/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
New York ekspert søges:-)
Fra : ItsGreen
Vist : 543 gange
51 point
Dato : 04-05-10 19:10

Hejsa.

Er der en der ved en del om New York?
Jeg kunne godt tænke mg at vide hvilke områder der svarer til Østerbro og nørrebro og Vesterbro osv.
Ved godt at det ikke er det samme, men i ved hvad jeg mener.
F.eks hvor er det meget dyrt at bo og hvor er det almindelige priser og hvor bor der børnefamilier osv.

Bare en smule info ville være dejligt.

P.s jeg smider 20 point mere på ved midnat og lukker Beklager jeg ikke har flere.

Mange tak.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-05-10 19:33

Som Østerbro ?

Jeg kender en der for ikke så mage år siden bad en taxa om at køre igennem Harlem (det sorte kvarter)
-Ja, men jeg kører KUN igennem og standser ikke under nogen omstændigheder !!!!

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 04-05-10 19:44

brug dog google
ingen her gider skrive spaltekilometer om bondebyen

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 04-05-10 19:58

Nårh.. men det kan skrives på et par linier, eller der kan linkes til noget overskueligt.

F.eks

Vesterbro er for de yngre familer og for kunstnerne og for jyderne. Det er blevet et af de mest trendy og efterspurgte steder i København.

Østerbro er for familier og for unge med forældrekøb. Der er ret stille og der sker ikke meget. Ikke et specielt soændende sted efter min mening.

Nørrebro er den multikulturelle del af København, med liv næsten døgnet rundt. Alle er flinke og lever i harmoni med hinanden, på trods af hvad man læser i aviserne.

Bare sådan noget lignende. Man behøver ikke skrive spalte op og spalte ned.

Hvornår skal man gå på google og hvornår skal man så skrive herinde?
Skal jeg kun skrive herinde når jeg har noget der kan svares kort på?

Eller er det kun point du er ude efter?

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 04-05-10 19:58

Brorteil.

Eller også skiver du langsomt som en gammel tante

Indlægget ovenover blev skrevet på højst 2 minutter.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-05-10 20:35

Citat
Indlægget ovenover blev skrevet på højst 2 minutter

Klart, Du skrev ikke om New York som der blev spurgt om

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 04-05-10 20:55

Haha.. nej med det er jo også en New York ekspert der søges
Ikke en der googleer det, men en der lige kan fortælle lidt om de dejlige oplevelser, der ikke kan googles osv..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-05-10 20:57

Kort og godt.....

Du kan SLET IKKE sammenligne NY med København....

København kunne ligge i et hjørne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-05-10 20:58

Citat
de dejlige oplevelser, der ikke kan googles osv..

Sagtens, men så bliver du ikke "sluppet" ud igen de første 20 år

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 04-05-10 21:04

Hej refi.

Ja helt klart. Danmark er jo småt i forhold til, men hvor meget anderledes kan det være?
Vi er jo også blevet multikulturelle herhjemme og vi har da skyderier og snart også fattigdom osv.
Selvfølgelig er intet af det nævnte en snert af niveauet i "The land og the free, home of the brave"

Men der må være nogle sammenligninger eller måske nogen kunne skrive kort om hvordan områderne så er i forhold til hinanden f.eks.

Jeg har snart været hele New York igennem på googlemaps og det ser så lækkert ud.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-05-10 21:14

Citat
Vi er jo også blevet multikulturelle herhjemme og vi har da skyderier og snart også fattigdom osv.

Hvad har det med sagen at gøre

Citat
der må være nogle sammenligninger

Jo jo...

Hot Dogs er ikke som de danske

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 04-05-10 21:18

Altså at vi har det hele herhjemme bare i lille målestok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-05-10 21:20

Godt gættet

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 51 point
Dato : 04-05-10 22:05

Måske et gæt helt ud i hampen men mon du kan få hjælp på den Amerikanske ambassade

Dag Hammarskjölds Allé 24 2100 København - 3341 7100

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 05-05-10 00:13

Mon de gider at bruge tid på det?
Jeg kan da prøve at ringe og høre.

Godkendelse af svar
Fra : ItsGreen

Dato : 05-05-10 20:25

Tak for svaret Nordsted1.