/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Vandarbejde
Fra : betterwisser
Vist : 513 gange
50 point
Dato : 09-05-10 11:36

Tager i hundens halsbånd af, når hunden arbejder i vandet?

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 60 point
Dato : 09-05-10 11:53

Hej betterwisser.

Da jeg aldrig bruger halsbånd, giver det sig selv. Men for de hundeførere der bruger halsbånd og dermed overholder lovgivningen, skal det stærkt anbefales at pille det af når der skal arbejdes i vand, specielt hvis det er i mosehuller eller lign. hvor man risikerer der under vandet er grene o.lign. som kan gribe fat ind under halsbåndet og den den måde fange hunden!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-05-10 11:59

En mand som ved hvad han snakker om

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-05-10 13:09

Da jeg aldrig bruger halsbånd, giver det sig selv. - men en mand der bryder loven!!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-05-10 14:01

Ak ja, BaldeBendt.

Jeg ved det og derfor skrev jeg også som jeg gjorde: "Men for de hundeførere der bruger halsbånd og dermed overholder lovgivningen..." - kan det siges tydligere ? Men du kan åbenbart ikke læse en tekst medmindre det foregår i lydskrift

Men da jeg hverken kører spritkørsel, jager uden for jagttiderne, jager på andre folks jord uden tilladelse o.m.a., føler jeg mig ikke som en kriminel - men det kan være det er sådan du gør, når du nu ikke tør slippe din hund i bar frustration?
Du er sgu' lige til FEDT, FLID og SNYD !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-05-10 14:35

BB1 vil du så anbefale at hunden beholder halsbåndet på i tørvegrave etc..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-05-10 14:36

En eller form for snor skal da bruges hvis kræet ikke kan svømme

Giv hunden dykkerudstyr så den kan fange ænderne nedefra, ligesom gedder gør, eller brug en harpun med snor til at få dyrene ind, så spares hunden.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-05-10 20:22

Øjenvidne.
Lovbryder.....

Godkendelse af svar
Fra : betterwisser

Dato : 09-05-10 20:35

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-05-10 21:13

Tak for poing