/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Busk ryder, ryder ingen busk
Fra : Højris
Vist : 654 gange
200 point
Dato : 13-05-10 15:19

I forlængelse af dette link.
Citat
http://www.kandu.dk/Spg137557.aspx

Har jeg nu fundet ud af at der ikke er gnist til at starte med efter stop,når den er varm men når den er kølet af kommer denne egenskab igen Heldigvis for det.
Men mit spørgsmål er hvorfor nu det.
Er der en anordning der slår fra eks. en termoBørge eller er det hele buskfætteren der er defekt.

Højris

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-05-10 15:55

Det er vandkølingen der ikke virker optimalt.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-05-10 19:01

Har du renset den så den kan køle ordentligt af, har du prøvet et andet tændrør?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-05-10 06:57

Håber ikke du kørte den igennem med ikke olieblandet benzin ,i så fald har du givet den forudsætninger for et kort liv.

MANGLENDE GNIST: du skal være sikker på det er et nyt tændrør ( type kan jo være svært hvis det slet ikke står noget om model/fabrikat men er vigtigt for funktion/holdbarhed- ind i specialforretning og spørg )
så skal tændrørshætten og kablet hen til den være renset i rensebenzin og derefter smurt med en silicone/fugtfortrængende spray samt tændrørshætten skruet ordendlig fast i ledningsenden.( evt køb en stump tændrørskabel når du skal købe tændrør og så skift det gamle kabel )

Hjælper det ikke ville jeg stamme alle skruer omkring det elektriske system . Selve tændspolen kan godt få siliconespray men pas på med det ved knikser og evt kul.

har ikke hørt om en buskfætterbørge med termosikring, men det er da muligt, den bliver svær at finde uden manual.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 14-05-10 08:20

Har oplevet det med plæneklipperen. Tændrøret var defekt!!!! Kold ingen problem, varm ingen gnist! Nyt tændrør ingen problemer!
Mvh. Ole

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 14-05-10 13:26

olehenne den skal prøves

Iham en buskfætterbørge er at sammenligne med nisser

Højris