/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Hp Photosmart C6180 All-in-one
Fra : annefj
Vist : 3790 gange
20 point
Dato : 10-05-10 19:38

Jeg har fået problemer med min ellers udmærkede printer. Den starter med at skrive i printeren display: Fejl i blæksystemet: Der opstod en fejl i blæksystemet, der kan ikke længere udskrives......
Fejl 0xco5d1281. Sluk for strømmen og tænd for den igen.
Når jeg så slukker får jeg meddelelsen: Forkert lukning. Undgå skader ved at bruge knappen TÆNDT til at lukke printeren. Sluk ikke på stikdåsekont/kontakt i væg.

Hvad gør jeg så? Jeg kan slet ikke slukke på nogen måde. Håber en eller anden kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-05-10 19:41

rengør kobberfolien på patronerne

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-05-10 19:43

Citat
- Ubesvarede 2
- Besvarede 3
- Annullerede 12
- Slettede 0
Ialt 17

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-05-10 19:49

Du skal gøre som den skriver til dig: Undgå at bruge stikkontakten når du slukker for printeren den har en tænd og sluk knap.
Måske også prøve med andre blæk patroner for at være sikker på om fejlen er i printeren eller patronerne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-10 19:56

Min er en 5180
Hvis du ikke kan slukke med lukknappen ovre til højre så arbejd lidt med manøvrekontrollen.
Lige pludswelig får du mulighed for at lukke.

Ps. Min laver samme melding og intet har til dato hjulpet - den er opgivet.

Kommentar
Fra : annefj

Dato : 10-05-10 19:59

Til o.v.n: Jeg bruger ikke stikkontakten i væggen. Der findes kun en knap: TÆNDT
Når jeg bruger den (holder den nede) tænder den af sig selv igen. Jeg bruger KUN originale patroner.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-05-10 21:11

Jeg kender til hvor meget du kender printeren eller hvor længe du har brugt den, tænd knappen skal ikke holdes nede - der skal et kort tryk til, så lukker printeren korrekt ned i løbet et halvt minut

Kommentar
Fra : annefj

Dato : 10-05-10 22:17

Jeg trykker også normalt kort, men det hjælper ikke nu. Holdt den derfor nede lidt længere. Den siger nedlukning, men starter så igen. Laver nogle væmmelige knaselyde.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-05-10 22:34

Ny printer, heldigvis er HP printere ikke så dyre, det kan ikke betale sig at reparere medmindre du selv kan

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-05-10 22:45

Citat
Der opstod en fejl i blæksystemet, der kan ikke længere udskrives......

Her et par gange stødt på en HP med samme fejl, den ene gang var det en guide der var gået løs og sad i vejen for slæden.
Da den var sat på plads igen kørte slæden helt fint igen
kan ikke lige huske hvad der sad i vejen på den anden.

start med at hive strømkablet ud
åbn ind til slæden (den befinder sig sikkert ikke i parkering hvor den burde være)

prøv om du kan se hvad der blokerer for slæden (kan dog også være remmen der er knækket)

du bør kunne skubbe slæden til siderne uden nævneværdig modstand og uden "mærkelige" lyde

lad være med at tvinge den ud af parkering hvis du kører den derud, de fleste har en form for lås der skal aktiveres og hvis du ikke ved hvordan kvæster du nemt noget plastik

forøvrigt:
Citat
Sluk for strømmen og tænd for den igen.

betyder: hiv stikket ud, brug IKKE knappen på maskinen (det er en form for reset af maskinen hvor den dog husker alle de indstillinger der er foretaget.)

Kommentar
Fra : annefj

Dato : 11-05-10 12:06

Tak for alle de gode ideer. Det lykkedes. Jeg åbnede igen, igen, satte mega spot på og ved hjælp af en kødpincet fik jeg halet et meget lille stykke papir ud. Fungerer nu perfekt.
Jeg forstår bare ikke, hvorfor der stod, at jeg ikke måtte bruge knappen TÆNDT til at slukke med. Det er den eneste knap, der er.