/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
sony dvd cd afspiller
Fra : alkhansen
Vist : 422 gange
80 point
Dato : 01-05-03 23:29

hej til jer alle.
mit problem er dette: jeg kan afspille kopierede cd'ere i bilen og på min gamle cd-afspiller, men ikke på min dvd-afspiller, som jeg ellers bruger istedet for min noget ældre cd-afspiller. cd'erne er kopieret med roxio-cdkopiprogrammet og dvdafspilleren er en 1 år gammel sony dvp 325-s. håber der er een som kan hjælpe mig.
hilsen Allan

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 01-05-03 23:33

det er ikke alle dvd-afspillere som kan afspille cd-r og cd-rw, mp3, etc. Det skal de være specielt programerede til. Har også en sony dvd-afspiller (dvp-S735D), med samme problem.

Kommentar
Fra : aj101

Dato : 01-05-03 23:40

Prøv at bruge Nero og så brænde med max 8xspeed. Nu ved jeg ikke om det er almindelige cd-filer eller det er mp3-filer du vil afspille. Er det almindlige cd-filer, så prøv at gem filerne på pc'en som mp3-filer og så gå ind i Nero og brænd en AUDIO CD, så konverterer den automatisk.
Held og Lykke

Kommentar
Fra : alkhansen

Dato : 01-05-03 23:42

Så er det jo bare "heldigt" at man har en gammel afspiller! tak for svar

Kommentar
Fra : alkhansen

Dato : 01-05-03 23:43

det vil jeg da prøve aj101

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 01-05-03 23:45

har også prøvet det med nero, men det hjalp ikke. Så skal jeg høre noget fra en cd-r eller cd-rw, bruger jeg et kabel mellem computeren, og min reciver.

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 02-05-03 09:58

Det er som før sagt Nero der virker, jeg gør det selv på 24xspeed, men da jeg ikke ved hvor hurtig din pc er vil jeg nu anbefale dig altid at bruge 4xspeed.

Accepteret svar
Fra : ZeroXP

Modtaget 80 point
Dato : 02-05-03 15:37

Meget muligt at i siger Nero virker, men det krænver stadig at hans DVD-afspiller kan håndtere cd-r / cd-rw. Kan den ikke det, kan han ikke rigtig bruge det med nero til så meget.

Jeg er selvfølgelig ikke sikker, men mener du ikke dvp-ns325/s modellen, for så bør den kunne tage både mp3, cd-r, og cd-rw. http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/-/-/-/SY_DisplayProductInformation-Start?ProductSKU=DVPNS325%2fS&CategoryName=hav_DVD_DVDPlayers

Godkendelse af svar
Fra : alkhansen

Dato : 02-05-03 20:16

Tak for svaret ZeroXP.
men afspilleren er altså en dvp s-325. på forsiden står der mpeg, hvad mon det betyder?

mvh Allan

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 02-05-03 22:11

det er en komprimeret film fil. Det gør at man kan have en længere film, på et mindre medie.
Troede det var den anden model, da jeg intet kunne finde om den du nævner (bortset fra en model fra Hitachi....eller hvad det der bambus nu hedder ) Du kan vist godt få den lavet om til at kunne afspille alle medier, men det koster vist mere en d at købe en ekstern afspiller.

/ZeroXP

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 02-05-03 22:12

Og go' weekend