/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Frigøre plads
Fra : JanJohannsen
Vist : 1605 gange
100 point
Dato : 02-05-10 21:15

Hej
Jeg rydder op og op, men det ser ud til at windowa update kan følge med til at fulde min tomme plads.
Hvor er det lige alle disse opdateringer ligger og hvilke kan jeg slette?

MVH
Jan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-05-10 21:26

Det er stærkt begrænset hvad opdateringer fylder og du bør ikke slette nogen af dem, find på andet at slette, det der fylder er noget du selv fylder på - ikke opdateringer som kun er små programstumper

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 02-05-10 22:14

Hvis du med at "rydde op" mener, at du kun fjerner programmer og andet ved bare at slette dem, er der en masse småstumper tilbage. Du bør køre engang rengøring af registrerigsdatabasen og derefter diskdefragmentering. Defragmenteringen samler alle løse filer og filstumper og det frigør en del plads.

RegCleaner er et gammelt men godt program til at fjerne gamle og ubrugte filer fra reg,databasen med. Men du skal være absolut sikker på at det du fjerner, er det du ønsker at fjerne.

Men hvis du har så store pladsproblemer, skulle du måske overveje enten at øge dit C:\ drev, hvis du altså har mulighed for at tage plads fra et andet drev, eller måske købe en større harddisk.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-05-10 23:36

Windows opdateringer er jo ikke lavet for at irretere berugerne, det er faktisk sikkerhed det meste.
De fleste opdateringer kan heller ikke fjernes.

Ryd op i noget andet, køb en anden harddisk eller en ekstern med USB til at gemme filer på.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 03-05-10 05:56

Der kan faktisk findes en del plads ved at slette gamle Windows update-filer (filer som kun bruges hvis du vil afinstaller en given update), og hvis computeren køre som den skal, sker der ikke noget ved at slette dem.

Nedenunder, er hvad jeg altid selv gør når jeg ryder op.
Jeg fralægger mig al ansvar, hvis du skulle få slettet noget forkert.
Guiden er lavet til Windows XP. Men kan i grove træk også bruges til andre Windows versioner.

Forberedelser:

1: Gå ind i [Kontrolpanel], og vælg [Ydelse og vedligeholdelse] > [System].
2: Klik nu på fanebladet [Automatiske opdateringer], og sæt prik i [Slå automatiske opdateringer fra], og klik [OK].
3: Åbne [Denne computer], klik på [Funktioner] i toppen, og vælg [Mappeindstillinger…]
4: Vælg fanebladet [Vis], og sæt prik i [Vis skjulte filer og mapper], og klik [OK].

Filer der kan slettes:
Når du første gang kommer ind i systemmapperne skal du muligvis klikke på [Vis denne mappes indhold] for at se mapper og filer.

5: Slet alle filer i mappen C:\WINDOWS\$hf_mig$, MEN IKKE MAPPEN.
6: Slet alle de mapper der har blå skrift, og starter med $NtUninstall, i mappen C:\WINDOWS.
7: Slet alle filer i mappen C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download, MEN IKKE MAPPEN.
8: Genstarte nu ”Automatisk opdateringer” igen, ved at gå ind i [Kontrolpanel], og vælg [Ydelse og vedligeholdelse] > [System].
9: Klik nu på fanebladet [Automatiske opdateringer], og sæt prik i [Automatisk], og klik [OK].

Mvh.d.Buus

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 03-05-10 10:39

Jeg bruger med godt resultat: Revo Uninstaller.
Det er nemt at bruge, - Dansk sprogpakke, - kan tage stumperne med som ligger spredt alle andre steder, - kan fås som gratis version.
http://revo-uninstaller.dk.malavida.com/d5618-download-gratis-windows

Ammitz

Kommentar
Fra : JanJohannsen

Dato : 25-05-10 10:57

Hej Alle (jeg har ikke set jeres indlæg før nu, da de mail som kand.dk har sendt var røget i min "uønsket mail".)

TAK for de mange gode indlæg.

Opdateringer mv fylder noget, men jeg er uskikker på hvor de ligger i windows Vista.
Jeg har ikke kunne finde $hf....., men har en winsxs, som flyder 11 GD.

Jeg har ryddet op i registeret og kort en defragmentering. Det gav 11 GD, men to dage efter var de væk igen.
Kan der være at andre bruger min HD?

MVH Jan