/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Benzin lugt fra Fiat Punto
Fra : klanger
Vist : 2588 gange
100 point
Dato : 06-05-10 16:12

Jeg har i øjeblikket en låne bil fra min kammerat. En Fiat Punto. Der opstår det problem, at når man f.eks holder stille ved lyskurve o.lign kommer der ret hurtig en slem lugt af benzin. De/jeg afhjælper det ved, at lukke for ventilation udefra..!!!! Vist ikke lige den rigtige løsning...

Nogen der har en idé til hvor fejlen ligger, og hvordan jeg evt. kan afhælpe denne fejl.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-05-10 16:25

Hvis det kun er lugten, så sæt en klemme for næsen.

Ellers må du ud og finde ud af hvor lækagen er.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 06-05-10 17:48

Der vel noget der er utæt ved benzinindsprøjtningen eller karburatoren eller hvad sådan en køre med.
Eller måske kommer der benzin tilbage ud gennem luftfilteret.

Lad den stå i tomgang og kig under motorhjelmen og få en ven til at træde lidt på speederen måske det kun kommer når har speederen nede også giver slip.

Men det nok ikke så godt at lukke vinduerne specielt hvis du tænder en lighter.
Men du kan lukke bliæserne i bilen måske det gør det mindre slemt.

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 100 point
Dato : 06-05-10 18:01

Som allerede foreslået: Op med hjelmen og et grundigt kig mens motoren går tomgang. Er der tegn på "fugtige" slanger omkring indsprøjtningen, bør du ikke køre en meter længere, før de er udskiftet.
Uanset hvor lidt / meget der er utæt, er det lig med en overhængende brandfare.

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 06-05-10 18:47

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-05-10 19:43

Kig også lige på en måske "mør" udluftnings slange over benzintanken.

Mosebaek.