/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Instrumenter virker ikke
Fra : jesper.s
Vist : 1837 gange
100 point
Dato : 12-05-10 13:19

Hej.

Jeg har en Peugeot 106 Zen 1.1 årg. 2002. Min benzinmåler, omdrejningstæller og ur virker ikke, alt andet er ok. Nu er mit spørgsmål hvor kan jeg få det lavet billigt, da jeg er på kontanthjælp p.gr.a sygdom, så pengene rækker ikke ret langt. Men jeg er meget afhængig af min bil til at kunne handle mm. p.gr.a min sygdom. Jeg bor på Nørrebro i København.
Håber nogen kan hjælpe mig.

På forhånd Tak!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-05-10 13:21

Hej jesper.
Er du sikker på det ikke kun er e sikring der er sprunget ??
Det er jeg nemlig.
Så koster det dig kun 5 kr.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 12-05-10 13:58

Kan en sikring gøre at kun noget af instrumentbrættet går ud? Der har nemlig været problemer med at pilen på benzinmåleren er blevet stående når jeg har slukket motoren, men gik i nul og op til niveau når jeg satte tænding på igen.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 12-05-10 15:04

Har lige fået en ven til at måle alle sikringerne. og de er desværre intakte alle sammen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-05-10 15:05

Citat
Kan en sikring gøre at kun noget af instrumentbrættet går ud?

JA det kan det...prøv nu at tjekke dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-10 15:31

Du må forbi et elektroværksted og få det målt igennem.....

Det er jo tydeligvis en strømfejl....

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 12-05-10 18:19

Kig efter bag instrumenterne, om ikke der sidder et multistik uden, at have forbindelse ? Det kunne godt lyde som om, at nogen eller noget har bevirket, at et stik er faldet ud.
Har du haft demonteret noget f.eks. for, at skifte pærer i instrumentbelysningen ?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 13-05-10 00:05

Kører selv fransk, tror på forbindelsesfejl, rens relevante stik med kontaktrens eller en lille kniv eller fil.
Hvis I tog sikringerne ud og målte dem, så begynd med at rense sikringernes forbindelser.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 13-05-10 08:06

Der er ikke skiftet eller demonteret noget, og sikringerne er målt mens de sidder i. Man kan ikke rense forbindelserne til sikringerne, da de sidder så langt inde, selve forbindelsesledne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-10 08:10

Jamen så er der jo ikke så mange muligheder....

Du må forbi en FAGMAND...