/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Det nye fodringsregulativ
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 968 gange
100 point
Dato : 08-05-10 09:03

I går var jeg på konsulent-besøg i Silkeborg-området og hvad var mere naturligt end at køre vejen forbi Løvenholm Gods ved Salten syd for Silkeborg.
Hvor var det et skuffende syn der mødte mig: Over store dele af terrænet stod/lå blå fodertønder og flød. Det virkede som om stedet var forladt, så grimt så det ud! Jeg talte tilfældigt med en lokal, vældig flink mand og hans kone. De kunne berette om, hvor trætte de lokale beboere er af de jægere, som ikke alene driver jagt i området, men også træner hunde med dét til følge, at man mange steder har problemer med løsgående hunde, som jagter beboernes høns og får !!
Når der er jagter, går jægerne ligeledes ind i folks haver og driver nogle af de udsatte fugle ud, som måtte forvilde sig ind i fred, ligesom man apporterer ind på andres grundstykker !
De flinke lokale har nu taget kontakt med SNS, DOF, DN for at få hjælp, men har endnu ikke hørt noget. Just som jeg ville videre, kom en firehjulstrækker kørende, og ud steg en lidt uforskammet mand, som spurgte hvad jeg ville ? Det kom naturligvis ikke ham ved - da han igen var væk, spurgte jeg de lokale om de vidste hvem det var og man nikkede blot og én sagde: KT, uden at komme nærmere ind på hvem denne hystade var.
Men i forbindelse med alle de blå fodertønder der lå alle steder kunne det måske være på sin plads at spørge bb1, om ikke han kender det nye regulativ og om ikke han er klar over det ulovlige i det han gør ?

Hvad synes andre retskafne jægere om bb1's fremfærd ?

Øjenvidnet5

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-05-10 09:10

- Løg fra enden til anden og grunden til, at jeg ikke debatere med folk der lyver!!!

Jeg udbetaler 500 kr. til alle der kan vise et ægte foto med dato af en fodertønde fotograferet fra en lovlig befærdet vej på min jagt.

Jeg udbetaler 1000 kr. til alle, der med navns nævnelse kan nævne blot en utilfreds nabo til min jagt.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-05-10 09:27

Hvor er det nemt at udlove dusører du ved aldrig kommer til udbetaling !

Jeg har ikke kun været på offentlig vej, men begav mig ind ad skovvejene og stierne til fods, som jo er ganske lovligt og her så jeg hvordan jagtlejer Ballegård-Knudsen misligholder sine betingelser.

Så lille Ballegård-Knudsen - om igen !

Øjenvidnet28

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-05-10 09:29

Hvis vi disker op med kartoffler vil du så debattere for en gangs skyld.
Så mange løg ville jeg sku også blive sur over, du er også blevet totalt forløgnen det kan vi godt se.

Det lyder så lidt spændende, hvis man kommer væk fra de store hovedfærdsels åre igennem dit domæne, så er det muligheder for ting og sager af lidt grovere karakter.

Når du ikke ville af med papir poing, hvordan i de store himmelblå, regner tror du med at naiviteten er gået i uanede højder, med at du vil betale rigtige penge så.

Ellers var der en enestående mulighed for, at tjene til gratis tur til New Zealand, kedeligt at det en så useriøs udbyder fuld af løg

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-05-10 10:01

O.K. Fjoldser. Vi tager skovveje og stir med. Kom så blot igang!!!

Jeg debattere ikke med folk der lyver......

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-05-10 10:06

Måske skulle man slå en slag forbi, og se hvem ham KT er og hilse på. Det er åbenbart at møder man en sådan brølende ting i en 4X4, har de som regel noget at skjule, ellers kunne da bare være høflige når man daffer rundt i sin gode ret, men hvis det er en bonkammerart til bb1 må det være sådant.

Det er jo ikke sikkert, at godsejeren er enig i, at bb1 og hans stik i rend drenge bryder loven, overfor andre naturbrugere, som bruger hans gods til helt lovlige gåture med eller uden kamera.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-05-10 10:23

Ballegaard mener åbenbart, at han ikke skal følge dette lands love - skrevne såvel som uskrevne. Han fortæller historier og lyver som en kalv med siffonskid. Ingen stoler på ham, og selv her på Sjælland - blandt DJ medlemmer - skriger man af grin, når oraklets navn nævnes .

Det skulle ikke undre om Løwenholt ligner en losseplads på linie med det rod der undertiden hersker froran Ballegaards ydmyge bolig i Bottrup.

Men hvad kan man ellers forvente af en Hubertusjæger. Det er jo en forening med et etisk regelsæt af virkeligt omfang. Bl.a. skal man være ærlig. Derfor har det altid undret undertegnede Tonganeser at Ballegaard kunne blive medlem. Men til gengæld har jeg hørt, at man kan købe sig ind i foreningen - ved at tilbyde jagter. Her har vi nok forklaringen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-05-10 10:25

Citat
om de vidste hvem det var og man nikkede blot og én sagde: KT

Nok den lokale Don Forvalterissimo.

På Sicilien går de altid rundt med jagtgevær.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-05-10 10:28

Jeg udbetaler 500 kr. til alle der kan vise et ægte foto med dato af en fodertønde fotograferet fra en lovlig befærdet vej på min jagt.

Jeg udbetaler 1000 kr. til alle, der med navns nævnelse kan nævne blot en utilfreds nabo til min jagt.

. . . . skrev Ballegaard kl. 09.10.

Det er nok allerede forsent at undersøge sagen. Der har garanteret været et hold au-pairpiger fra østen derude, for at skjule tønder og affald under camouflagenet etc. .

Mht. at få naboerne til at udtale sig, så vil ingen vel risikere at skulle bestille glarmester en gang ugentligt fremover.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-05-10 10:31

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-05-10 10:06

--------------------------------------------------------------------------------
Måske skulle man slå en slag forbi, og se hvem ham KT er og hilse på. Det er åbenbart at møder man en sådan brølende ting i en 4X4, har de som regel noget at skjule, ellers kunne da bare være høflige når man daffer rundt i sin gode ret, men hvis det er en bonkammerart til bb1 må det være sådant.

Det er jo ikke sikkert, at godsejeren er enig i, at bb1 og hans stik i rend drenge bryder loven, overfor andre naturbrugere, som bruger hans gods til helt lovlige gåture med eller uden kamera.

Hej Betterwisser.

Det kunne ederhylemig være sjovt at møde KT - eller hvad han nu kalder sig. Vi er begge mænd af rette støbning, og skulle man gå hen at blive forulempet, så er der et ordsprog som siger, at "selv det største træ kan ligge ned".

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-05-10 10:37

Citat
I går var jeg på konsulent-besøg i Silkeborg-området og hvad var mere naturligt end at køre vejen forbi Løvenholm Gods ved Salten syd for Silkeborg.

Og hvad er mere naturlig,end at få styr på geografien???????
Mig bekendt ligger Løvenholm på Djursland.(Men der er måske en Løvenholm2).
Mon ikke det skulle være Løvenholt.
Begrebsforvirring!!!!!!!!!

Mosebaek.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-05-10 10:38

De sidder som regel med fingerne på lock knappen ,og windows up og har karetten i bakgear samt fundet koblingspunktet

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-05-10 10:45

Mosebaek.

Du har helt ret med hensyn til navnet: Det er naturligvis Løvenholt Gods - beklager !

Øjenvidnet2

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-05-10 10:49

Nemlig - og når der står en stor mand foran døren - så forsvinder de altid i en sky af mudder.

Noget helt ander er så, at de små 383 tdr. land givetvis er udsat for rovdrift. Herregud , der er kun tale om jord, svarende til en almindelig større gård.
Her spunser i hundredevis af uregerlige køtere rundt, der fifles med ulovlig udsætning af vagtler og en horde af spøjst udseende "jægere" render rundt efter deres hunde - mens sagesløse naboer hovedrystende ser til.

En i sandhed betænkelig tilstand.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 08-05-10 10:53

Nu vil vi sku` vide hvem KT er, Knudsen frem med det, vi vil ikke vente længere er KT den lokale pladsmand som ikke er så højt plaseret i DJ, som Knudsens fantasi har fantastet sig frem til
Knudsen skriver at Vi tager skovveje og stir med. Kom så blot igang!!! hvordan kan jeg herfra stir med på en skovvej? Som en årvågen læser har konstateret hedder det Løvenholt og ikke Løvenholm Nu skal Knudsen ikke bestemme om jeg vil bevæge mig væk fra fast vej eller stier capiche

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 08-05-10 11:02

Kære alle

Hvor finder jeg det nye fodringsregulativ?

TRD

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 08-05-10 11:05

Citat fra Tonganeseren:

"Det kunne ederhylemig være sjovt at møde KT - eller hvad han nu kalder sig. Vi er begge mænd af rette støbning, og skulle man gå hen at blive forulempet, så er der et ordsprog som siger, at "selv det største træ kan ligge ned"."

Eller som Oliver Norvell Hardy sagde: "The bigger they are, the harder they fall"

Det kunne måske være en ide for bb1 at lytte til det råd, da hans krop jo ikke ligefrem er perfekt - iøvrigt bruger de begge seler !!

De venligste hilsner
Provsten1

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-05-10 11:09

Så er det jo også nødvendigt at have patruljerne ude i deres gelandewagen´s, eller måske var det bare en lidt hængende Izuzu, for at holde ikke indvidede fra porten.

Det har været en pind til danske jægeres ry, med disse mennesker som har fundet en forretn inmgside i, at fremleje andres folks jorde ud til et enormt kunstigt jagttryk med oppumpede udsatte fugle, og bunker af gammelt gæret korn.

De gør det kun, for selv at kunne få råd til at gå på jagt, og de fremture være end de gamle ridefogeder, stil og våbenbehandling samt jagtetik har de ihvertfald ikke, men selvfølgelig hvor skulle de også have lært det fra.
Ref.: Se diverse hyggebilleder fra Løvenholts Jagtuvæsen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-05-10 11:14

Sig mig - lusker der måske en stor majkat rundt med et svedent grin????????

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-05-10 11:18

Nej men en stor hanrej, som med hængemule

Accepteret svar
Fra : Sandhedsvidnet

Modtaget 100 point
Dato : 08-05-10 11:24

Det nye fodringsregulativ siger sort på hvidt at du ikke må have fodertønder til at stå ude fra 1 april til 1 september.
Tønderne må ikke have en anden farve end grøn eller camouflagefarve
De må ikke stå så de er synlig fra vej
Hvis det bliver opdaget og anmeldt koster det kr. 575 - pr. tønde.
Som et lille kuriosum kan jeg berette at Knudsen har prøvet at male tønderne med grøn maling, men det viste sig senere han havde malet med vandfarve

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-05-10 11:46

KT=Kuttryneren?????

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-05-10 12:58

De har vist aldrig trynet en sådan, men prøver med alle andre, hvis de fik en sådan trynet, var de nok meget mere glade og fro, med undtagelse af den tryende capis

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-05-10 13:28

I det her skønne forår og sommer er det vel kun husdyr der skal fodres.....eller hvad ???

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-05-10 13:36

Citat
I det her skønne forår og sommer er det vel kun husdyr der skal fodres.....eller hvad ???

Jeg fodrer skam stadigvæk "mine" solsorter.(Dem har jægerne ikke fået øje på endnu).
Men de plejer også at belønne min indsats med tre kuld unger.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-05-10 13:38

Ramt lige på kornet Luffe, men nogle har interesser i at beholde DERES udsatte fugle på egen matrikel, og med de mængder som de har lukket ud, er der ikke nok naturlig føde til dem, hønserier og anderrier fodre jo også og = ligger lige for.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-05-10 13:58

Jeg fodrer skam stadigvæk "mine" solsorter.(Dem har jægerne ikke fået øje på endnu).

Moesbæk dog. Ingen skyder vel solsorte. Det er gudskelov forbudt.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 08-05-10 13:58

Ha ha,

Altid morsomt at se indlæg med bb1 - jeg synes nu det er synd for ham sådan at blive hængt - ud

Kunne de mennesker, som kom med indlæg om bb1, ikke lige sende et par af de links, som findes om Kundsen, så nye seere kunne høre hvad han er for en starut. Jeg har tidligere set lidt om kanutten på nogle links . . . ikke rar læsning. Hvis nye seere og lyttere ikke kender baggrunden for denne hetz mod bb1, så kunne nogle mennesker måske få den opfattelse at der var noget galt med manden, så for at få en bekræftelse så vedlæg nogle links tak.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 08-05-10 14:02

links á la dette
http://www.jensensafaris.com/Landsbytossen.htm

Ellers er der jo altid den mulighed at google 'ballegaard knudsen' - husk at gøre skærmen ren bagefter

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-05-10 14:13

Hmm, da den værste sne var væk holdt solsortene op med at spise de æbler jeg smed ud til dem.

Det er meget sjovere for dem at sprede blade og barkflis på plænen for at finde biller og orme

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-05-10 14:45

Da vinteren var på sit laveste, kunne de kære solsorte spise 10 æbler om dagen, det var dem vel undt. De kvittere også idag med at trække alle min regnorm op af plænen.

Det er helt tydeligt, at hvis de kan finde anden føde går de uden om æblerne, det gør vi måske også hvis der er udsigt til en steg.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 08-05-10 17:09

Kære alle

Jeg spørger igen, hvor findes fodringsregulativet?

TRD

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 08-05-10 17:39

Jeg googlede 'forringsregulativet' og fandt frem til dette link: http://www.favrskov.dk/dokumenter/hoenseregulativ_net.pdf

Det er det som fylder mest når 'forringsregulativet' googles

Må man overhovedet give dyr fodring på??

Jeg har nu søgt flere steder, også skov- og naturstyrelsen, men ikke fundet noget om fodring.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-05-10 17:52

Fodring forbudt står der jo på skilte i zoo, derfor er dyrene bag tremmer

Undtagelsen er ringmærkede fugle, men de bliver jo omgående sluppet fri.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 08-05-10 17:54

Må man overhovedet give dyr fodring på??
Den var go Olarsen OG i anledninge af en kold og regnfuld week-end skal vi have en vits
Pomfrit-afføring
En lastbilchauffør kom ind til lægen og sagde:
Læge, min afføring kommer i form af pomfritter!
Lægen rørte ved hans ryg og masserede. To uger senere kommer han igen og sagde det samme. Så gjorde lægen det samme som sidst. Lastbilchaufføren kom ind dagen efter og spurgte: Hvad gjorde du, læge?
Lægen sagde: Jeg hev lidt op i din netundertrøje.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 08-05-10 18:03

Utroligt at man heller ikke kan ramme de rigtige taster 'forringsregulativet' = 'fodringsregulativet'

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-05-10 18:18

Der er ikke talle om

Fodring betyder både fodring og fodring.
Foring er en bøsning eller pakning.
Forring er navnet på en person.....han eksisterer faktisk, men bruges også i "påklædningen" af en hest.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-05-10 18:27

For at vende tilbage til de blå tønder.

Hvis de ligger og flyder i naturen kunne det tænkes at det var vej- eller skovsvin som der stadigvæk findes for mange af.
Folk har ikke mange km til en genbrugsplads, men de kører hellere længere fremfor at at bruge tid på at lede efter en container med det rigtige skilt på pladsen.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-05-10 08:05

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-05-10 08:58

Hej TRD

Du har spurgt hvor man kan finde det nye fodringsregulativ. Det kan findes i Den Nye Jæger under Love og bekendtgørelser, kapitel 8.

Håber hermed at have besvaret dit spørgsmål.

De bedste hilsner
Øjenvidnet2

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-05-10 09:20

Tak for svaret Sandhedsvidnet.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-05-10 09:40

- hvorfor bruger du ikke denne: bb1? Den er mere dig...