/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hjælp til plæneklipper.
Fra : hotstuff_II
Vist : 1558 gange
100 point
Dato : 03-05-10 18:16

Har fået en rapid 20 combi af en ven. Problemmet er bare at den ikke kan holde sige igang. Enste måde jeg kan holde den igang på er at blive ved med at trykke på den knap man bruger når den er kold. altså den der sprøjter benzin ind. Så har regnet ud at den ikke suger benzin. Men har prøvet at puste karburator. Men uden held. Har i nogle ide'er til hvad jeg skal gøre.?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-05-10 18:22

- Tøm tanken og giv den frisk benzin, hvis du køre på noget gammelt.

- Rense brenstofsystem, hvis du har på fornemmelsen at der er skidt i dette.

Andet er der vel ikke at gøre hvis, du kun kan holde den i gang ved at kvæle den...

vh Ben

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-05-10 18:38

Formentlig skyldes det gammelt benzin eller snavs, som har forstoppet strålespidsen.
Den skal afmonteres og renset forsigtigt . Ikke noget hårdt. Det er ikke nok at puste ned i indsugningen.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-05-10 18:59

eller også har gummimembranen på pumpen løsnet sig (har jeg oplevet et par gange på B & S motorer)

Kommentar
Fra : hotstuff_II

Dato : 03-05-10 20:38

Så fik jeg den til at køre. Renset hele karburator, men efter jeg gjorde det, ville den stadig ikke. Men så prøvet jeg at pille luftfilter af og holdte min hånd hen over, så suget den benzin op og så kom den :) Så slog græs uden luftfilter, ikke så sundt for den. Men syntes det er lidt mærkeligt at den ikke kan med luftfilter. For den er ikke Så slidt.

pbp-et = Hvor sidder gummimembranen.? er det den der sidder mellem tanken og karburator.? ser ud som en pakning med en fjeder.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-05-10 20:40

Har du renset benzinfilteret?
Er luftfiltret tæt?
Hvad med tændrøret?

hawaii7

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-05-10 21:05

Når den ikke umiddelbart vil suge benzin nok til at starte, kan det også være en utæthed ved indsugningen, for eksempel ved befæstigelsen af kaburatoren.
Satte du ny pakning i da du havde karburatoren af.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-05-10 21:29

Hvis det er den model hvor du skruer tanken af sammen med kaburatoren er der en gummi oring i indsugningsstudsen er den ok når du skruer kaburatoren af tanken sidder den gummimenbran samt pakning som omtales er den slatten skal den skiftes koster ca 50 kr med pakning For enden af de 2 plastrør der stikker ned i tanken sidder et lille filter som skal renses og blæses igennem med blidt tryk Luftfilteret skal være rent og tørt rens det med en sjat benz lidt rengøringsmiddel og vand derefter tørres det Og som nævnt kan benz blive for gammelt lugter det surt og er pisgult så skift det (det kan bruges til at rense ting i men ikke som brændstof

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-05-10 06:49

Den med , at det er gl. benzin der er årsagen, holder ikke. I de sidste 30 år, har jeg brugt benzin fra tidligere år. Der skulle være harpiks der udskiller sig. Når jeg sidste gang brugte/startede min tidligere 9,9 hk bådmotor med det 4 år gl. benzin, startede den i andet forsøg. Tidligere hældte jeg det på bilen - i karburatorens tid. Jeg har aldrig haft startproblemer på gl. benzin!