/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Seagate NAS BlackArmor 110
Fra : Marc88
Vist : 784 gange
40 point
Dato : 11-05-10 11:00

Hej alle,

Jeg har anskaffet mig en Seagate NAS BlackArmor 110 og smidt mit musik og nogle film på. Musikken streamer uden problemer, men filmene hakker.

Er det pga. min router (Har hørt d-link arbejder bedst med Seagate (jeg har linksys)). ?

Er det pga. min internetopkobling? - Mener den er 10/2.

Er det pga. netkortet i min pc?

Jeg kører trådløst på pc'erne og synes det kører bedre jo tættere jeg er på routeren.
Måske er det bare signalet?

Ved I noget?

Mvh Marc

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-05-10 11:20

Trådløs forbindelse til en router har simpelthen ikke kapacitet nok til film.

Jeg streamer selv film og har gjort samme erfaring, selm om det er med andre fabrikater.

Langt inde i brugsanvisningen står der godt nok at det ved film kan være nødvendig med en lan kabelforbindelse.
Trådløst går dg hvis du transformerer filmfilerne til noget der et mere komprimeret og i dårlig re kvalitet.

Til fotos og musik er den trådløse streaming iok men til film i dvd kvalitet duer det ikke.
Læg et kabel til routeren.

Det har intet med internettet at gøre. Men måske mener du dit lokalnet (lan) når du skriver internet. Så har det meget med det at gøre.
Hatigheden i lan er ikke bare givet ved den "officielle" bithastighed. Antallet af pakker, som drukner i støj eller kollisioner betyder også meget. Her er en kobberledning meget bedre.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-05-10 11:24

Når det går bedre med den trådløse, når du kommer tættere på er det fordi signalet bliver stærkere i forhold til støjen, så en færre del af pakkerne går galt.
støjen skyldes at frekvensen deles med en bunke andre brugere. Alt ligefra dørkokker til mikroovne.

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 11-05-10 12:53

Puha sikke teknisk det bliver

Jeg mente faktisk internettet, men synes også det er tåbeligt lavet, hvis det kørte over det.

Har ikke meget forstand på LAN-hastigheder. Det er ikke muligt for mig, at køre med kabel, så må køre med det bedste alternativ.

Min router er ret gammel, så tror du ikke det ville kunne hjælpe bare en smule med en ny router? - evt. denne: http://getmore.dk/k%C3%B8b-d-link-wireless-n-gigabit-router-dir-655-billig/tr%C3%A5dl%C3%B8s-router/dir-655~e_112718_p.html

Den er IEEE 802.11n kompatibel. Det skulle være ret hurtigt.

Tak for dit hurtige og gode svar.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-05-10 16:32

Nej jeg tror ikke det hjælper med en ny router.
Den er gigabit- men det er kun på ledningsforbindelsen - ikke på den trådløse.

Der findes nyet rådløse enheder , som er hurtigere og på et andet frekvensbånd, hvor der endnu ikke foregår så meget andet.

Men selv om den du angiver kan n draft, skal din computer som du streamer til også kunne før der kommer forbindelse på den måde. For at udnytte det skal du også have en ny trådløst adapter til computeren.
Det er også tvivlsomt om du får hastighed nok åpå den måde. Støjen i omgivelserne bliver jo ikke mindre.

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 12-05-10 13:50

Damn. Så må jeg finde på en løsning hvor jeg bruger kabel. Øv bøv.

Sidder lige med en NAS fra Netgear der er på kabel. Der downloadede jeg en fil på 137 mb. Det tog ca. 6 sekunder med 25 mb/s.

Er det udelukkende fordi det er kablet? - for så er det da noget af en hastighedsforskel!