/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp til Suzuki DM 50
Fra : hmorten
Vist : 1260 gange
20 point
Dato : 05-05-10 18:31

Hej

min DM50 vil ikke start den har få nyt Tændrør og Tændrørshætt men der er ikke nå lide at hent og ja der er Benzin og olie på er der nogen der har en ider til hvad jeg kan gør ?? og er nogen der ved hvor man kan find en service manual til suzuki dm50 fra 1991

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 30 point
Dato : 05-05-10 18:40

Lidt stavemongol er man vel altid.
Nå men har du prøvet at skrue tændrøret ud sætte det i hætten igen og holde det på motorblokken mens du forsørger starte den... ?

Kommer der gnist ?

Hvad så med kompressionen... er der forskellig modstand når du træder på kickstarteren ?
Eller er det bare samme modstand hele tiden ?

Prøv og løsn drænskruen i bunden af karburatoren og se om der kommer benzin ud.

Hvor længe har den ikke kørt ?

Kommentar
Fra : hmorten

Dato : 05-05-10 19:08

den har ikke ville start sind den har få nyt Stempel

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 05-05-10 19:59

Lidt stavemongol er man vel altid.

RELKLAME

Kode
Kommentar
Fra : hmorten

Dato : 05-05-10 19:08
den har ikke ville start sind den har få nyt Stempel

Kommentar
Fra : Brightshadow

Dato : 05-05-10 20:28

lyder som om problemet ligger i kompresionen hvis det kun er stempelet der er skiftet siden den sidst har virket..

måske stempelet er for lille ? er cylinderen blevet honet op ?

ps: Scootergrisen: dit første indlæg i denne tråd var precis hvad jeg ville ha skrevet.. ;)

Kommentar
Fra : Brightshadow

Dato : 05-05-10 20:31

Er det næmmere at træde på kickstarteren en det plejer at være eller er der god modstand fra kompresionen ?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 05-05-10 22:19

Er der strøm på dit batteri?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 06-05-10 02:47

Citat
den har ikke ville start sind den har få nyt Stempel

Hvorfor fik den nyt stempel ?

Fik den så også nye stempelringe og nye pakninger til cylinder og topstykke ?
Er stempelringende sat rigtigt på ?

Kommentar
Fra : hmorten

Dato : 06-05-10 18:03

den fik nyt stempel fordi det glam har kørt 15.000km og den har få nyt stempelringe pakninger cylinder og topstykke og stempelringende er sat rigtig på

Kommentar
Fra : hmorten

Dato : 06-05-10 18:09

hvad kan jeg gør ved kompresionen ? vis det er det der gør den ikke vil start

Godkendelse af svar
Fra : hmorten

Dato : 07-05-10 17:09

Tak for svaret scootergrisen.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 07-05-10 20:16

Fik du lavet den ?

Hvis der ikke er kompression så kan det være fordi tændrøret ikke er skruet ordentligt i eller topstykket ikke er skruet stramt nok på eller pakningen er utæt eller stempelringene ikke holder tæt eller hul i stemplet.
Der er vist ikke flere muligheder på en 2 takt motor.

Kommentar
Fra : Brightshadow

Dato : 09-05-10 17:12

må vi ikke høre hvad problemet viste sig at være ?

Kommentar
Fra : hmorten

Dato : 09-05-10 19:50

jo den fik ikke nå benzin for den hvad stop