/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Vacc. hvert år?
Fra : asbjoren
Vist : 941 gange
10 point
Dato : 01-05-03 22:00

Vil bare lige høre, om det er nødvendigt at vacc. sine INDE katte hvert år? ...
Vi har lige gjort det, men tanken kom, da de jo aldrig kommer i berøring med nogen form for smitte...

Hej

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 20 point
Dato : 01-05-03 22:18

[citat]
Vaccination af indekatte er lige så vigtigt, som vaccination af udekatte. Vaccinationen beskytter mod kattesyge og katteinfluenza. Beskyttelsen mod kattesyge er langvarig men beskyttelsen mod katteinfluenza er ikke lige så effektiv. Katteinfluenza smitter meget let, så let at vi mennesker kan tage smitten fra en syg kat med hjem på vores tøj og sko. Katteinfluenza er en alvorlig sygdom som kan have dødelig udgang.

Dyrlæge Raiku Sarvå

[/code]

Nappet fra : http://www.netvet.net/dansk/ask_vet/kat/kattesps16.html

- ud af det må man konkludere at : ja det skal man nøjagtig ligeså tit som med udekatte.

Karina

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 01-05-03 22:28

Hej asbjoren

Jeg vil også lige sige, at hvis kattene evt. skal i pension, så *skal* de være vaccineret.

Mvh.
Mone

Godkendelse af svar
Fra : asbjoren

Dato : 02-05-03 08:58

Tak for svaret Fnollerpige.