/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vis skrivebord - ikonet væk..!
Fra : starguy
Vist : 760 gange
200 point
Dato : 11-05-10 13:11

Mit ikon 'Vis skrivebord'-genven i hurtig-start på proceslinien virker ikke. Jeg har hørt, man kan skrive en tekst i Notesblok og sætte den ind et eller andet sted - så fungere ikonet igen - er der nogen, der ved noget om det og kan hjælpe mig??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-05-10 13:22

Højreklik på proceslinien > Værktøjslinier > og "hak a'" ved Skrivebord...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-05-10 13:31

- glem det første, den skal ligge her:

C:\Users\XXXXX\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 11-05-10 16:21

Du har hørt rigtig og her en måden at gøre det på: http://www.yourtouch.dk/blog/windows/har-du-mistet-dit-skrivebord.htm
vidste du at tasterne Ctrl + D samtidig har samme effekt og er meget hurtigere end at klikke på en ikon

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-05-10 16:26

Undskyld jeg huskede forkert - det er tasten med Windows flaget og D du skal trykke på samtidig for at vise skrivebord

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 12-05-10 10:49

Sometimes people loose this icon. It can accidentally be deleted or you may loose it for some other reason, but the bottom line is : only few people know how to restore it.

That's because it is not an ordinary shortcut.

To recreate it :

Click Start->Run
In the "open" box, type "notepad" (without the quotes)
Click ok
Copy the following lines in your new notepad window :
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Click "File" in the notepad menu and select "Save As"
Save the file to your desktop as Show Desktop.scf
Drag the new icon from your desktop to your Quick Launch toobar and select "Move here"
If you can't move the new Desktop icon to your Quick Launch toolbar for whatever reason, you can also try the following technique :

Right-click the new show desktop icon on your desktop and select copy
Open Windows Explorer and navigate to
C:\Documents and Settings\<Username>\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch (replacing <username> with the username for which you want to restore the show desktop icon)
In the right pane of the explorer window, right-click an empty spot and select "paste"

Godkendelse af svar
Fra : starguy

Dato : 12-05-10 11:06

Tak for svaret o.v.n..
Faktisk havde jeg fundet en engelsk side med svaret, men af en eller anden grund virkede det først, da jeg brugte DIT svar!

Jeg fandt også ud af, at jeg slet ikke behøvede gå ind i Programdate, da ikonet blev til øjeblikkeligt, og jeg kunne flytte ikonet direkte ned i hurtig start fra skrivebordet.
(Faktisk har jeg IKKE en mappe der hedder Programdata for tiden, da jeg har kørt 'Cleaner' på drevet).
Tusind tak!

Starguy

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-05-10 16:18

Tak - husk nu at det kun er en ikon (genvej) du har trukket ned i Hurtigstart, værktøjet eller programmet som viser skrivebordet er den scf fil du har lavet, hvis du sletter den så virker ikonen i Hurtigstart ikke mere.Siden du selv har fundet virker på samme måde men du har sikkert fulgt den slavisk og give filen navnet Show desktop.scf, du har en dansk Windows og så skal det være Vis skrivebord.scf