/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Alt alcohol smager dårligt, hjælp! :D
Fra : Hansen4life
Vist : 3041 gange
50 point
Dato : 13-05-10 22:58

Hej alle sammen :D
Hver gang jeg er til fest eller bare får en øl eller noget med vennerne, så smager alt dårligt, og har jeg drukket en øl som smager normalt, smager den næste var af h.. til og jeg kan mærke at det vil op igen.. jeg kan holde til at drikke sådan nogenlunde da jeg er høj og godt bygget.
Hvorfor er det at alt det smager dårligt efter den første genstand?

Tak på forhånd :)
- Hansen4life

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-05-10 23:13

Du kan være allergisk - og det er altså ikke en joke - men der er altså dem der ikke kan tåle øl.

Øl er brygget på humle, som godt kan gå under en kornsort, som så igen er en græsart, så hvis det kun er øl du mener, så kan det som sagt godt være allergi

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-05-10 23:20

Har du fået undersøgt om du evt. har sukkersyge?

Eller har du et arbejde hvor du bliver udsat for kemikalier?

Kommentar
Fra : gril

Dato : 13-05-10 23:21

hvor gammel er du vær ærlig

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-05-10 23:32

Det er morsomt at læse de vilde svar her i kandu.

Humle til ølbrygning er hunblomsten af en tokimbladet plante af hampe-familien.

Det har intet med en kornsort at gøre.

Mængdemæssig orden laves øl af vand , byg , humle og gær . Byggens stivelse omdannes delvis til alkohol. De faste dele af humlen , byggen og gæren fældes eller filteres fra. Tilbage er kun de opløse dele.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-05-10 23:38

Transor... du taler som du har forstand... nu ved jeg tilfældigvis hvad jeg snakker om

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 13-05-10 23:39

Hold dig fra det stads - du er meget heldigere end dem der ikke kan lade det stå; dit problem er til at leve med, og leve godt endda.
Når og hvis vennerne vil presse dig, eller spørger hvorfor du ikke vil deltage, så svar ærligt, nemlig at du ikke kan lide stoffet, ja faktisk ikke kan fordrage det.
Det respekteres i alle lag og sammenhænge - ved nogle endda med lidt misundelse.
Sodavand kan jo også bruges.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-10 23:42

Gælder det alle alkoholdige drikke? Hvis det kun er øl så drik noget andet, jeg selv bryder mig ikke speciel om smagen i øl og tørre (sure) vine men kan godt drikke en øl for selskabs skyld selvom jeg helst drikker noget andet.
(ja den var sjov den der med at humle skulle være i familie med korn )

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-05-10 23:54

Ja det er sjov.
Vi kan alle dumme os.
Men de sande tosser fremturer med deres fejltagelser og påstår de ved bedre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-05-10 23:55

o.v.n ...der er bestemt ikke noget at grine af, hvis man er allergisk overfor øl... og at humle er i familie allergisk set med græs er altså ikke noget jeg har fundet på, men en besked jeg har fra overlægen på sygehuset

Skuffer mig meget, at nogle synes det kan være sjovt... i fortjener selv at prøve en allergisk tur, med indlæggelse og alt hvad der følger med

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-05-10 00:00

Undskyld til spørger at vi diskuterer useriøs i dit sprøgsmål, men den med at humle og korn er i familie, den kræver lidt dokumentation de to arter har ikke det fjerneste med hinanden at gøre: http://da.wikipedia.org/wiki/Almindelig_Humle
det er malt som laves af korn mest byg men også hvede bruges til malt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-05-10 00:07

Jeg har ikke dukomentationen med mindre du forventer at jeg scanner hele sønnens journal ind,hvorfor kan i ikke bare tro på at pollen fra humle er pollen som man ikke kan tåle, der er utrolig mange krydsreaktioner... det må da lyde lige så usandsynligt at man ikke kan tåle hasselnødder når man er allergisk overfor birk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-05-10 00:16

Faktist har jeg ikke kommenteret allergien, det ved jeg ikke det fjerneste om, det er den påståede slægtskab mellem korn og humle der krævede en kommentar.
Hvorfor ikke bare indrømme når du har dummet dig?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-05-10 01:25

Nu har jeg forstået Nordsted.

Nogle bliver syge af græs ,andre bliver syge af humle. Derfor er hume en græsart.

Morlille kan ikke flyve, en sten kan ikke flyve. Derfor er morlille en sten.

Norsted er ligså morsom som Holberg.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-05-10 07:05

Citat
slægtskab mellem korn og humle der krævede en kommentar.

Hvorfor er det lige i ikke kan fatte, at der er krydsreaktioner - og at det er pollen - og ikke udseendet jeg snakker om

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-05-10 08:56

Citat
Det er morsomt at læse de vilde svar her i kandu.

Det kan jeg da kun gi' transor ret i, hans svar er da nogle af de mest vilde og tit misvisende

Citat
Hvorfor er det lige i ikke kan fatte, at der er krydsreaktioner - og at det er pollen - og ikke udseendet jeg snakker om

De er begge lige smalsporede

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-05-10 08:59

Tak Klaudi... dejligt at der er en der forstå hvad jeg skriver

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 14-05-10 11:24
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-05-10 12:32

Hmm, en eller anden putter nok antabus i Din mad

Kommentar
Fra : Hansen4life

Dato : 14-05-10 16:26

jeg er 15 år, lige om et måned er jeg 16. altså for et år siden var det eneste jeg drak til fester og det øl, men så her op til efter jul kunne jeg ikke li det mere, hvad kan grunden være? Jeg kan godt drikke andre ting, men sys ikk det smager særlig godt. Nu skal jeg til sommerfest her i morgen, og det ville være så godt hvis jeg bar kunne drikke mig i hegnet med mine venner som planlagt der, og der mener jeg kun man kan købe øl og slush-ice med vodka i (:

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-05-10 16:38

Det kan være hormonelt i din alder, hormonerne raser i din krop, men bare rolig om 5 år så kan du sikkert lide det igen. Og tænk på hvor mange penge du sparer når du ikke kan fordrage de ting dine venner drikker.

Du kan drikke sodavand og så skylle ren vinsprit ned. Så bliver du fuld. Der er bare det med at få fat i ren vinsprit. Det kan fås på recept på Apoteket.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 14-05-10 17:36

Det er jo langt fra sikkert at det er noget allergisk, men hvis det er, er det ikke ualmindeligt, at kroppen selv siger fra, ved at fortælle dig at det smager grimt

Min søn drikker vin i stedet for øl, men det løser jo ikke dit "problem" til festen i morgen, når der ikke er vin... det kan være du er så heldig at der er Sommersby de er ret så populære

Godkendelse af svar
Fra : Hansen4life

Dato : 23-05-10 18:24

Tak for svaret Nordsted1.