/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
sms beskeder
Fra : elias
Vist : 824 gange
100 point
Dato : 01-05-03 22:55

jeg har på fornemmelsen at min exkæreste læser mine sms beskeder via en computer eller mobil. Er det mig der er skør eller kan det være rigtigt, kan jeg gøre noget ved det ?

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 01-05-03 23:09

Sms beskeden bliver vel kun sendt til din tlf og ikke til en pc eller en anden tlf, så skulle hun måske have et kort med det samme tlfnummer på men så tror jeg ikke at i begge 2 ville få sms'en. Det kan være hun er synsk

Hilsen Michael.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 01-05-03 23:11

dette burde ikke være muligt, da det går via sendermaster, og gennem en central. Så med mindre hun har en nøjagtig kopi af dit SIMkort,, tror ikke dette kan lade sig gøre........og heldigvis for det.
Er dog kun 97,5% sikker

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 02-05-03 07:43

Logisk set som de andre siger, så kan dette ikke lade sig gøre !
De sms beskeder man sender kommer godt nok ind over en central, men med det antal der bliver sendt hver dag bare i DK, er det vidst meget umuligt at gemme alle sammen, så de skal kunne findes på senere tidspunkt, så nej jeg tror ikke hun vil kunne læse dine beskeder, hvor har du den ide fra ? Det lyder mig meget underligt hvis dette skulle kunne lade sig gøre.

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 02-05-03 08:38

Hej.
Jeg har kontaktet nogle som skulle vide det og det kan ikke lade sig gøre. Det er kun det unikke nummer, beskeden bliver sendt til, som modtager sms'en. Hvis der f.eks. skulle være et nøjagtig kopi af simkortet, ville det omgående kunne spores via dit teleselskab. Den eneste mulighed, der vil kunne forekomme ville være, hvis I før har haft ens kort med samme nummer, men i så fald ville du jo være klar over det?!! )
Jeg tror som sagt ikke, at du behøver at frygte, da der jo også dér er sikkerhedsprocedurer, som er rimelig skrappe.
mvh
Nocom

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 02-05-03 09:51

I har alle sammen taget fuldstændug fejl. Min far har nemlig fået lavet det sådan at hver gang han får en sms får han også en e-mail. Det kan jo være at xkæresten havde fået lavet det.
Det eneste der er at gøre er at skifte nummer.

Kommentar
Fra : elias

Dato : 02-05-03 11:08

min exkæreste ved ting som hun kun kan vide via mine beskeder så jeg tror du har ret Rasmus 91. Men jeg har 2 problemer, jeg vil gerne kunne afsløre hende og løsningen er ikke bare at skifte nr da vi har samme vennekreds og derfor vil hun hurtig vide mit nye nr. Hun kender sikkert mit kort nr da det var en julegave fra hendes forældre. Så måske skal hele simkortet skiftes.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 02-05-03 11:19

Til rasmus91

Har aldrig hørt det er muligt at få sms videre sendt som email, men det modsatte er muligt....nemlig at ens email bliver videre sendt til mobil som sms. Tror du ikke det er det din far har??

Kommentar
Fra : technet

Dato : 02-05-03 11:52

To send SMS via e-mail, here's what you need to do:
1. Key in recipient's 012 mobile number followed by @sms.maxis.net.my into the 'To' field, i.e. 0121234567@sms.maxis.net.my
2. Type your message into the 'Message' field (not more than 160 characters).
3. Click 'Send'.

To send a message from your mobile phone to e-mail, here are the steps:

Phone to Email = Example: e joy@maxis.net.my The Lord of the Rings: The Two Towers is on. Let's go and watch!

1. Key in 'e'.
2. Add a space and key in the recipient's e-mail address.
3. Add a space and key in your message.
4. Send it to 1503.
5. The SMS will then be transferred to the e-mail address you've entered. Charges for SMS messages sent to an e-mail account are 15 sen per message.

Kommentar
Fra : tla

Dato : 02-05-03 13:30

Hmm....

Det er teknisk umuligt at få én og samme SMS sendt til flere end ét SIM-kort - og det er dit!

Hvis kæresten ved ting, som kun kan stamme fra dine beskeder, så er det derfor fordi hun læser beskederne i din telefon - eller fordi hun trods alt ved det alligevel!

Så hvis du føler, hun kender beskedernes indhold, så pas på din telefon eller slet de vigtige beskeder. For det kan ikke lade sig gøre - uanset selskab, telefon, abonnementstype mv.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 02-05-03 14:46

prøv evt. at kontakte dit telefonselskab, og hør om det kender til noget med vidersending af sms'er, til mail (hvis det er muligt). Det bør de jo vide.....

Kommentar
Fra : Olsenator

Dato : 03-05-03 12:55

Uanset teleselskab, telefontype og SIM kort kan det ikke lade sig gøre - overhovedet, at en besked sendt direkte til et mobilnummer kan ændres, "lyttes af" eller flyttes til andre. Ergo kan hun ikke få dine SMS beskeder medmindre afsenderen har cc'et hende. Selv ved dobbeltkort er det umuligt da kun det ene kort kan modtage SMS. Det er ligeså umuligt at dublere SIM kort. Mange har prøvet uden held.
Derimod kan en E-Mail godt videresendes til en SMS - såfremt personen kender brugernavne og adgangskoder.

MVH Kenneth

Accepteret svar
Fra : Noxi

Modtaget 100 point
Dato : 02-06-03 13:49

Hey...

og jo det kan godt lade sig gøre at få den vidre sendt hvis du har det rigtige abonnement
Hvis det kan lade sig gøre at lave det... så kan det også lade sig gøre at fjerne det... du skal bare ringe til kundeservice og siger det... hvis det er lavet kan de se det... og så kan de fjerne det igen...

Godkendelse af svar
Fra : elias

Dato : 03-06-03 10:42

Tak for svaret Noxi.Det var lige præcic hvad det handlede om

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 19-06-03 01:14

Elias... np.. hehe...