/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er det retfærdigt?
Fra : ErasmusMontanus
Vist : 693 gange
100 point
Dato : 05-05-10 15:48

Hejsa
Er det iorden godserne ikke mere kan udsætte fugle og tjene formue?
ErasmusM

Accepteret svar
Fra : TheRealDeal

Modtaget 110 point
Dato : 05-05-10 15:54

Kære Erasmusi

Jeg mener, det er fint der er sat begrænsning på hvor mange fugle der kan udsættes på et givent terræn, det har været helt ude i skoven og unaturligt med overfyldte vandhulder og skove der vrimlede med store mængder af fasaner.
Som du kan se af mit vedhæftede link, er der mange godsejere der lukker og slukker
http://www.nordvestnyt.dk/artikel/68588:Kalundborg--Ingen-vil-betale-500-kroner-for-at-skyde-en-fasan

TRD

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-05-10 16:08

En papskive på en skydebane er også langt billigere og ikke mindst humant.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 05-05-10 19:15

JA

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-05-10 20:02

Hej ErasmusM

Jeg synes det er ok at det er slut med de helt vilde udsætninger man har set - om det har været så god en forretning som du antyder, skal nok tages med et gran salt ! Det at skulle have et jagtvæsen med skytte og mange hjælpere og udstyr, er bestemt heller ikke billigt ! Derudover har der også ind imellem været problemer med sygdom i besætningen, så de helt store penge tror jeg ikke ret mange godsejere har tjent ! I bedste fald har jagten været et kærkomment tilskud til godsets drift !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 05-05-10 20:09

NEJ

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-05-10 21:03

Det er nok ikke så meget udsætningen der skal kritiseres. Naboerne kan jo høste af udsætningen.
Men deriomod kan det være et grimt syn at se "købejægerne" massakrere i hundredevis af opdrættede fasaner. Kunne man gøre forestillingen lidt mere etisk korrekt - ville ingen protestere mod udsætning.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 05-05-10 21:26

Det kan vel ikke engang kaldes for jagt, det som de foretager sig der, det er nærmest en open air hønsegård, hvor det er skudtællere for at få regnskabet til at passe, for mig er det ligegyldigt, om den gamle form for godsjagter forsætter.

Hovedformålet har vel også været at tjene penge og intet andet.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-05-10 03:17

Tomme tønner buldre mest..

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-05-10 09:10

Knudsen skriver at Tomme tønner buldre mest.. og der er lidt af en selverkendelse, tak fordi du for en gang skyld er ærlig og oprigtig hvis det havde været min tråd havde du fået alle POING
Erasmus det er hårde tider for godserne, store lodsejere og jagtlejere som har haft store umådeholdne udsætninger på deres arealer, men sådan går det når man ikke kender egen begrænsning, for det er klart der vil komme en reaktion, når udsatte fugle går side om side på et større areal i naturen
Hvis der er nogen der vil betale for den slags jagt, må de nu tage til udlandet

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-05-10 10:45

- ja jagt moralen er langt højere i udlandet.......

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-05-10 10:51

ja jagt moralen er langt højere i udlandet Knudsen du glemte at nævne våbenhandlingen

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-05-10 10:52

Der skulle selvfølgelig have stået våbenbehandlingen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-05-10 14:15

Øhhhhhh du hvis aldrig været på jagt i udlandet......

Godkendelse af svar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 06-05-10 16:24

Tak for svaret TheRealDeal.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 06-05-10 16:27

Ingen årsag, er du klar til bukkejagten??
TRD