/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Indflydelse....???
Fra : Heidi-Ho
Vist : 556 gange
20 point
Dato : 10-05-10 10:50

Under kategorien "tip" har Betterwiser et godt råd som lyder således;
Citat
Vil du have mulighed for indflydelse og aktivt nærværd, og hvor der ikke er langt til toppen, er DLS nok det gode valg, hvis man ønsker at organisere sig, som ny eller øvet jæger

Det er rigtigt nok - altså indflydelse på foreningen...

Betterwisser burde gøre de sagesløse læsere opmærksom på, at det er også den eneste indflydelse de får.

Sandheden er jo, når vi taler om jagt i danmark, har DLS overhovedet ingen indflydelse.

Jeg ved godt at det gør medlemmerne af DLS ondt at høre - men det er desværre sandheden i en nøddeskal.
Det er storebroderen, Danmarks Jægerforbund, der er toneangivende.

Nu kan vi så diskutere om Danmarks Jægerforbund gør det godt - eller skidt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-05-10 11:11

Det har du helt ret i H.H. - men vi må jo heller ikke glemme, at kontingent forskellen imellem de to foreninger er mere end 50% og man får jo nu engang kun det man betaler for..

Det er selvsagt helt ufatteligt, at medlemmerne i Dansk land og strandjagt ikke fatter det..

Dansk Land og strandjegtforening har haft ufattelig mange chancer for, at rette op på tingene.
De havde for år tilbage en formand i en kort periode,som kunne havde ført dem på "De bonede gulve", men de magtede ham ikke...

Helt det samme gælder for både skydebaner og hunde arbejdet. Lige så snart det blev alvorligt. Lige så snart der skulle forhandles med andre, som havde indflydelse, gik det galt. Det skyldes i sær en person, men da han ikke findes mere, så er chancen, der nu igen, men tro mig: De fatter det ikke

N.B. Og nu skal du blot se hvad der sker i denne tråd. Den fyldes med personfnidder omkring min person,fordi jeg blot har prøvet endnu engang at fortælle dem sandheden og det er ganske typisk, man kan hyle op,men når det kommer til det alvorlige - så kan man ingen ting..
Jeg vil også gøre opmærksom på, at alt personfnidder fra de Herre Hylerne besvares ikke af mig.
Læs denne tekst igen og I vil se, at jeg ikke har angrebet nogen som helt personligt,så der er slet ingen grund til, at angribe mig personligt - HUSK DET NU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OG BEVIS FOR EN GANG SKYLD; AT I KAN FØRE EN SOBER DEBAT - Det vil gavne Dansk Land og strandjagt og det vil gavne hele jagtens sag

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-05-10 11:50

Glæder mig allerede (som tilskuer),til at følge den kommende debat.
I JAGT kategorien,kan man altid få udvidet sin ordforråd,med sætninger som ikke engang findes i diverse ordbøger.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 20 point
Dato : 10-05-10 11:56

Ballegaard.
Der er overhovedet intet nyt i det du skriver.
Som HH anfører, er det naturligvis DJ som er toneangivende, idet forbundet tæller så mange medlemmer, at det bliver høringsberettiget. Sådan skal det være - i et samfund som hylder demokratiske spilleregler.
DLS har aldrig ført sig frem på de bonede gulve - eller her på hjemmesiden. Kun på grund af dine evindelige angreb på et forbund, som ikke ønskede dig som medlem, har DLS fået omtale her på siden. Det ved du, det ved HH og det ved vi alle.

Men selv DJ har problemer med medlemsskaren, som ikke består af en homogen politisk masse. Der er jægere af enhver tænkelig politisk observans, og derfor kan man ikke bruge det samlede antal medlemmer som nogen form for politisk pression mod skiftende regeringer. Derfor vil den siddende miljøminister til enhver tid hælde sit hovede til de interesseorganisationer, som bruger naturen. De største organisationer bliver hørt først - hvorefter man bevæger sig nedad i rækken.

Derfor er det altafgørende, at der ikke rejses tvivl om jagtens grundlag og om jægernes motiver.

DLS er en lille organisation som har det godt med at leve i ubemærkethed - og hvis Ballegaard fremover ville undlade at rette udokumenterede og tåbelige angreb på forbundet, så kunne vi fortsat leve og ånde for vores lille "tandhjul" i systemet.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-05-10 12:15

- det kunne ikke skrives bedre Tonga, flot...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-05-10 12:42

DLS har aldrig ført sig frem på de bonede gulve - eller her på hjemmesiden.

- mon ikke dette skrevet af Tonganeseren taler helt for sig selv

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-05-10 12:48

Citat
OG BEVIS FOR EN GANG SKYLD; AT I KAN FØRE EN SOBER DEBAT - Det vil gavne Dansk Land og strandjagt og det vil gavne hele jagtens sag

!!!!

- så er den tråd ødelagt, I Guder en idiot!

Nå Ballespreder, du blev helt tavs da jeg fandt K.T., kan du huske hvad han skrev?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-05-10 13:11

Hej Heidi-Ho

Det Tonganeseren har skrevet, bør give point - pænt og sobert.

Og Stouenberg har også ret - godt gået !

Sagt af en som hverken er medlem af DJ eller DLS.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-05-10 14:23

Så absolut da. Tonganeseren er, efter sin tilbagevenden, blevet en fornuftig mand.
Mit formål var heller ikke at diskutere DJ vs DLS.
Mit formål var en lille tillægsbemærkning til det Betterwisser skrev.

Nå.!! Jeg må videre. Jeg har pissetravlt i denne tid.
Må Gud være med jer.!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-05-10 16:15

Jeg er meget glad for at folk selv fremkommer med "Beviset" denne gang. At der ikke skulle være noget nyt i mit indlæg: Det er dog et faktum,at der på årets Landsmøde skal vælges to nye medlemmer til foreningens hovedbestyrelse. Ja og endda til foreningens forretningsudvalg..
Sådan noget fremkommer ikke ret ofte i en forening - så påstanden er hermed tilbagevist.

Stounberg kan ikke engang stave et navn rigtigt,så hvordan hans indlæg kan være sobert er det meget svært at se....

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 10-05-10 17:16

Kære alle

De bestyrelser der ikke har en løbende udskiftning, får ikke nye indfaldsvinkler, på diverse problemstillinger, det så vi desværre resulatet af, da Danmarks Jægerforbund viste sig at være en tag selv forretning, hvor stort set alle var smurt ind i gratis jagter og meget andet.
For dem der ikke kan komme ind på forbundets hjemmeside, kan der læses om det på Jensen Safaris hjemmeside.
http://www.jensensafaris.com/Billeder%204/DJrapportfortrolig.pdf
TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-05-10 18:11

og hvad kan vi så lære af det - at det gælder både D.J. og D.L.S.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-05-10 18:19

Citat
Stounberg kan ikke engang stave et navn rigtigt,så hvordan hans indlæg kan være sobert er det meget svært at se....

- det staves altså "Stouenberg", bare så du ved det Ballespreder...

- og da du åbenbart ikke KAN holde snotten væk, ta'r vi den een gang til:

Forfatter: Kurt Tom Kristensen
Indsendt: 24. mar. 2007 - 14:04
Emne:

"Til Alle dem der skulle være i tvilv
Så ser jeg Ballegård som en af de største narhatte vi har på dvs. debat forum,jeg har intet til overs for ham og hans debat form...."

- evt. interesserede kan læse videre her:

http://www.netnatur.dk/forum/?view=single_thread&cat_uid=2&conf_uid=19&thread_uid=4918&page=1

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-05-10 19:09

Stadig intet nyt.....Alt i samme gænge.

Nå.! (de dovnes valgsprog) jeg må videre.....

Må jeres Gud være med jer...... vælg selv en.......Gud, Jehova, Buhda, Muhammed, Manitou, Villy Søvndal.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-05-10 19:38

Ballegaard:

Du skrev følgende: Sådan noget fremkommer ikke ret ofte i en forening - så påstanden er hermed tilbagevist.

Hvilken påstand?? Det er nemlig altid et sundhedstegn for en forening med udskiftninger. Men hvad mener du egentlig???

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-05-10 20:15

Citat
Men hvad mener du egentlig???

- her er problemet kogt helt ned Tonga, bb1 ved det ikke og dermed forbliver det skjult for omverden... heldigvis!

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-05-10 20:41

Tak for svaret Tonganeseren.
Gid alle indlæg havde samme sober tone.
Her tænker jeg på dem der flyver i harnisk ligeså snart man er lidt uenig.

Mvh.
Heinz Didrik von Holzenstein.............
- og til 3772, nej jeg er ikke adelig - endda laaaangt fra.
"von'et" stammer fra en anden "gren"...........Holz........forstod du den..?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-05-10 22:02

Er det et sundhedstegn for en forening, at den mister to betydningsfulde medlemmer?

Nej, men det er af stor betydning at der er ny valg på to poster!!!

Er det så svært at forstå???????

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 10-05-10 22:25

Jeg kan ikke få øje på sagesløse læser, jeg beklager og forstår, ikke observansen på dette, andet end at, man kun acceptere et forbund og kun et forbund, altså monopol ligende tilstande, er det et formål i sig selv, giver det fremdrift, næppe
Er det ikke endt i en sovepude, uden pangdang til noget som helst, er man ikke lullede sig selv ind
selvfedme og ingen visoner eller dynamik på grund af sin egenrådige stilling der er jo intet modstykke eller konkurent?
Jeg kan sige det mere enkelt, vil du Hedie Ho foretrække kun et politisk parti, en fagforening, en købmand und so weiter.

Indflydelse får man af respekt og seriøst arbejde, måske med rette er DLS en form for græsrodsbevægelse, men hvor de er, bør de respekteres og ikke nedgøres til noget usselt userøist latterligt noget,. Jeg kan aldrig betragte initaritiv og foretagsomhed som mangel på indflydelse, selvfølgelig har de ikke indflydelse nu, men de arbejder noget mere for sagen, end de mange medløbere udenselvstændig mening fra DJ, kan måske kaldes bekvemmeligheds medlemmer.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-05-10 22:43

Tak for pointene - HH.
Øh, skulle der ikke stå Holzensteinen?

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 10-05-10 22:48

Det er da hurtigt at tråden lukkes, når jeg tager til genmæde Heide Ho

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-05-10 23:38

En bevægelse der er startet for så mange år siden og ikke er kommet et skridt videre kan ikke længere kaldes for en grædsrodsbevægelse.- gæsset er visnet for længst.

D.L.S. blev fra begyndelsen startet af folk fra det gamle Landsjagtforeningen af 1923 og det var et godt initertiv - men hvad er der så opnået i dag så mange år efter ingen ting - hvor er indflydelsen blevet af??
Undskyldningerne er mange, men at en dårlig ledelse er årsagen, kan ingen forklare sig fra.

Vil man ikke anerkende dette. Så kommer man ikke ud af stedet,det er blot et faktum

Kommentar
Fra : bb1