/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Min hjemmeside kan ikke redigeres
Fra : akle
Vist : 669 gange
200 point
Dato : 06-05-10 16:26

Hjælp!
Jeg har i flere år arbejdet med WYSIWYG programmet først WebSite X1 og senere endnu bedre WebSite X5. Sidstnævnte hentede jeg ved Give Away of the Day, således med Key nøgle og det hele. For nogle uger siden skete der et pludseligt nedluk med min pc, men uden at jeg bemærkede noget unormalt efterfølgende. Dog Picasa havde "smidt" ud en hel del billeder og videos. Dette gjorde ikke så meget da jeg har det hele på ekstern HDD, men hvad værre var, - i dag kunne jeg ikke redigere eller tilføje nyt materiale i mit W5 program og arbejdsmappe. Beskeden er: This software cannot be executed in 'large font' (96dpi) from Advanced Video Settings of Windows Control Panel
Jeg har KEY-nøglen til programmet, men det vil ikke aktiveres, da tidsfristen for "tilbudet" er over-skredet. Hvad gør jeg? Kan programmet Crackes? Jeg har jo vitterlig fået det ærlig og redelig i første omgang.
Har nogen forstand på Kompozer, har prøvet det, men kan ikke kommer videre, eller forstand på one.coms hjemmeside? Dér er jeg også låst. Jeg er en klovn til den slags teknisk teoriarbejde.
MVH Akle

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 200 point
Dato : 06-05-10 17:41

Hvis du har vista så højre klik på skivebordet vælg den nederste på listen og vælg juster skriftstørrelse (dpi) uden til venstre.
Min er normalt sat til 96dpi men det kan dit program åbentbart ikke køre så prøv og ændre størrelsen og se om du kan få det til at virke.

Men det kan være at windows update automatisk har downlaodet noget og det er derfor det ikke virker mere så prøv at downloade den seneste version af website.
Det kan da godt være at din kode så ikke virker til den nye version.

Ellers prøv og ændre skærmstørrelsen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-05-10 19:10

Citat
Har nogen forstand på Kompozer
Prøv at kig her http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer.php

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 06-05-10 19:27

KompoZer er fin, men har dog sine begrænsninger. Den kan f.eks. ikke lave dynamiske effekter og kan heller ikke sætte billeder som baggrund. I hvertfald ikke hvis resultatet skal se ordentligt ud.

Jeg brugte den da jeg var helt nybegynder i hjemmesidebygningens mysterier, men har senere byttet den ud med Frontpage, som jeg er yderst tilfreds med - selvom mange siger at den er forældet og yt.

KompoZer og Frontpage har dog een ting tilfælles: begge har indbygget ftp-server og kan altså bruges til upload uden videre.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-05-10 20:01

Citat
kan heller ikke sætte billeder som baggrund
Vrøvl, det indstilles i Funktioner - Indstllinger - Egenskaber for ny side inden siden laves.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-05-10 23:07

Ja, det er en Vista pc jeg arbejder med, men det gik noget gruerlig galt, kunne hverken dit eller dat, så til slut måtte jeg tvangslukke. Genåbnede efter ½ time og åbnede Mail, men ingen ny post, heller ikke fra Kandu.
Nu prøvede jeg min nyeste pc som kører Wndows 7,(den er ikke sat op med e-mail endnu) gik direkte ind på Internettet og loggede mig ind på Kandu. Det er her fra jeg skriver nu.
Så var der alligevel nogle svar.
Ludvigsens hjælpeside har jeg men jeg har svært ved det alligevel. Jeg har kun fået lavet baggrundsfarve og mit banner (ikke animeret), men herfra kan jeg ikke skrive tekst, da cursoren kun vil skrive inde i banneret.
Front Page prøvede jeg de første gange dengang for 5 år siden, det gik godt indtil rammerne flyttede sig hele tiden forkert i forhold til det ønskede.
One.com har jeg svært ved fordi man ikke kan se hvad man laver, det hele skal åbenbart kodes ind først.
Jeg var nu meget fornøjd med mit simple WYSIWYG W% program.
Prøver nu dpi ændring igen.
MVH Akle

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 07-05-10 07:39

akle -

du kan da bare lave tabeller og sætte tekst og billeder deri.

Så flytter de sig ingen steder.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 07-05-10 11:49

'Jeanettemor'
Mener du i Kompozer? Jeg kunne bare ikke få cursoren til at flytte sig andre steder he.
Nu har jeg downloadet programmet til min nyeste pc, og håber så jag kan oparbejde en ny hjemmeside dér med tiden, nok med en del hjælæp fra Kanduere.
Jo, jeg håbede at finde 'tekstramme' i stil med Word, men det fandt jeg altså ikke!
MVH Akle

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-05-10 12:29

Citat
Jeg har KEY-nøglen til programmet, men det vil ikke aktiveres, da tidsfristen for "tilbudet" er over-skredet. Hvad gør jeg?

Smid program koden her, så skal jeg lave en licens til dig.
hvilken udgave har du? sidste nye eller den ældre udgave.
ellers smid en pm, så kan du selv lave det.

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 07-05-10 12:36

Tak for svaret scootergrisen.

Det var alle tiders! Mine indstillinger stod til 120 dpi, uvidst af hvilken grund, med 96 dpi faldt det hele på plads og jeg fandt min W5 arbejdsmappe hvor hjemmesiden kan redigeres. Godt nok måtte jeg aktivere alle billeder, men dét var bedre som helt at miste indholdet.
Tak for hjælpen!! Nu er jeg glad igen.
MVH Akle