/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Opbevaring af båd på egen grund
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 1500 gange
100 point
Dato : 08-05-10 12:28

Er der nogle regler for dette,evt hvor lang tid den må ligge ad gangen?
Gerne et link til paragraffer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-05-10 13:04

Det er noget der er vedtaget i grundejerforeninge, så prøv at læse jeres regler igennem

Nogle har regler der siger ingen båd/campingvogn på grunden, andre at der max må være to biler, og andre igen har overhovedet ingen regler på området

Hvor vi bor, er vi så heldig, at vores lille vej slet ikke har en grundejerforening, så vi kan gøre som det passer os

Måske du også skal spørge hos kommunen, hvis der ikke står noget i grundejerforeningens vedtægter, så er du garderet 100%

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 08-05-10 13:19

Her er der ingen grundejerforening,fandt jeg ud af da jeg byggede.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-05-10 13:26

Så tror jeg ikke der findes nogle restriktioner der gør at du ikke kan have en båd der, men for en sikkerheds skyld, så ring til kommunen, måske der er en lokalplan??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-05-10 13:32

Også noget med tunge lastvogne der skal hente og aflevere, medmindre det er en gummibåd.

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 08-05-10 13:36

Nu er problemet at andre ønsker at beklage sig over at en anden på vejen har sin båd liggende i haven,tror aldrig den kommer afsted iøvrigt,en mente at der var klare regler for hvor lang tid den må ligge på land..
Jeg er selv kold et hvist sted.
..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-05-10 13:55

Der findes ikke klare enslydende regler på landsplan vedr. opbevaring af både/campingvogne/motorcykler osv. på ens egen grund, det kan enten være en grundejerforening eller en lokalplan der kan være afgørende

Vi har også haft en genbo der byggede en Noas ark, der aldrig blev færdig, et kønt syn var det ikke, men den blev stående i årevis, uden nogen kunne gøre noget

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-05-10 16:37

Hejsa.
Citat
mente at der var klare regler for hvor lang tid den må ligge på land..

Det kan jeg så fortælle dig at der ikke er nogle regler for.
MEN det er muligt at den kommune du bor i ikke vil ha' at du lægger den op der.
Det er meget individuelt fra kommune til kommune.
Her hos os må vi ha' dem liggende i vinterhalvåret men så skal de i vandet når tid er.
Det samme gælder med vores campingvogne.
De må IKKE stå på vores grunde om vinteren men gerne fra påske og til man slutter for året.
Spørg på din kommune så kommer du ikke galt afsted og blæs så i øvrigt på hvad dine naboer siger.
Det kan jo være et udtryk for misundelse ...de har måske ikke en båd

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-05-10 17:02

Nå ja, gentagelse fremmer forståelsen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-05-10 17:54

Citat
Her hos os må vi ha' dem liggende i vinterhalvåret men så skal de i vandet når tid er.
Det samme gælder med vores campingvogne.

Er det ikke besværligt at få campingvognen op af vandet igen ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-05-10 23:33

Nej da man trækker den bare op, men det er hamrende besværligt at få den tør og rengjort bag efter

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-05-10 10:49

Citat
Er det ikke besværligt at få campingvognen op af vandet igen ?

Du ved nok hvad jeg mener LuffeA

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-10 17:14

Der kan måske være tale om hvor højt skibet rager op og hvor tæt på naboskel.