/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Indføre kage i USA
Fra : ttharald
Vist : 4720 gange
100 point
Dato : 10-05-10 20:08

Er der nogen, som har erfaring med indførsel af bagværk i USA?
Er det overhovedet tilladt?

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 60 point
Dato : 10-05-10 20:19

Hejsa.
Jeg fandt dette på FDM's side.
Citat
Alt hvad der hedder frisk frugt, kød og fisk er forbudt at medtage til USA. Det bliver i givet fald konfiskeret ved indrejsen. Angående de produkter, du overvejer at tage med til USA, så burde de ikke volde problemer. Marcipan, lakridskonfekt og kaffe er ganske harmløst, og kan indføres uden problemer.

Til gengæld kan rugbrødet og rugbrødsblandingen godt ligge i en gråzone: Officielt er det OK er tage bageri-produkter med til USA ifølge de officielle regler, men der er begrænsninger på korn og ris, så en emsig tolder kan godt sætte hælene i. Det er altså dybest set den enkelte tolders velvillighed, der afgør om I får jeres rugbrød med ind i USA, eller om det bliver betragtet “farlige” varer. Jeg går ud fra, at der er tale om forholdsvis små mængder til eget forbrug under jeres rejse i USA.

Så ja.
Jeg har selv en kusine der bor derovre og jeg ved hun køber med fra DK.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 11-05-10 15:10

Citat
Alt hvad der hedder frisk frugt, kød og fisk er forbudt at medtage til USA

Er det fordi de ikke kan lide frisk mad ?
Må man gerne medtage gammel frygt, kød og fisk ?

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 11-05-10 23:59

Hmmmm, et godt og seriøst spørgsmål, for vi står faktisk og skal derover inden så længe, og hvad så med vores kære rugbrød????
Dog, et prej om hvad der sendes over hele verden fra .DK kan findes her:
www.hjemve.dk
Man kan jo gå ind på siden, fylde indkøbsvognen, men lade være med at betale, og derigennem få et prej om hvad der må sendes.
Rugbrødsblandinger har vi dog tidligere sendt gennem hjemve uden problemer, men om vi lige må have "Guldbagerens hjemmebagte" med gennem tolden skal da lige undersøges.

Så må vi jo håbe at det hele ikke går op i ASKE i stedet for

Godkendelse af svar
Fra : ttharald

Dato : 16-05-10 08:57

Tak for svaret piaskov.