/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Opsætning af mail
Fra : Visionary
Vist : 645 gange
300 point
Dato : 08-05-10 10:29

På min st. pc har jeg outlook 6, som virker begge veje.

På min bærbare har jeg office outlook 2003
Det har jeg aldrig haft i brug.
Nu vil jeg gerne lave en opsætning så programmet virker.
De mails jeg får på den st. pc, vil jeg gerne kunne se på den bærbare.

Hvordan klare vi den??

Skal lige siges, at mit kendskab må betegnes som brugerniveau, eller lige under....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-05-10 10:45

Du skal først være bevidst om, hvilken maskine der den primære, der henter post.
Så kan du gøre det, at den ene kun henter et kopi af hvad der er af post, og den anden henter post og tømmer postkassen.
Hvis du vælger at begge maskiner kun skal hente kopi af posten, så kan du nemt opnå det, at din postkasse bliver overfyldt, og ikke kan modtage flere mails.
At skifte mellem hvilken maskine der skal tømme postkassen er et simpelt flueben i postprogrammets opsætning.
Ved ferie hvor den ene maskine ikke benyttes, kan du hente og tømme med den du har med på ferie, og så evt. ændre det når du kommer hjem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-10 10:53

TDC har fine vejledninger til at opsætte en mail konto, se den her om det er noget du kan bruge, du skal selvfølgelig indtaste din udbyders pop3 indstillinger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-10 10:57

Citat
De mails jeg får på den st. pc, vil jeg gerne kunne se på den bærbare
så skal du ind i konto opsætning på begge computere og sætte markering ved Gem en kopi på serveren, eller er det den første computer som henter og sletter på serveren.
Du finder indstillingen under fanebladet Avanceret i Egenskaber for din konto, og det er nogenlunde ens for Outlook Express 6 og Outlook 2003

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 08-05-10 11:40

Det vil sige, at hvis det skal være den st. pc som skal være den primære, så er det på den bærbare, at jeg skal sætte et flueben???

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 08-05-10 11:57

Jeg har nu hentet et program fra tdc, som automatisk opretter en mailkonto på min bærbare.
Det gik også fint, men når jeg åbner mailprogrammet, kommer der et vindue, som beder mig om, at skrive "adgangskoden til netværket" (brugernavn og adgangskode)

Det synes jeg ikke lige, at jeg har lavet....???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-10 12:09

Kan du ikke bare klikke ok til den? Netværket er vel på allerede

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-10 12:11

Citat
så er det på den bærbare, at jeg skal sætte et flueben???
ja så ligger mails stadig på serveren og kan hentes af den primære computer

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 150 point
Dato : 08-05-10 12:12

brugernavn og adgangskode kan være din bruger på TDC, prøv det

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 08-05-10 12:16

Brug dog Gmail, hvor der er office indbygget.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-10 12:44

Hold dog k-- med jeres ævl om Gmail, det er noget som foregår på nettet og spørgeren her vil gerne bruge Outlook, en eventuel Gmail konto eller en Hotmail konto (som jeg vil anbefale frem for Google) kan så også bruges i Outlook, jeg har hørt det fra andre, selv bruger jeg ikke Google tjenester ud over Google oversæt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-05-10 13:15

Brug gmail det virker bare, ellers kan du jo gøre som severino skriver...

Godkendelse af svar
Fra : Visionary

Dato : 08-05-10 16:08

Tak for svaret o.v.n..