansk Jernbaneforbund

MVH@ns

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-05-10 23:35

Citat
spille jeres kontingent kroner

- det er nemli' rigtigt Ballespreder, spil LOTTO istedet for DJ...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-05-10 00:23

man kan godt døre begge dele Hr. Professor.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-05-10 04:20

Utrolig at professoren ikke allerede har været inde og råbe.Hvad betyder døre ja i dette tilfælle
betyder det altså gøre......
Gør det noget?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-05-10 06:42

Der er ikke noget at sige til, at DJ er på rø..........! De SPILLER jo kontingentet op !! - Det siger BalleBendt og så er det jo sandt !!

Øjenvidnet117²

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 15-05-10 07:53

Alle ved at forbundets kasse skranter manglende indtægt fra nye yngre medlemmer og en stigende pensionist gruppe der slipper med nedsat kontingent, for at imødegå den faldende indtægt, spares der på formidlerne på Kalø, der skal sikre ny tilgang i deres naturformidling og forståelse for jagt i DK Hvad gør ledelsen, ikke en skid, de er ikke gået ned i løn for at stå solidarisk

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 15-05-10 08:51

Kære alle

Jeg kan tilføje, Skov og Naturstyrelsen har lukket kassen i over for DJ, på et årligt tilskud, som er ca . kr. 800000,-, de vil ikke være med til at financiere et forbund der hvert år ligger ca 2. mill kroner til side
TRD

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-05-10 10:56

Så skal priserne godt nok også op. 800.000 kr. er mange penge som man bør hente på kontingentet.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-05-10 11:46

Ja de der ikke er medlemmer og soledariske er stadig dem,der råber højest,men det koster jo heller ikke noget..
Og se hvem fik ret igen igen en slåfejl skulle der straks laves plat på...

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 15-05-10 12:29

Kære bb1

Jeg vil lige citere dig
Citat
Ja de der ikke er medlemmer og soledariske er stadig dem,der råber højest,men det koster jo heller ikke noget..

De oplysninger jeg er kommet med, er fra DJ egen hjemmeside, så må jeg vel være medlem
Hvad mener du? er det iorden ledelsen bare sørger for sig selv, for andre skal mangle midler til at informere om dansk jagt
TRD

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-05-10 14:16

Intet har ændret sig efter DJ-skandalen. Pampere er lige så svære at udrydde som skvalderkål.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-05-10 15:23

Har Kemiske Ali i øvrigt et godt råd om hvordan man lettest får fjernet skvalderkål?? Det ser temmelig håbløst ud - her på matriklen.
Man kunne naturligvis æde dem.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-05-10 19:38

Kære Tonganeser.

Nu hedder jeg ganske vist ikke Kemiske Ali, men skvalderkål bryder sig ikke om RoundUp, som er uhyre effektivt.
En anden mulighed, som godt nok vil være grænseoverskridende: BaldeBendt lejer Muflon-geder ud til afgræsning og de vil guffe skidtet i sig indtil de segner - så er de også lettere at ramme for riffelinstruktøren !!!

Knæk og bræk i morgen til alle jægere, uanset tilhørsforhold til jagtforeninger.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-05-10 19:39

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 15-05-10 12:29

--------------------------------------------------------------------------------
Kære bb1

Jeg vil lige citere dig

Citat
Ja de der ikke er medlemmer og soledariske er stadig dem,der råber højest,men det koster jo heller ikke noget..

De oplysninger jeg er kommet med, er fra DJ egen hjemmeside, så må jeg vel være medlem
Hvad mener du? er det iorden ledelsen bare sørger for sig selv, for andre skal mangle midler til at informere om dansk jagt
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- det kunne jo være hvemsomhelt din nabo din lille broder eller tante, der er medlem,intet er bevidst med de meninger du fremkommer med skulle man sandelig ikke tro,at du var medlem i alle tilfælle videregiver du kun noget spredhagl fra en aldeles syg person....
Og så er det forøvrigt helt uforståligt, at du vil være medlem af en forening, som du har så meget imod!!!!!!!

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 16-05-10 11:33

Kære bb1

Et medlemsskab af en forening, behøver ikke være ensbetydende med at man er enig med den nuværende ledelse, som ikke har lært at tilpasse sig den nuværende situation.
Der sidder en formand i DJ, som er fhv. borgmester fra en fhv. kommune, han skulle se sig om efter et nyt job og desværre for DJ, har han ikke lært hvordan moderne ledelse tilpasser sig i en verden, hvor det er medarbejderene på gulvet der skal få ført firmaet igennem krisen.

TRD

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-05-10 12:52

Jamen sådan er Ballegaard. Jeg plejer at sammenligne ham med en af disse hersens optrækkelige legetøjsrobotter. Man trækker ham op i ryggen - og så marcherer robotten derudad.

Nu må man også prøve at forstå manden. Medlemsskabet af DJ giver ham en følelse af identitet - og han marcherer i den retning han bliver stillet. Møder han en forhindring - marcherer han bare videre i en anden retning - brmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm - eller hvordan sådan et stykke legetøj nu brummer.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 16-05-10 17:10

Kære alle

Det er meget beklageligt og glædeligt, når folk der har været med til at bestemme en ny struktur i DJ, går til selverkendelse og indrømmer den nye struktur har slået fejl.
Et citat fra DJ debatside
Citat
Ligeledes afslører den nye struktur, at det i eksempelvis Kreds 7 og måske også flere kredse, har været muligt at præsentere et gigantisk overforbrug, uden dette får konsekvenser for de ansvarlige - herunder også den øverste politiske ledelse i DJ.

Sætningen "gigantisk overforbrug" lyder ikke godt i mine ører og den nye ledelse har intet lært af DJ krisen.
TRD

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 17-05-10 07:08

Igen igen igen igen igen igen igen x 100 har "nattevagten" igen slået til, ved at kommenterer indlæg, hos dem som "nattevagten" har blacklistet og nu hvor han er MEEEEEEEEEEEEGGGGGGGGGGGGGGGGGGGEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET preset jægerforbundets overforbrug, opretter Kandus forfatter unikum, endnu en ny tråd, uden et spørgsmål.
Hva` så Knudsen kom nu med en forklaring, hvorfor lille Ole ikke har fået styr på forbundet og hvorfor han ikke vil være med til at pensionisterne skal betale fuld medlemskab, forbundet er ved at være et rent olle kolle

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-05-10 11:11

HURRA, jeg er kommet i fint selskab:

# Bruger Medlemsdato

1 Stouenberg 19-09-2006
2 centerpoint 10-07-2008
3 Tonganeseren 03-11-2008
4 TheRealDeal 30-11-2008
5 Sandhedsvidnet 08-12-2008
6 ErasmusMontanus 16-12-2008
7 HFranzen 26-12-2008
8 Provsten1 21-04-2009
9 Øjenvidnet4 11-06-2009
10 habibiPro 27-06-2009
11 betterwisser 03-03-2010

Stjernepsykopaten, lystløgneren, narrehatten (iflg. hans mangeårige ven K.T.), vådeskuddet fra Jylland o.s.v. Bent Ballespreder har blacket mig! Det holdt hårdt, men det lykkedes...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-10 13:28

Hip, hip

Godt gået.

Mvh.
Tonganeseren (Hawaibonden)

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 17-05-10 17:08

Kære Stouenberg.

Velkommen i "klubben" - du har sandelig været en tålmodig mand at skulle vente så længe, men hastværk er som bekendt lastværk !!

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-05-10 17:35

- tror jeg har overtaget 1'tallet provst! sorry...

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-05-10 19:05

Jeg må vel ligge på en suveræn første plads rent tidsmæssigt eller hva???, gad vide om Ballesprederen også går uinviteret på jagt hos de folk, han har forvist på hans, igen frem udlejede jagtteræn samme metode som han bruger her.

Selvfølgelig skal det ikke være nedsat kontingent til senior drengene, men invalidepensionister og andre handicap er ok for mig.

bb1 kan for at opnå gratis princippet som han i overført betydning hylder her, bare sende sine indlæg fra de sidste 6 måneder til bedømmelse, og der vil nok fluks blive sendt et frikort til ham, både fra DJ og Thule Vandrehjem som værdi trængende type.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-05-10 08:22

Kommentar
Fra : bb1
Dato : 17-05-10 23:17
--------------------------------------------------------------------------------
"Nej da mit billede kan du finde på min hjemmeside www.bb-jagt.dk Jeg har ikke noget at skjule........"

Sådan skrev en kendis forleden - men han "glemte" noget væsentligt, som ikke umiddelbart lader sig finde på hans "hjemmeside":

http://www.jensensafaris.com/Landsbytossen.htm

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-05-10 22:58

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 22-05-10 06:34

Nå Knudsen, hvornår får du svaret på det spørgsmål du har fået stillet inde på jærgerforbundets debatside?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-05-10 13:36

Hej Sandhedsvidnet.

Hvad drejer spørgsmålet sig om?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 22-05-10 14:38

Tonganeser her er spørgsmålet fra forbundets debatside
Hej Bent
Du er jo en erfaren nimrod, og som sådan kan jeg/vi formentligt høste noget af denne meget, meget store paratviden, du besidder!

Du stiller spørgsmålstegn ved, om vi i DLS er jægere og har(formoder jeg – ud fra vores jagtpolitiske manifest side 28 og nogle sider frem, bragt i JAGT & JÆGERE 1-2010 og her på siden som rullefil) rabiate holdninger. Kunne du venligst uddybe dette – og gerne kort og konkret?

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 22-05-10 17:48

Kære alle

Det er med stor interesse jeg læser, at DJ har altid har pralet af ca. 85 - 90.000 medlemmer, men nu ser jeg tidligere tillidsfolk indrømme der kun er 70.000 medlemmer
Citat
At få aktiveret forbundets nuværende ca. 70.000 medlemmer er sandt at sige ikke nemt, men langt værre ser det da ud med at få de næste 70.000 i folden, hvilket faktisk er endnu mere vigtigt. Blandt disse mange uorganiserede jægere, findes der givetvis dygtige og loyale folk, som med flid kan tilføre Jægerforbundet den fornyelse vi længe har trængt til - fra top til bund.
Generationsskiftet i Jægerforbundet er måske ikke så langt væk, men hvor er næste generation i forbundet?

Hvordan får vi nye medlemmer som betaler det fulde kontingent og flere der byder ind med en anden måde at gøre tingenen på?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-05-10 17:57

Nøj for en papskid. Nu får Ballegaard brug for sin skriverkarl - Hæ, hæ.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-05-10 18:41

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 22-05-10 22:33

Ak ja - nu ramler korthuset DJ.

Det er synd for alle retskafne medlemmer, og de er da heldigvis flest, med de løgnehistorier som ikke alene ledelsen men også de fantaster og løgnhalse der står på sidelinjen og dikker med halerne. Nej kære venner, slaget i og om DJ er slet ikke slut endnu og det var forudsigeligt !!!! Ikke alene jeg, men også andre har været sundt skeptiske over den måde hele udviklingen i DJ har været igennem siden krisen i 2005-06 !
Jeg vil håbe, at fornuftige medlemmer vil være med til at forny hele opbygningen af et NYT DJ, som efter min mening bør drives som en moderne virksomhed og ikke som et levn fra en svunden tid med alle de "gamle dyder", som nogen stadig vil forsvare !
Ballegaard-Knudsen er nul og nix i hele dette spil, skønt han giver udtryk for en stor viden og indsigt, så glem alt om dette fantasifoster i en ny og slagkraftig forening - hvor det ikke er muligt at stikke snablen i pengekassen til diverse ubrugelige tiltag.

Held og lykke med fremtiden i begge foreninger, både DJ og DLS, og respekteer så folks beslutninger, til gavn og glæde for vor fauna og for fremtidens jægere.

De bedste hilsner
Provsten1

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-05-10 23:14

Sidste!!!

Bent Ballegård Knudsen, raket ingengør på malkemaskinetrykbærendesurmælksanlæg til jerseykør har ansøgt DJ om, at få impliceret de her gule ostehoveder ( smilieys ) på DJ´s hjemmeside, således at han kan kommunikere på lige fod med andre, på et for hans forståeligt grundlag.

Det vil være punkt et på reprsentantskabsmødet i nærheden af Kolding lover Ole Røgkat fra DJ, ellers har bb1 overhovdet ingen mulighed for at give sine meninger tilkende og det er et tab for dansk jagt og en af DJ´s toneangivne netdebatøre på 2 til 3 linjernes niveau.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-05-10 23:34

Mere sistste

Svaret vil vente på sig da HÆ er på pinse halløj, og skolelæren er på ø lejr, efter en påliderlig kilde fra Bottrup, men det kommer heldigvis et svar, når styrken er mødt frem igen efter, endte udfoldelser.
Bbb1 er ikke handlingsmufflon ( lammet ) men det er igen tæt på, så bær over til hans backup karle er klar igen, sædvanen tro når der kniber for kapaciteten Ballegård.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-05-10 00:15

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-05-10 08:46

Jeg er helt enig med Provsten i de betragtninger han gav udtryk for i går omkring DJ.

Disse kunstigt opgivne medlemstal som TheRealDeal henviser til, er jo grundlaget for de tilskud der ydes til DJ - altså svindles der også med dét !!
Det er snart på tide at medlemmerne gør oprør, vel at mærke de uplettede seriøse jægere og dem er der som også Provsten skrev, flest af.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-05-10 11:24

Pas nu på Øjenvidne. Dansk Land og strandjagtforening får til skud efter samme regler!!!!!!!

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-05-10 11:41

Knudsen skriver Dansk Land og strandjagtforening får til skud efter samme regler!!!!!!! kan du ikke give en kort men præcis uddybning af reglerne
og hvor bliver svarene af på forbundets hjemmeside

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-05-10 12:37

Er det bb1 som levere fårene til skud hos DLS, hvad giver i for dem. før og efter klipning?

Her er bb1 klart på hjemmebane står mufflonen så længst ude bb1?, hvordan er reglerne, må der også skydes uden for hegnet?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-05-10 12:49

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-05-10 11:24
--------------------------------------------------------------------------------
"Pas nu på Øjenvidne. Dansk Land og strandjagtforening får til skud efter samme regler!!!!!!!"

Kære Bendt Ballegård-Nielsen.

Hvorfor skal jeg passe på ? Jeg har ikke påstået nogetsteds, at DLS ikke kører efter samme retningslinier som DJ, så moderér lige dine udtryk !
Iøvrigt har vi her et typisk eksempel på bb1's måde at debatere på - lige så snart han ikke kan svare på spørgsmål eller stillingtagen til en sag, forsøger han at nedgøre andre - ganske usmageligt !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-05-10 13:34

Igen dumpe du i

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 23-05-10 14:44

Tak for svaret Provsten1.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 23-05-10 14:54

Mange tak for point, TRD.