/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad koster dette?
Fra : TheRealDeal
Vist : 748 gange
50 point
Dato : 11-05-10 17:52

En ung mand på afveje, hvad mon det kommer til at koste ham?
http://www.jv.dk/artikel/876907:Tarm--Krybskytte-skoed-mod-soldater-paa-oevelse
TRD

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-05-10 17:56

Han skulle i fængsel, hvad ligner det at en på 17 har adgang til en riffel. Hvor er hans far henne i denne situation. Og hvis han har den lovligt så skulle han have forbud mod at bruge den i mindst 5 år. Indtil han måske er blevet klogere.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-05-10 18:21

Citat
Hvor er hans far henne i denne situation.

NETOP.

Mon ikke han skulle "straffes",med een smule opdragelse.
Groft sagt,har jeg indtryk af at mange er bedre til at opdrage deres hunde,end deres børn.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-05-10 18:37

Han skulle iføres et kaninkostume og lukkes ud i en skov sammen med en flok jægere med dårligt syn.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-05-10 18:37

Han burde få frataget sit jagttegn, hvis han overhovedet har et

En kæmpe bøde, for at udsætte andre for legemsbeskadigelse/fare

En bøde for at trænge ulovligt ind på militært område

Bøden skal være så han kan mærke det.... evt. en tur i spjældet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-05-10 19:12

At gå ind i Borris skydeterræn er i forvejen det rene selvmord hvis man ikke bruger kraniet.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 11-05-10 22:03

Han skulle have en hans bare men jeg vil liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiggggggggggggggeeeeeeeeee pointerer og IKKE poingterer, der er mange ældre jægere, der ikke bruger kraniet

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 11-05-10 22:50

Citat
At gå ind i Borris skydeterræn er i forvejen det rene selvmord hvis man ikke bruger kraniet

Ja, for soldaterne er det da rigtigt

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 11-05-10 22:54

Citat
Han skulle have en hans bare men jeg vil liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiggggggggggggggeeeeeeeeee pointerer og IKKE poingterer, der er mange ældre jægere, der ikke bruger kraniet

HØ_HØ_HØ, ss1 - jeg tror lige jeg ved hvem du tænker på

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 12-05-10 06:51

Jeg tænker ikke på en specielt ældre jæger som også kan deltage i Halloween festen, uden at klæde sig ud MEN der er mange ældre jægere der godt kunne trænge til at få repeteret deres våbenbehandling og hvad der er acceptabelt kuglefang

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-05-10 09:10

Hej Sandheden

Jeg kan godt hjælpe dig med at nævne to oplagte emner, der kunne trænge til at få opdateret våbenbehandling, afstandsbedømmelse og acceptabelt kuglefang - ovenikøbet er begge DJ-riffelinstruktører !!! Den ene har også et handicap med udseende - om det er en maske han bærer eller om det er hans virkelige jeg, er der delte meninger om !

Øjenvidnet4©

Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 12-05-10 11:28

Det er da højst uheldigt, men inden alle folk hagler faren ned, så tænk lige. 17 år, er "under ombygning" og overvejer ikke et sekund at tjekke om der er soldaterfri på området. Måske I selv husker at være 17 hvor det eneste vigtige var piger/drenge eller hvad andre tænkte om en. Man bruger bare meget lidt hovedet, når man er 17. Dernæst er der jo et hav af oplysninger, vi slet ikke får her. Bor drengen overhovedet med sin far? Hvad nu, hvis han er forældreløs? Har drengen måske ADHD og følger sine impulser og glemmer overblikket (typisk træk for ADHD-børn/voksne).
Naturligvis skal en riffel være aflåst, hvad laver han dog med den? Er det overhovedet hans egen? Det melder historien HELLER IKKE noget om. Faktisk er der så få oplysninger i denne historie, der på ingen måde er researched og kun har et formål - at få folk som ovenstående til at harmes. Så længe der bare er drama så hul i fakta. Medier i dag er ikke interesseret i at formidle sandheden eller skabe seriøse debatter. Det eneste der tæller er seertal/læsere og at skabe foragelse, drama og sind i kog.

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 50 point
Dato : 12-05-10 17:07

Lad os så antage, at riflen tilhører ungersvenden. Han bliver sigtet for at at have bragt andres liv, førlighed og underbukser i fare - og det får han nok en bøde på 3.000 kroner for - subsidiært 30 dages betinget.. Derudover koster det et hak i jagttegnet - og riffeltillaldelsen ryger i et års tid - hvorefter han igen skal til at forhandle med den stedlige sheriff om at få ny våbentilladelse - og det kan blive en langvarig proces.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-05-10 17:35

BORRIS: Soldater i en øvelse på Borris Skydeterræn blev uventet udsat for beskydning med skarp ammunition.

Projektilerne blev affyret af en 17-årig dreng, som havde valgt at tage til Borris Skudeterræn for at foretage en uautoriseret og uvarslet indskydning afsin jagtriffel. Den unge jæger havde ikke undersøgt, om der var soldater i området.

Politi har beslaglagt den 17-åriges jagtriffel og der venter et retsligt efterspil.

Bortset fra det - så kan det næppe være forældrenes skyld, at ungersvenden begår en dumhed.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-05-10 23:23

Især da jeg selv skød med skarpt i Borris, jeg har en øjenfejl der gør at jeg kun kan ramme en ladeport......ved uheld.

Nå, de sendte mig så ud som markør det meste af tiden

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 13-05-10 09:05

Tak for svaret Tonganeseren, det var et godt bud på den unge mands fadæse
TRD

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-05-10 13:17

Hej THD
Tak for POINGENE - og knæk og bræk på søndag.