/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Åbne Service Menu på Sony Bravia TV?
Fra : jjhj
Vist : 2077 gange
300 point
Dato : 05-05-10 21:12

Hej Kandu.dk

Er der en af jer der ved hvordan man kommer ind i Sony´s Service Menu...?

Har læst en del på Google, og der er faktisk kun noget om de ældre modeller.
Der trykker man: i+, 5, vol op, pwr on.

Modellerne det drejer sig om er KDL46"W4500 og KDL40W3000.

Ser frem til at høre fra Jer! :)

Mvh JJHJ

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 300 point
Dato : 05-05-10 23:18

KDL46"W4500
vælg analog og sluk tv
[I+] --> [5] --> [Vol+]
tænd tv

KDL40W3000
[PWR OFF], [DISPLAY], [5], [VOL+], [PWR ON]

Det burde virke

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-05-10 09:12

Jeg følger spændt med her, da jeg overvejer at købe Sony,
hvis der er problemer med Service Menuerne,
køber jeg Phillips igen, hvor jeg ikke har problemer...

Lige nu ser vi på KDL40EX500K,
der er vel ikke problemer med Menuerne her?
Er der nogen der ved hvad det sidste k står for??

Undskyld jjhj at jeg spørger mere end jeg forsøger at svare,
men samlet giver det nok er mere nuanceret billede af Sony contra de andre...

Godkendelse af svar
Fra : jjhj

Dato : 06-05-10 23:09

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Ved du evt hvordan man navigere rundt inde i menu´en?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-05-10 23:11

Citat
problemer med Service Menuerne

Nope, ingen problemer med servicemenuerne mig bekendt (ud over at alt for mange brugere er inde og rode rundt hvor de ikke har noget at gøre, jeg har da set nogle sjove eksempler)

KDL40EX500K ?????????? er du sikker på at der er et k til sidst, jeg kan ihvertfald ikke lige finde det hos Sony (måske jeg bare er for træt lige nu)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-05-10 23:27

[1] = Moves to Previous Menu Item
[4] = Moves to Next Menu Item
[3] = Adjusts Value Up
[6] = Adjusts Value Down
[MTS] = Toggles Stereo/Mono Audio
SAVE NEW SETTING
o [MUTE] followed by [ENTER] = stores NEW service mode settings to NVRAM
RESTORE USER SETTINGS
o [8] followed by [ENTER] = Restores All *USER* settings to factory defaults
RESET VALUES
o [0] followed by [ENTER] = Read Default service mode value from stored settings. (service mode reset)
LEAVE SERVICE MODE
o [PWR OFF] = Leave Service Mode any settings not written will be in effect until TV is unplugged or a Reset is performed.
RETURN TO DEFAULT SETTINGS:
o BEFORE storing NEW settings - unplug TV from wall, wait a few seconds, then plug back in, turn TV set on - All settings not written will have been lost.
o AFTER storing NEW settings - restore original value from list you made of original values before adjustments and store in NVRAM.

ovenstående er sakset fra andet fora
HUSK NU AT NOTERE DINE INDSTILLINGER INDEN DU ÆNDRER NOGET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-05-10 23:36

tag et kig på denne side, den kan måske hjælpe dig
http://myweb.accessus.net/~090/sonyadj.html