/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mediacenter
Fra : executor
Vist : 552 gange
100 point
Dato : 13-05-10 23:29

Jeg overvejer at anskaffe min en mini pc som skal fungere som media center sammem med mit 40" LED fjernsyn... jeg har kigget lidt på ASRock Nettop ION 330 med Blue Ray drev og ASUS EEEBOX 1501.. Blue Ray drevet er ik så vigtigt da jeg har PS3'er, men mit formål med at lave media center er at smide alle mine dvd film over på en NAS HDD også steame filmene derfra men men hvilken HDD skal jeg vælge og hvilken størrelse jeg har omkring 600 film

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-05-10 00:03

Jeg er ikke så dreven i ps3 men mener at den kan fungere som "mediacenter " for lyd og billede. Du kan så streame fra NAS med indbygget HD.
Det er måske bare et spørgsmål om det rigtige software og netforbindelse til ps3.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-05-10 01:04

Citat
hvilken størrelse jeg har omkring 600 film
Hvis hver film fylder ca 4-5 GB så skal du have 3000 GB = 3 TB harddisk plads

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-05-10 07:46
Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-10 08:08

Citat
Hvis hver film fylder ca 4-5 GB så skal du have 3000 GB

Hvis det er originalfilm, fylder mange af dem DET DOBBELTE

Så en "mini" kommer vist på arbejde

Kommentar
Fra : executor

Dato : 14-05-10 10:17

Hvis nu man siger at jeg bruger PS 3'eren til media center. Hvilket program vil i så anbefale jeg bruger?
Jeg har leget lidt med PS3 Media Server..

Vil i anbefale at jeg køber en USB HDD heller en NAS? Det skulle gerne være sådan at jeg er fri for at have min computer tænt hvergang jeg skal se film

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-10 10:59

Citat
Det skulle gerne være sådan at jeg er fri for at have min computer tænt hvergang jeg skal se film

Du lægger da bare DVDen i afspilleren til TVet

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 14-05-10 23:08

Hvis du køber en NAS, så vær sikker på, at overførselshastigheden er stor nok.
Har selv en Linksys, som kun kan levere 4-5 MB/s på et 100 MB netværk.
Max hastighed er 10-12 MB/s ved 100 Mb netværk, så hvis du skal højere op, snakker vi G-lan. Ved dog ikke om det stadig er hurigt nok til at streame DVD'er (Du kan jo også lave dem om til DivX)

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : executor

Dato : 15-05-10 12:06

kan jeg få sub med hvis jeg lager dem som Divx??

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 16-05-10 01:01

Ja da.
Kan ikke lige huske hvad der kan bruges til at rippe med, men hvis du googler "DVD2DivX subs" skal der nok komme noget frem. Ellers er jeg sikker på, der er en der snart skriver hvad du skal bruge

Mvh
CiViC