/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvor skal jeg rejse hen?
Fra : mesterfinans
Vist : 316 gange
46 point
Dato : 11-05-10 20:39

Vi er to unge kammerater på 23 år, som gerne vil lave noget sjovt i sommerferien. Vi snakker cirka en uge. Vi kan ikke helt finde ud hvor vi skal tage hen. Vi vil gerne opleve noget. Det kunne være at sejle, vandring, repelling osv. Der skal også være plads til at opleve bylivet, gå på pubs osv.
Med hensyn overnatning, så skal det bare være så billigt som muligt fx vandrehjem. Vi vil gerne noget alternativt i stedet for den sædvanlige ferie til Mallorca. Vi tænkte fx på Irland, men ved ikke om det velegnet ud til to unge gutter? Kan kun finde rejser til golfspillere eller familier.

Kom endelig med gode råd.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-05-10 21:14

Irland er en god ide for dem som søger steder som ikke er overrendt af turister, og hvis i også kan lide irsk folkemusik så er der rig lejlighed når i er på pub om aftenen efter dagens strabasser med fysiske udfoldelser som i har rig mulighed for at dyrke, det er nogle år siden jeg sidst har været på den grønne ø, men i kan få en masse brochurer om alle tilbud på turist kontoret, Dublin er en by på størrelse med Aarhus (så vidt jeg husker) der er ikke så meget storbyliv i Irland, men det er som jeg læser dit spørgsmål, så er det heller ikke det i går efter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-05-10 21:20

Citat
Kan kun finde rejser til golfspillere eller familier
hvad med at rejse på egen hånd når i er to, de snakker engelsk alle sammen så sproget er ikke noget problem, den offentlige transport i landområder er nogenlunde som i udkanterne i Jylland, køb flybilletter til Dublin og så ud at opleve byerne og landet, i kan næsten med sikkerhed altid finde et sted at overnatte, men få nogle brochurer så i kan planlægge rejsen inden i tager afsted

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-05-10 21:26

Der er langt imellem vandrehjemmene (hostel) i Irland, grunden er nok at det er billigt at bo på B & B.

Vandrehjem findes i de større byer, Dublin, Killarney, Limerick, Galway og man kan støde på dem i enkelte småbyer.
Fra nævnte byer er der dog kort vej med lokalbus til nærmeste skønne naturområde, Galway ligger i det sydlige Connemara som er verdensberømt for bjerge og skønhed, også Killarney er et godt udgangspunkt.
Man kan nå begge byer med tog eller fjernbus fra Dublin, bussen er lidt billigere end toget.

Irland behøver ikke at være for familier, jeg har selv foretaget 6 rejser alene derover samt 2 med ledsager, dog har jeg lejet bil derovre.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-05-10 23:54

Vi (familie på 4) var i Irland sidste år, det var fint. Men hvis jeg var 23 og gerne ville opleve noget, og gerne se noget byliv (og kvinder) var det nok ikke lige der jeg ville tage hen. Der er meget at se, men der er ikke ret mange aktiviteter, vi søgte f.eks. en del efter mountain bike eller kano, men fandet ikke rigtigt noget. B&B er sådan set hyggeligt, men ikke udpræget billigt.

Måske kunne i finde noget i Kroatien og/eller Slovenien?