/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
CD-titler
Fra : ppk
Vist : 1122 gange
300 point
Dato : 13-05-10 09:50

Hej

Har fået en CD med nogle musiknumre fra Sommer i Tyrol, men de forskellige nr. har ingen titler.

Men på lablen er der så skrevet hvad de forskellige nr. hedder, og efter at have kopieret CDèn ind på harddisken har jeg så tilføjet titlerne.

Så vil jeg herefter lave en ny kopi incl. diverse titler, men titlerne kommer ikke med over så jeg kan se dem på displayet i mit stereo anlæg.

Nu er det så jeg gerne vil høre om hvordan jeg kan gøre dette ?

Har prøvet at brænde med Nero og Ashampo.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 13-05-10 09:55

Citat
lablen

? ? ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-10 10:00

Citat
Så vil jeg herefter lave en ny kopi incl. diverse titler

Kopier dem som MP3 - hvis de enkelte numre har titler, kommer de med...

Citat
Har fået en CD med nogle musiknumre fra Sommer i Tyrol, men de forskellige nr. har ingen titler.

Har åbenbart været en "piratkopi" fra starten der er brændt forkert......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-10 10:26

Hvis det er en lyd cd du har brændt så er der ingen ID tags på, du skal som Refi skriver brænde en cd med mp3 filer, ID tags finder cd ripperen på nettet der er ingen tags på en lyd cd, hvis det er en original cd som du kender navnet på så kan du finde oplysningerne på nettet, brug brænderprogrammet eller din afspiller til at søge efter album oplysninger

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 13-05-10 11:56

Hej

Det har IKKE noget med en Pirat kopi at gøre !!!!!!!!!!!!!!!!!

Det drejer sig om en musik skive der er optaget fra et teater i København, som skal bruges til at de lokale kan lære numrene. De skal nemlig opføre Sommer i Tyrol i vor lokale egnsteater.

Der er så blevet lavet en CD med de numre de skal øve sig i !

Jeg har så lavet CDèn om til MP3 filer, og herefter har jeg så omdøbt de enkelte numre til orginal titlen, som er printet på lablen på den "orginale" skive.

Nu er det så jeg har prøvet at brænde extra kopier, men brænderprogrammerne skriver godt nok titlerne med. Men når jeg så ser på brændingen bag efter er der ingen titler.

Håber dette kan bringe mig nærmere et svar.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 13-05-10 12:13

Citat
Det drejer sig om en musik skive der er optaget fra et teater i København,

Hvem har copyright ?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 13-05-10 12:22

Aner det ikke men da egnsteatret har fået udleveret den, for selv at kunne lave kopier til dem der skal bruge den til at øve efter, ser jeg ingen problemer i at yde dette stykke arbejde for dem.

Men hvis det skal være så besværligt at få et svar på mit spørrgsmål, så undskylder jeg da bare at jeg spurgte.

PPK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-10 12:28

Citat
men brænderprogrammerne skriver godt nok titlerne med. Men når jeg så ser på brændingen bag efter er der ingen titler.

Det må være en fejl du laver i selve brænderprogrammet (hvilket?)

Hvis du har "omdøbt" alle mp3 filerne til de rigtige navne, kommer disse da også med på kopierne....

For det er vel ikke sådan at du laver kopierne om igen til musikCDer

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-05-10 12:31

det er ikke filnavnene du skal ændre, det er ID3 tags du skal ændre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-10 12:33

De tags burde brænderprogrammet SELV lave hvis filnavnene er ændret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-10 12:37

Det program som der er link til herunder Zortam MP3 Media Studio kender jeg ikke selv, men det ser ud til at det kan det du ønsker nemlig brænde mp3 CDer med ID tags, du kan vist også redigere tags og hente oplysninger fra internettet, prøv om den er løsningen den er gratis: http://www.zortam.com/
den er på forsiden når jeg klikker på linket, ellers kan du hente direkte her:
http://www.zortam.com/mms1001.exe

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 13-05-10 13:26

Til refi

Jo det er når jeg laver dem til musik CD igen.

Jeg har prøvet med Nero og Ashampo.

Det med ID tags er jeg ikke lige med på hvad er.

Der findes jo ingen orginal titler til skiven, da det er teateres egne indspilninger. Jeg ved jo bare hvad de forskellige numre hedder og ville gerne have dem med på den musik CD jeg laver, så man kunne se titlerne når man afspiller på stereo anlægget.

PPK

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 13-05-10 15:18

Citat
Jo det er når jeg laver dem til musik CD igen
Gentager: Det kan du ikke, der er ingen ID tags på lyd CDer
hvis dit stereo anlæg kan afspille MP3 musik, så brænd en MP3 CD, så får du ID tags med over.
ID3 tags er de oplysninger du vil brænde sammen med lyden på din CD, det er oplysninger om CDens titel, kunstnerens navn, nummerets navn og rækkefølge på CDen, den slags oplysninger er ikke på en lyd CD, det er noget som kan tilføjes MP3 filer og er gemt inde i filen, programmet som jeg viste før kan redigere disse oplysninger og brænde MP3 CDer med ID3 tags som det korrekt hedder, ikke bare ID tags, ID3 tags er udviklet til MP3 men ID3 tags version 2 kan tilføje og læse tags på flere typer filer, blandt andet wma, ogg og vorbis, der er ID tags på flere typer lyd og video filer men altså ingen til wav som er det format der benyttes til lyd CDer:
http://www.id3.org/ID3v1
når disse tags bliver tilføjet dine MP3, wma eller aac filer automatisk, så er det fordi det program som ripper CDen henter oplysningerne på internettet på en central database, der er ingen tags = ingen oplysninger om kunstner, nummerets navn eller andet på en musik CD, oplysningerne er på en central database på internettet og kan tilføjes visse lyd og video filer, på en privat optagelse er der naturligvis ingen oplysninger på den datatabase medmindre man selv sender disse tags til databasen, en af meget benyttede databaser er CDDB: http://en.wikipedia.org/wiki/CDDB
med en privat indspilning må du selv tilføje ID3 tags, der er flere gratis programmer som kan tilføje og redigere ID3 tags, det program jeg viste før kan både redigere og tilføje står der i beskrivelsen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 13-05-10 16:47

Hej O.V.N.

Det vil sige at selv om jeg laver min lyd cd om til MP3 filer, og omdøber MP3 filerne med de rette tekster. Så kan jeg aldrig få lavet dem til en anden musik CD med titler på !

Eller kan jeg måske bruge det program du henviser til, til at lave det jeg ønsker ?

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 13-05-10 17:46

Den CD som det ligger på, kan jeg se i stifinder at der står Track01 o.s.v. CD Audio Track shortcut 44 kb.

Jeg har så lavet disse om til MP3 filer, så disse fylder noggle få MB pr. stk. herefter har jeg så omdøbt dem med de titler jeg vil bruge.

Og så er det når jeg vil brænde dem tilbage til en NY audio cd at den ikke tager titlerne med. ;-(

PPK

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-10 18:59

Ja og det er vi flere som har skrevet flere gange: DET KAN DU IKKE

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 13-05-10 19:27

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-10 19:34

Tak men det var desværre ikke en løsning du kunne bruge til noget