/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvilken pick-up ?
Fra : Tutsepigen
Vist : 1055 gange
100 point
Dato : 12-05-10 18:21

Hej jeg har lige avet en Technics F-G servo player SL-20 uden pick-up
Jeg har siddet og ledt efter en pick-up uden held , men er helt sikker på at der er en herinde som ved hvor jeg kan købe en og om den skal hedde Technics eller om jeg kan bruge et andet mærke
For jeg glæder mig til at kunne komme igeng med at hører de 250-300 LP`er som jeg har

Accepteret svar
Fra : fusses

Modtaget 110 point
Dato : 12-05-10 19:20

Hej

Jeg ville forsøge at besøge / ringe til en af Hifiklubben

Jeg kan de de har mange forskellige---- men kan ikke lige gennem skue hvilken der passer til din.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/pladespiller/

Håber det hjælper lidt på vej

Fusses

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-05-10 21:02

Prøv lige at kigge på denne engelske side:

http://www.revealstylus.co.uk/product_info.php?products_id=41

Rimelige priser, og de har til de fleste Technincs. Har også et andet link til en forretning i UK, prøver lige om jeg kan finde det.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-05-10 21:05

Den anden var jo lige her:

https://shop.mantra-audio.co.uk/acatalog/Technics_National_Panasonic_stylus.html

Står der ikke et eller andet sted på pladespilleren, hvad den org. pick-up hedder ???

(det står nemlig på dem jeg har)

MVH

Godkendelse af svar
Fra : Tutsepigen

Dato : 12-05-10 22:34

Tak for svaret fusses.
Det må/vil jeg så prøve for jeg kan finde en masse på hmm var det 2010 n& 2012 ?

Kommentar
Fra : Tutsepigen

Dato : 12-05-10 22:37

Hej Visking
Nej for der er dersærre ikke en pick-up på , men jeg tænkte jo at det kunne vel ikke værre sååå svært at finde en nål til et anderkendt mærke som jeg mener at Technics er ? For det har jeg da altid ladt mig fortælle at det var/er

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-05-10 07:29

Jeg tror ikke du forstår hvad jeg skriver.
Et eller andet sted på selve pladespilleren er der et lille klistermærke. På dette mærke står der hvilken pick-up der org. var leveret med pladespilleren. Mærket kan sidde ved pick-up armen, bagpå, eller under pladespilleren.

Jeg mener at den skal hedde EPS-35STED til en SL20, men er ikke 100% sikker. En SL 23 er magen til, dog har den automatik, men det var samme pick-up der var på.

Du kan da sagtens finde en Ortofon pick-up, du kan bruge, men det bliver aldrig ligeså godt som en org. Technics Pick-up. Tro mig, jeg har over 30 års erfaring med Technics pladespillere, og har eksperimenteret meget med forskellige pick-upper på dem.

MVH