/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Usundt at spise hash?
Fra : Hopenhagen
Vist : 3749 gange
44 point
Dato : 04-05-10 20:59

Ja jeg ved godt at det ikke ligefrem anbefales af sundhedsstyrrelsen, men er det mon meget usundt at spise hash?
Gad vide hvad de kommer i det?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-05-10 21:02

Hvorfor vil du spise hash? Det er ikke særlig sundt, selv om det er grønt.

Kommentar
Fra : Hopenhagen

Dato : 04-05-10 21:07

Hej Granner. Nej det er ikke pot jeg mener, men hash.
Det er nu mere for ikke at ryge det. Jeg er stoppet med at ryge og en gang hvert halve år kan jeg finde på at ryge en joint. Men det virker langt bedre i the.
Derfor spørgsmålet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-05-10 21:11

Jeg har også røget det, men det var mod hvalme da jeg fik kemo. Og det hjalp.

Jeg kan ikke se at den smule kan skade nogen steder. Jeg troede du ville erstatte salaten med hashplanten.

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 54 point
Dato : 04-05-10 21:22

Citat
Gad vide hvad de kommer i det?

Tror nok de kommet tørrede hampe blade i men du mener måske om de blander nogle andre ting i ligesom med andre stoffer for at tjene flere penge ?

Hvis du bruger det i the så spiser du det vel heller ikke.
Ligesom du ikke spiser the bladene når du drikker the. Det er et afkog af the tror jeg nok man kalder det.

Men jo det er massere af læse stof om skadelige virkninger ved hash.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 04-05-10 21:45

Citat
Gad vide hvad de kommer i det?

Kamellort

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-05-10 22:09

Argh... den med kamellort har vi haft under luppen

http://www.kandu.dk/Spg86724.aspx

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 04-05-10 23:02

Var det ikke Bubber der fik tilbudt og spiste en småkage med indbagt hash (i en TV udsendelse).
Jeg mener også at kunne huske ,at visse forskere der ville undersøge hash'ens virkninger, brugte at bage hash ind i kager - det er vel så også nemmere at få målt den nøjagtige mængde der indtages, i stedet for røg, der jo er en mere "luftig sag".

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-05-10 23:06

Jeg har aldrig haft fornøjelse af at ryge det, kun da jeg havde kvalme. Jeg troede endda ikke på det, men det var rigtigt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-05-10 23:26

Bubber fik hashkager.. tror det var i udsendelsen fra Thylejeren??

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 04-05-10 23:31

Citat
Bubber fik hashkager.. tror det var i udsendelsen fra Thylejeren??

Det mener jeg også.

Næ, jeg har heller ikke haft fornøjelsen(??)...

Men det kunne da være ganske interessant at have nogle "hash-småkager" man kunne byde uventede gæster

Kommentar
Fra : Hopenhagen

Dato : 05-05-10 00:17

Haha..
Man skal passe lidt på med at give folk en kage eller noget andet med hash i. Det virker meget kraftigere end når man ryger det. Meget kraftigere..
Selv pusherne på Christiania siger at jeg skal passe på når jeg fortæller dem at jeg vil spise det. De siger det kan være svært at styre og det skal jeg love for.
Jeg har ligget og næsten rystet en halv nat indtil virkningen gik væk

Kommentar
Fra : Hopenhagen

Dato : 05-05-10 00:19

Forresten scootergrisen;

Jeg laver et afkog, men det virker meget kraftigere hvis jeg til sidst drikker selve hashen der er sunket til bunds. Har prøvet kun at drikke afkoget, det giver ikke nok, når jeg er vant til det. Måske en nybegynder kan få noget ud af det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-05-10 06:43

Eleverne på gymnasiet bagte hashkager til en aften hvor man fejrede gymnasiets fødselsdag... og delte dem ud til forældrene

Jeg ved ikke hvor påvirkede forældrene blev, men der må have været noget, for der blev efterfølgende en masse ballade på skolen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-05-10 10:19

Citat
Jeg mener også at kunne huske ,at visse forskere der ville undersøge hash'ens virkninger, brugte at bage hash ind i kager -

Johhh tak det har jeg prøvet.
Vi var da nogle kollegare der skulle prøve og en mandlig sygehjælper bagte kager til vores the.
ILER med at sige det var i vores FRITID ...HOLD DA OP HVOR BLEV VI SKÆVE.
Det skulle jo prøves og det skal jeg da lige love for det blev.
JA ja det var i vores ungdom for maaaaange år siden....1973 var året og vi var ansat på Tårnby syge og plejehjem i Kastrup.
Det tør jeg godt skrive for det er lukket nu.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-05-10 11:25

Godt at vores børn ikke er på Kandu og hvis de er så ikke kender vores nick. Vi kunne lære dem et og andet. Godt de ikke ved det.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 05-05-10 13:41

Citat
Godt at vores børn ikke er på Kandu og hvis de er så ikke kender vores nick. Vi kunne lære dem et og andet. Godt de ikke ved det.

Den dag i dag er jeg også glad for, at der er visse ting min mor aldrig fik at vide.
UHA-UHA

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-05-10 13:42

Granner01... jeg tror ikke vi kan lære de unge noget, det var trods alt de unge der selv bagte hashkager til gymnasiets fødselsdag... for at "overraske" forældrene

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-05-10 14:33

Hashkager....
Altså hvis ovnen "fyrer en fed" kan naboerne lugte det

Godkendelse af svar
Fra : Hopenhagen

Dato : 05-05-10 20:22

Tak for svaret scootergrisen.