/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Koblede hunde på jagt
Fra : Provsten1
Vist : 739 gange
300 point
Dato : 04-05-10 08:55

Spørgsmålet lyder kort og godt:

Er det forsvarligt at have én eller flere hunde koblet til en line, som jægeren har rundt om hals/krop, når han samtidig skal være parat til at kunne skyde ?

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-05-10 09:48

- hvis man godt vil af med en hund eller en jægerkollega, er det da en mulighed...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-05-10 10:19

Nej - Provsten, det er det ikke. Hvis hunden - hundene bliver ivrige og rykker i linen, så kan der let opstå livsfarlige situationer, hvis jægeren kommer ud af balance.
Men hvorfor spørgsmålet? Ingen normalt begavet jæger kan finde på den slags. Men hvis hunden- hundene ikke er ordentligt dresseret, kan føringen måske forklares - men ikke undskyldes.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-05-10 10:46

- hvor intiligent et spørgsmål- og svar man kan virkelig lære noget herinde selv af ikke jægeren proffessor Stouenberg....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-05-10 10:53

- så er gummicelleaspiranten Bendt Ballespreder på tour igen...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-05-10 10:59

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-05-10 11:38

http://www.youtube.com/watch?v=zkbjjI6Gxbo&feature=related

Her har Ballegaard hunden med i hochsitzen på Løvenholt.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-05-10 11:39

Den sjove lyd i begyndelsen stammer fra noget Ballegaard har spist.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-05-10 11:46

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 300 point
Dato : 04-05-10 11:47

Hej Provst

Det er godt at nogle ansvarlige jægere påtaler dette fænomen. Naturligvis er det helt hen i vejret med disse såkaldte jægere der benytter den form for hundehold. Jeg er helt enig med Tonganeseren i det livsfarlige i den form for "dressur" - hvorfor vil danske jægere generelt ikke bruge noget tid på at få hundedressuren på plads, inden de tager køterne med på jagt ? Jeg er godt klar over, at for nogle "jægere" rækker evnerne ikke, mens det for andre blot er et spørgsmål om at springe over hvor gærdet er lavest - de gider ikke bruge lidt krudt på det helt basale - de ved ikke hvilken glæde man har af en lydig hund, vel at mærke dresseret på den positive måde og ikke med tvang og strøm, som jeg jo er vidende om visse stadig bruger, skønt det med strøm er forbudt !!!
Nu vil nogle nok sige at problemet ikke er så stort, men prøv at se på billederne på bb1's hjemmeside (iøvrigt rigtig gode billeder hvor der bl.a. også demonstreres dårlig våbenbetjening),
her er næsten samtlige hunde koblet under jagten !!!
Det er simpelthen for dårligt at man ikke gider tage sig af den side af jagten - på mine jagter bliver det påtalt, hvis ikke hundeførerne kan føre hund uden snor - det er en ligegyldighed ud over alle grænser - nogle dårlige signaler at sende til ikke-jægere !!!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-05-10 13:55

I det nyeste nummer af jæger 5-2010 (bladet for dem, der er medlem ) er der en ganske god artikel på side 12 om Berthelsens bukke premiære.
Er det mon vores egen Berthelsen artiklen handler om.......

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Til I andre hyl i blot videre.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-05-10 14:05

Men da Ballegaards hun er en lille spirrevip, så skulle der ikke være noget i vejen for, at han fører hunden i sele under jagt. Springer hunden i skuddet, så brækker den squ halsen når linen strammes. Ikke engang en velvoksen ruhår kan rokke kolossen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-05-10 16:17

Citat
nogle dårlige signaler at sende til ikke-jægere !!!

Hvad tror i selv,om de signaler i sender,gennem Kandu??
Hvis jeres opførsel her,er kendetegnende for DK`s jægersvinebestand,er det ikke mindre end katastrofalt.
Man fristes til at tro,i alle er på udgang fra Sct. Hans Hospital.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 04-05-10 16:50

Mosebaek - er de da ikke det?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-05-10 16:52

Mosebaek.

Hvor har du ret - derfor bliver historien i en anden tråd også nu gjort færdig!!!!!

Du har fuldstændig ret og får alle mine poing nu er tråden desværre blot Provstens og han giver dig intet, for han ved slet ikke hvad KanDu handler om, nemlig at svare på stillde spørgsmål - den evne har han ikke fået i vuggegave. Det har sikkert noget at gøre med hans nedarvede gener, men sikker er jeg selvfølgelig ikke. Der skal en professor Stounberg til for at finde ud af det og da han slet ikke er jæger,ja,så kan man jo eventuelt starte med, at trække ham fra....

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 04-05-10 16:59

Det er muligt at det er forsvarligt hvis man tager rebet omkring halsen og bruger nogle meget store hunde...

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 04-05-10 17:20

Eks-jægeren Stouenberg har helt ret i sin skarpe analyse - beklager lille Ballegaard-Knudsen

Tonganeseren har fattet tingene som de er ment, hvilket jeg bestemt også havde regnet med og ligeledes Øjenvidnet.
Det skriger jo til himlen hvor uforsvarligt det er, så jeg forstår ikke helt Ballegaard-Knudsens reaktion. Hvis han nu tænker sig om vil han garanteret kunne forstå alvoren, men problemet er, at han ikke selv er kommet i tanker om det og derfor er han sur ?
Mon ikke også det er grunden til hans manglende engagement i hundetræningen som instruktør ?
Han har nok indset, at evnerne ikke rækker - tænk hvis nogle kursister stillede spørgsmål ? Hvad skulle han svare ? Et pjok er hvad han er, så derfor findes han heller ikke på hundeinstruktør-listen, som naturligvis også findes som en pendant til riffelinstruktør-listen !!!

De prægtigste hilsner
Provsten1

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 04-05-10 17:26

En ting må man medgive Ballegård, han er gennemført fantast den eneste nulevende kopi af Komiske Alli.

Hunden springer aldrig i skuddet, de skal have lukket fælderne op først

Nu forære hans den undte lynme også anders trådføres poing væk, men reddede den på målstregen med højt liggende svinsk takling på låret af Provsten,som så er mørkemanden, gad vide hvor mange høns Ballegårds nabo har mistet i tidens løb han sælger varen ham Ballegård det gør han.

Ballegård hvis du vil score kassen, og det ikke er nødvendigt at nøde små fiskerdrenge og jagtkammerarter med at købe dine udgydelser, for at komme af med dem, så udgiv dine udgyudelser på debatsiderne i en ny følgeton, det ville blive en dundrende succes for psykiatrien

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-05-10 19:32

Godkendelse af svar
Fra : Provsten1

Dato : 06-05-10 06:24

Tak for svaret Øjenvidnet4.