/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvidt felt på skærmen
Fra : Oldboston
Vist : 515 gange
100 point
Dato : 04-05-10 17:18

Spørgsmålet her hænger måske sammen med et andet spm, som jeg stillede for få minutter siden. Jeg havde nemlig prøvet en aften om jeg kunne dele skærmbilledet op i to for at arbejde med to dikumenter. Det lykkedes ikke (se mit andet spørgsmål).

Til gengæld opstod et nyt problem. Det skal siges, at jeg arbejder i Windows XP. Mit skærmbillede, når jeg starter maskinen er klassisk blå XP-skærm med nogle rækker ikoner. Men af en samlet skærmbredde på 46 cm er det kun de første 18 cm, der er blå med ikoner. De sidste 28 cm -hele højre halvdel plus lidt mere - er hvid skærm uden nogen tekst eller ikoner.

Er jeg ufrivilligt kommet til at dele skærmbilledet i to? Og hvordn retter jeg det?

Med venlig hilsen
Oldboston

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-05-10 18:12

Indstillinger for dit skærmkort, ikke kun den som Windows har indbygget men den som fulgte med dit grafikkort, måske kan du flytte billedet med de skærm indstillinger der som små knapper, de sidder sandsynligvis i bunden af skærmen, men er det et stort område så skal du ind i grafik kortets indstillinger, hvilken grafik kort har du i computeren?

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 05-05-10 06:18

Jar sat pointstallet lidt op. O. v. n., desværre er jeg helt blank overfor dine spørgsmål. Har jeg et grafikkort? Det anede jeg ikke. Jeg har i alt fald ikke haft det ude eller pillet ved det. Det er snarere nogle indstillinger, jeg har pillet ved. Jeg vil bare så gerne have et almindeligt fint blåt skrivebord med pæne store ikoner. Det ville være alletiders, hvis jeg kunne lave måske otte eller ti king-size mappe-ikoner, kalde dem: familie, arbejde, fritid, lokalsamfund, bolig, bøger og film, Foretrukne links, etc. Anbringe kæmpeikonerne på hver sin faste plads på skærmen. O.v.n., når jeg sammenligner vore it-kundskaber, føler jeg mig som David over for Goliath. Så måske kan du løse nogle af disse problemer (udfordringer) for mig. Sopm så ofte før.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 05-05-10 06:33

Kom med nogle oplysninger om computeren, er det en HP - Fujitsu-Siemens - Acer eller hvad står der på kabinettet? Husk også model nummer og styre system, er det XP eller Windos 7 du bruger eller en helt tredie?
Ved du hvordan du kommer til Enhedshåndtering? Højre klik på Denne computer og klik Administrer, i det vindue som åbner kan du klikke på Enhedshåndtering, der står oplysninger om din computer, ud for Skærmkort kan du klikke på det lille + og finde oplysning om skærmkortet (grafikkortet) du har et grafik kort ellers kan du ikke se noget på skærmen, grafik kortet kan være indbygget på bundkortet, det finder vi ud af når der er flere oplysninger om din maskine

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 05-05-10 16:56

Tak for svaret o.v.n.. Jeg fandt frem til menuen enhedshåndtering. Min hardware er Acer og softwaren er Windows XP. Men i mellemtiden dukkede en tekst op på mit skærmbillede med en vejledning i i at vende tilbage til sit tidligere skærmbillede. Det fulgte jeg og fik derved løst problemet.
Så jeg føler mig overbevist om, at jeg har lavet en forkert indstilling i forb. med den seneste ændring af skrivebordsbilledet. Det startede med, at jeg ville rydde op, fordi svartiderne var blevet for lange. I forsøg på at fjerne Weather.com og andre langsomt arbejdende programmer er jeg så kommet til at stille et eller andet forkert. Man skal lære lidt hele tiden, menm det er jo også sjovt.
Venlig hilsen
Oldboston

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-10 17:11

Selv tak - godt du fik løst problemet
Citat
Man skal lære lidt hele tiden, menm det er jo også sjovt
det er nemlig lige hvad det er