/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Dueværn
Fra : LuffeA
Vist : 2557 gange
100 point
Dato : 13-05-10 14:43

Jeg har en halvåben terrasse med en bred betonkant som duerne elsker at sidde på, samt kravle rundt i min plantekasse lige op af.
Hyggeligt, men de skider for meget og min undulat er ikke specielt glad for dem

Havde tænkt mig at lægge et bræt med en masse søm slået i, altså hovedet opad så det ikke skader dyrene, men er der noget mere smart som hinderer duerne i at sætte sig ?
Er blevet foreslået en stribe hønsenet eller en kunstig kat......men nej tak.

Var fristet til at sætte mig med et dobbeltløbet, men skyderi har vi "folk til" her i Vollsmose

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 13-05-10 14:47

- træk en fiskeline 10-12 cm over betonen hvis du kan komme til at fæstne den, så holder de sig væk...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-10 14:48

De kan ikke lide wirere der er spændt ud.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 13-05-10 15:56

Du kunne fange dem og spise dem. Jeg tror nok det er lovligt. Ellers er ovenstående ideer jo glimrende.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-05-10 16:52

LuffeA
Vi havde samme problem da vi boede i Ballerup.
Vi købte noget "jordbærnet" du ved det grønne og satte op så det dækkede hele altanen.
Så var det slut med duer der.
Vi havde de S*** turtelduer og jeg havde nattevagt dengan så jeg fik simpelthen ikke sovet om dagen sådan underholdt de mig

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 13-05-10 17:12

http://www.duepigge.dk/
Her er der rigtig mange muligheder - lige til at montere !

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-05-10 17:33

Christa.N
De duepigge har jeg set anvendt i TV, ret effektive, men nok mest beregnet til kirketårne

Piaskov.
Net vil jeg undgå. Det er nu sjovt at se hannerne kurtisere hunnerne med en kvist i næbbet, jeg har prøvet med en kæp i øret.......uden held

Thyregod8.
Jeg har smagt duer.....en gang for meget.

Stouenberg.
Perfekt. I siderne sidder der et par skruer i noget facadebeklædning i den rette højde, dem løsner jeg sgu bare og binder en line i.

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 13-05-10 17:35

Stouenberg.

Du får fornøjelsen

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 13-05-10 17:38

Duer skal grydesteges. Der kommer en herlig stegesovs ud af dem. Byduer må vel være lige så gode som alm. duer.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-05-10 18:21

duer kan være en pestilens uden lige. de søger altid tilbage til det sted hvor de er født, så hvis de får held til at yngle på din terrasse, har du et meget større problem næste år.
og du behøver jo heller ikke bruge jagtgevær. et kraftigt luftgevær klarer ærterne.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 14-05-10 10:21

Jeg kan sige at et 5.5mm luftgevær gør underværker