/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
kan terrassedør ændres ?
Fra : ljtma
Vist : 2224 gange
35 point
Dato : 02-05-10 17:59

Hej . Jeg har en terrassedør i plastic som kun kan åbnes indefra, og den vil jeg gerne bruge som yderdør. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at få håndtag på ydersiden?? Pyt med den ikke kan låses - jeg kan bare sætte en hængelås på udenfor, og en krog inde.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-05-10 18:37

Uden at have set døren og uden at vide hvilken type det er, så er det jo svært at fortælle dig om man kan sætte håndtag på ydersiden

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 02-05-10 19:16

prøv at tage håndtaget af - så kan du se om det kan lade sig gøre - bor lille hul indefra - derefter hul i rigtig størelse udefra. Se link:
http://lavpris-laase.dk/laase-27/terassedoers-greb-95/7912-terassedoersgreb-med-greb-udvendigt-med-eller-uden-cylinder-185.html

nilsg

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-05-10 21:42

det kan godt lade sig gøre, men den bedste løsning er en dør der er født med udvendigt håndtag.
prøv om ikke du kan finde en i dba. det gør det hele lidt lettere.