/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internet forbindelse
Fra : minnam
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 05-05-10 21:12

Jeg forsoeger at logge paa traadloest netvaerk paa min Acer Baerbar. (XP) Jeg har tidligere uden problemer paa denne Acer kunne logge paa ethvert netvaerk med kode. Jeg skriver adgangskoden men der sker ikke noget.. Ved siden af koerer jeg en nyere Acer baerbar som jeg uden problemer med samme kode har logget paa netvaerket.

Tak for hjaelp.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-05-10 21:29

Måske der er fordi dit netkort i din XP bærbare ikke understøtter den krypterings metode der er anvendt. Hvis du har sikret det med WPA2 og kortet kun er til WEB så kan det ikke logge på.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-05-10 21:31

Eller du kan gå ind i egenskaber for netkortet og slette alle de forskellige netværk der er gemt og så logge på efterfølgende. Til tiden kan der komme problemer hvis der er for mange forskellige netværk man har været logget på. Det har jeg selv været udsat for

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 05-05-10 22:01

Tak for dine hurtige svar..

Hvordan checker jeg netkort og sletter liste.. ?

Hvordan checker jeg hvad mit netvaerkskort understoetter og krypteringsmetode osv ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-05-10 18:22

Gå ned i Start - Højreklik Denne Computer - Egenskaber - Hardware - Enhedshåndtering. Der finder du dit netkort. Dobbelt klik det og se i egenskaber. Der kan du se hvad type kryptering du har anvendt og kortet understøtter. Der er ligeledes en fane hvor du kan se alle de trådløse netværk du har været tilsluttet. Dem kan du slette alle sammen og genstarte pcen og oprette efterfølgende forbindelse igen.

Jeg sidder ved en pc med Win 7 og har ikke lige en med XP på trådløs net, så jeg kan ikke lige huske helt hvordan rækkefølgen er, men det er vist ikke helt galt.