/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Kan en jagthund tælle?!?
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 715 gange
100 point
Dato : 06-05-10 08:21

En jagthund kan ikke tælle, har en kendt hundemand skrevet, meget interessant spørgsmål, så derfor KAN en jagthund tælle? kan den kun tælle til 5 måske 10, kom med et seriøst bud. De stående hunde jeg har haft i mit snart lange liv, har jeg kunnet se på når de har stand, om der var en eller flere fugle foran den

Accepteret svar
Fra : TheRealDeal

Modtaget 110 point
Dato : 06-05-10 08:51

Kære Sanhedsvidne

Jeg tror godt en hund kan "tælle" på dens helt egen måde, en ordentlig hund med godt temperament kan let få fornemmelse af der er mere end en fugl foran den, det har jeg konstateret med min unge hund
TRD

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-05-10 08:59

TRD tak for din kommentar jeg bringer lige et citat fra en debatside
Det er ligeledes velkendt at har en hund færd i næsen, bruger den ikke synet, bruger den synet, lukker den ørene. jeg har aldrig hørt at en hund bliver døv af at bruge synet

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-05-10 09:15

Hej Sandhedsvidne

Det er velkendt inden for retrieverracerne, at de bedste hunde kan "tælle"/markere op til 5 fugle og huske dem ! Det er jo fantastisk. Mig bekendt er der ikke andre racer som kan gøre retrieverne kunsten efter, men man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig !
Det citat du bringer fra en debatside, må man gætte på at BaldeBendt er ophavnsmanden ?? Det kunne lyde som ham - "færd", ak ja men alligevel bedre end fjert

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 06-05-10 09:22

Kære Øjenvidne ???

Som øjenvidne hårber jeg ikke du er døv men min stående hund som ikke er fyldt et år, kan snildt huske tre apporter som er udkastet også selv om jeg kaster dem ud og går en lille tur på to til tre minuter og vender tilbage til stedet hvor jeg har kastet mine apporter.
TRD

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-05-10 09:30

Min hund kan tælle får. Jeg har endnu ikke fundet ud af hvor mange den kan tælle til, for den falder altid i søvn midt i det hele. Jeg ved med sikkerhed at den har talt til 34 engang. Jeg vil lave et forsøg i morgen, hvor jeg hælder kaffe i dens vandskål, og så går vi ud på marken og tæller får igen - så må vi se om Vovberg kan holde sig vågen.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-05-10 09:37

TRD

Jeg har hørt om en opdrætter af dværgvagtler, hvor de bedste af dem kan huske op til 24 hirse-korn på én gang
Min egen ru(g)hårede gravbasse, kan huske mindst 8 vaniliekranse den har set blive lagt rundt omkring.

Så jo, vore hunde kan meget mere end vi tror muligt.

Die Augenzeuge4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-05-10 10:44

Hvad handler denne tråd om? Jagt????

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-05-10 10:47

Ja Knudsen, det handler om jagthunde og det handler om DU påstår en jagthund ikke kan tælle capiche

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-05-10 12:41

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-05-10 10:44

--------------------------------------------------------------------------------
Hvad handler denne tråd om? Jagt????

Forlang nu ikke mere af montøren fra Bottrup end han kan kapere - capice? Han forsøger sig, vanen tro, end ikke at læse oplægget. Det enenste han leder efer er bogstaverne DLS - og så tænder han af.

Til sagen:

Min nye hund husker op til 4 apporter, som bliver kastet ud mens hunden er på platz. Apporterne bliver så bragt i den rækkefølge de blev kastet ud.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-05-10 12:58

Når Ballegaard angiveligt bemærker, at en hun ikke kan tælle, så hænger det nok sammen med, at det må være temmelig forbandet at finde ud af, at enten er Ballegaards hund dummere end gennemsnittet - eller også er såvel hund som ejer lige dumme.
Endelig kunne det hænge således sammen, at Balles hund er klogere end ejeren. Vælg selv. Frit valg på alle hylder.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-05-10 13:12

Jeg vil vove at påstå at hunde kan tælle. I hvert tilfælde til 10. For det kunne mine hunde når jeg havde gemt hundekiks rumdt om i huset

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-05-10 13:31

Da min nye hund blev 4 måneder, begyndte jeg systematisk at lade den finde godbidder rundt omkring i haven.
På et tidspunkt anbragte jeg nogle levninger fra en stegt dyreryg i kløften på et af vore blommetræer - så den ville kunne nå kødstykket.
Det gik hurtigt, og fra mit arbejdsværelses vindue, kan jeg ofte se, at hunden af og til lægger turen hen til træet, for lige at tjekke om der skulle være mere - altså efter snart 7 måneders forløb.
Ikke alle hunde er lige smarte, men generelt er hunde temmelig godt begavede. Det er så op til ejeren at drage nytte af dette.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-05-10 14:13

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-05-10 10:47

--------------------------------------------------------------------------------
Ja Knudsen, det handler om jagthunde og det handler om DU påstår en jagthund ikke kan tælle capiche
Hvor har jeg påstået det?????? Løgenhalse Nu starter I igen med løgne og angreb.....
Men I kan bare fortsætte selv - jeg gider ikke bruge min tid på Jer....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-05-10 14:14

Hvordan kan en hund der har fært i næsen, høre bedre, end en hund der ser en fært bevæge sig OG nu er jeg ikke i færd med at beskrive en hund, der bedre kan lugte en fjært, som ejeren muligvis har slået i roemarken
Nu skriver oraklet at Jeg husker især en episode, i en stor roemark med høje tætte roer, hvor hunden pludselig ved et DM ikke vil rejse på komando. Da den endelig gør det rejser den ikke en men 12 fasaner, som er løbet sammen, på en gang det er dette fænomen som gør,at vedkommende konstaterer at en hund IKKE kan tælle, MEN det kan jeg godt forstå, for roerne er høje og tætte, så er det da svært for en hund at tælle til 12, selv for en hundfører, med mindre det er udsatte fugle som er tamme og som står på tæer for at se over roetoppene
Jeg vil gerne se 12 fasaner løbe sammen på en gang

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-05-10 14:33

Ballesprederens blacklistede brugere:

Liste over de brugere som ikke må kommentere bb1's indlæg:

--------------------------------------------------------------------------------
1 centerpoint 10-07-2008
2 Tonganeseren 03-11-2008
3 TheRealDeal 30-11-2008
4 Sandhedsvidnet 08-12-2008
5 ErasmusMontanus 16-12-2008
6 HFranzen 26-12-2008
7 Øjenvidnet4 11-06-2009
8 habibiPro 27-06-2009
--------------------------------------------------------------------------------

- Sandhedsvidne, du må ikke svare ham!!!

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-05-10 16:30

Sandhedsvidne, du må ikke svare ham!!!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-05-10 19:39

Citat
Ikke alle hunde er lige smarte, men generelt er hunde temmelig godt begavede. Det er så op til ejeren at drage nytte af dette.

Jojo,men hvis nu ejeren er mindre begavet end hunden (og det synes at være tilfældet for største dels vedkommende,af "bidragyderne" her i Kandu`s jagttråde.Dog mig selv undtaget) vil der jo opstå et problem.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-05-10 19:54

eg ved ikke om de kan tælle, men min lab har registeret og fundet op til 4 udkastede, med kraftig markering apporter, indrømmet han sad ikke og talte på kløerne, men jeg mener svagt han mumlede one pigeon, to ducks and a damm rabbit.

Hvis det DM blev afholdt på Ballegårds hjemmebane er det meget forståeligt med de 12 fasaner, han havde nok glemt at lukke transportkassen op, det sørgede hans hund så for.

Det ligger på grænsen fra Tonfaneseren at påstå, at hunden skulle have mindre mental ydseevne end Ballegård, det gør mig på hundens vegne.

Jeg tror at bb1 regner med at det er en håndboldkamp han deltager i herinde, han forlanger da hele tiden time out og forlader banen i utide.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-05-10 20:36

Oraklet fra Ølsted er helt på fra at være en to`er på top 10, er han sunket ned til en 7 plads, han sidste indslag på tips og trix har kostet ham 25 piong og nu er han helt ned på 2,5 stjerner, det går stærkt ned af Kandus sociale rangstige men Knudsen kom nu med en god forklaring på hvorfor en hund der bruger næsen hører bedre end en hund der ser

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-05-10 21:15

Forklar hvorfor en jæger der bruger næsen hører bedre end en jæger der ser

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-05-10 21:24

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-05-10 14:33

--------------------------------------------------------------------------------
Ballesprederens blacklistede brugere:

Liste over de brugere som ikke må kommentere bb1's indlæg:

--------------------------------------------------------------------------------
1 centerpoint 10-07-2008
2 Tonganeseren 03-11-2008
3 TheRealDeal 30-11-2008
4 Sandhedsvidnet 08-12-2008
5 ErasmusMontanus 16-12-2008
6 HFranzen 26-12-2008
7 Øjenvidnet4 11-06-2009
8 habibiPro 27-06-2009
--------------------------------------------------------------------------------

- Sandhedsvidne, du må ikke svare ham!!!
------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu vil professoren også til at bestemme hvem der må skrive her inde. Ligesom han tøller de afdøde med....

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-05-10 21:32

Balle den tager vi lige igen????????? Ligesom han tøller de afdøde med ??????, Balle den må du lige have over HÆ eller skolelæren, den er sku for svær

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-05-10 23:07

Klart det er for svært for dig at æ og ø ligger ved siden af hinanden på tastaturet..
Kan du slet ikke tænke Betterwisser - så ligner du jo Betterwisser aben......
Den ramte jo først den rigtige knap da den brugte foden - prøv dog at bruge dit hoved....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-05-10 23:45

06-05-10 14:13 skrev Knudsen Men I kan bare fortsætte selv - jeg gider ikke bruge min tid på Jer.... MEN så sker der noget den 06-05-10 23:07 hvor Knudsen IGEN skriver Klart det er for svært for dig at æ og ø ligger ved siden af hinanden på tastaturet..
Kan du slet ikke tænke Betterwisser - så ligner du jo Betterwisser aben......
Den ramte jo først den rigtige knap da den brugte foden - prøv dog at bruge dit hoved....

Kan du snart bestemme dig hvad vil du? men når du nu stadig vil bruge tid på os, så svar lige på det her spørgsmål
Citat
Knudsen kom nu med en god forklaring på hvorfor en hund der bruger næsen hører bedre end en hund der ser
capiche
Giv dig nu rigtig god tid, for du sidder aligevel oppe det meste af natten og smålumre

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-05-10 01:05

- Hvor har jeg skrevet/sagt at jeg ikke vil debattere med Aben???????

Jeg har ofte nattevagter Capiche -

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-05-10 06:28

Igen svare du, kan du snart bestemme dig, jeg kan godt forstå dine hunde har haft en træg rejsning af fugl de er snosk forvirrede over din inkonsekvente beslutninger
Lige siden du fik PC i "skuret", har du siddet oppe den halve nat og spekuleret over hvad du nu skal svare, når du har fået rodet dig ud i et eller andet tåbeligt synspunkt, spørg din mentor og dukkefører, om ikkeHAN kan rede dig ud af kniben, det kan være hans hund heller ikke kan tælle og er døv fordi den ser bedre end den lugter

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-05-10 07:08

bb1 godt du ikke sover i sovesal ja hvad ved jeg, der ligger de også ved siden af hinanden

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-05-10 09:00

- du må jo vide hvad du taler om er du opvokset på børnehjem for spejder, det har du ikke været,det er helt klart. De lære jo at være beredte.......

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-05-10 09:01

Sanhedsvidnet er nok misundelig på dig ABE siden han brokker sig så meget.....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-05-10 09:26

Nå Nå lille bette Knudsen, kan du genkende noget her fra din skoletid
http://www.youtube.com/watch?v=mIyXFEEmmak&feature=related

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-05-10 10:56

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-05-10 11:07

Tak for svaret TheRealDeal.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 07-05-10 14:49

Selv tak