/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Oprettelse som administrator !
Fra : Sunowich
Vist : 643 gange
300 point
Dato : 03-05-10 11:24

Hejsa kloge hoveder
Står med en com . som skal have ny administrator Hvordan er det lige det gøres ???
Sunowich

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-05-10 11:25

Ups .det er med Windows Xp styresystem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-05-10 12:10

Du lægger en ny REN installation ind igen...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-05-10 12:24

Er der virkelig ikke andre muligheder ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-05-10 13:16

Nope....

og dog - men så skal du være "hacker"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-05-10 13:18

Du kan selvfølgelig oprette en ny bruger med administrative rettigheder - men det bliver den ikke en adminkonto af....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-05-10 13:37

-Og hvor er det så lige man gør det..?? Og kan jeg så komme på nettet..?? Som er en af de mange ting jeg bliver nægtet adgang til.
Sunowich

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-05-10 13:49

KUN administrator kan give en anden bruger adminrettigheder - så det kører i rundkreds hvis ikke du kan logge ind som admin....

Det er sikkert også derfor du ikke kan komme på nettet...

Så har du ikke adminkoden er der ingen vej tilbage andet end nyinstallation....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-05-10 14:01

Mange Takker....

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-05-10 15:38

hmm hvad er der galt med den eksistrende administrator konto ??
for den kan man ikke "bare lige fjerne"

er du sikker på det ikke er din firewall som du har lukket internet adgang til ?

eller er du kun medlem af "bruger"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-05-10 16:05

Prøv at starte i fejlsikret tilstand, tryk F8 tasten under start af computeren, tryk mange gange for at ramme det rigtige tidspunkt, vælg fejlsikret med netværk, i fejlsikret tilstand kan du se og klikke dig ind i den indbyggede administrator konto, det er ikke engang sikkert at der er kode på, ellers må du spørge ejeren efter en adgangs kode

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-05-10 21:11

Det er min Datter der har fået en brugt bærbar fra sin svigermor og hun kan ikke huske koden mere for den hun syntes det er virker ikke Det ender nok med at vi må geninstallerer den men syntes ellers jeg har hørt man ku gå ind og slette ad bagveje

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-05-10 22:06

Start den op i "fejlsikret tilstand" vælg administrator, hvis din svigemors navn står der, så
skriv administrator, som brugernavn og tryk enter (det er meget normalt der ikke er nogen adgangskode på admin kontoen)
gå så til bruger konti og højreklik på svigermors navn og "skift adgangskode"
og genstart computeren