/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
rabat på vinduer
Fra : syllemus
Vist : 2513 gange
200 point
Dato : 02-05-10 12:35

Hej

Jeg har fået en pris på nogle vinduer og dører jeg skal have skiftet i mit nye hus.
Det drejer sig om 11 vinduer og 3 dører.

Jeg har fået en pris på 97.000, men har kun fået en mængderabat på 2.700

Bude jeg ikke be om noget mere rabat, da jeg synes 2.700 er meget lidt i forhold til 97.000?

Har ikke bestilt dem endnu.

Syllemus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-05-10 12:40

Jeg synes også det lyder noget fedtet

Skriv du en flok mails med forespørgsel om pris og levering mm

Og tjek så div. ud her

http://www.anmeld-haandvaerker.dk/

Jeg ved ikke om man som privat person også kan tjekke her, jeg synes ikke man plejer at skulle logge sig ind??

http://www.dvc-vinduer.dk/index.asp

og her kan du se om firmaet overhovedet eksisterer endnu

http://www.cvr.dk/Site/Forms/CMS/DisplayPage.aspx?pageid=0

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-05-10 13:15

Det lyder ikke som nogen stor rabat, du har fået. Træk 3 tilbud mere fra andre leverandører, så du ved at du vælger rigtigt.
Undersøg evt. om din leverandør giver rabat til folk med Forbrugsforeningskort eller andre.
Du burde kunne få 10% rabat - mindst

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-05-10 14:06

Også mit forslag, få tilbud fra mere en et sted og lad leverandøren vide at du får flere tilbud, så skal de nok spidse blyanten og få rabatbogen frem, vindues markedet er købers marked i øjeblikket og alle giver store rabatter, er det en håndværker du har fået tilbud fra? Måske har han tænkt sig selv at beholde hele rabatten fra leverandøren

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 02-05-10 14:14

Det er fra leverandøren jeg har tilbudet fra. Jeg mener også vi skal op på 10 %.

God ide, jeg bør nok hente tilbud fra flere.

Men jeg kan lige true dem først med at jeg vil hente flere tilbud hvis jeg ikke får 10 %,
lyder det ikke som en god ide

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-05-10 15:06

Jeg har været godt tilfreds med

http://www.win-door.dk/

Dem kan du da også hente tilbud fra

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-05-10 16:17

Citat
Men jeg kan lige true dem først med at jeg vil hente flere tilbud hvis jeg ikke får 10 %
jo det lyder som en god ide, det vindues firma jeg arbejder hos giver meget mere end bare 10% rabat

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-05-10 16:52

prøv krone vinduer. de er rimelige med priserne. og en ganske udmærket kvalitet. de leverer over hele landet.
prisen burde ikke være mere end ca 75000 kr, medmindre der er tale om meget store vinduer.
har lige skiftet vinduer og der var 7 stk plus et stort terrasseparti og 2 døre. 67000 kr incl moms.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-05-10 22:23

Uden at kende opgaven, lyder det ret kostbart. 23 stk ikke specielt store vinduer kostede kun under en tredjedel, der hvor jeg købte! Har selv monteret, og det skal siges prisen var afthentet i Flensborg (selvom de blev leveret i DK).

Alt passede, alle mål var ok. En enkelt sprang og en ny rude kom UB fra leverandør. Al mekanik duer perfekt her efter 4 år. Alt er tæt og super. Køber de næste par stykker jeg mangler samme sted.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 03-05-10 15:29

Hej 3773

de fleste af de 11 vinduer har en størrelse på ca 100x 115 og er specielmål. Der også et på 230x160+
3 dører.

Vinduerne er bondehusvinduer (med sprodser) med lavenergi, hvid ral og er danskproduceret. Priserne er inkl cylænder på begge sider af dørene.

Jeg kunne godt have fået dem meget billigere, men så ville de komme fra østeuropa.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-05-10 15:51

Citat
Jeg kunne godt have fået dem meget billigere, men så ville de komme fra østeuropa.
Eller fra vestjylland det lyder meget dyrt det tilbud du har fået, det tilbud kan andre danske firmaer nemt komme væsentlig under

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 03-05-10 23:32

o.v.n. hvem arbejder du for? det kunne være jeg skulle indhente et tilbud der, det lyder som om det er meget billigt. Jeg håber så ikke at kvaliten så er derefter? Har hørt at man ikke skal købe FOR billigt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-05-10 15:55

Du er velkommen til at prøve, men forvent ikke at det er det billigste af tilbudene, vi handler ikke direkte med private men der er en forhandler også i dit område
http://www.idealcombi.dk/Default.aspx?ID=4442

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 04-05-10 16:00

Citat
det lyder som om det er meget billigt. Jeg håber så ikke at kvaliten så er derefter?
vi satser på at kunne sælge vinduer og døre af meget høj kvalitet til rimelige priser, al produktion foregår et sted nemlig i Hurup Thy og vinduerne bliver leveret i egne biler

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 04-05-10 17:03

Hej alle sammen

I har lige sparet mig for en masse penge. Jeg fandt http://www.danske-vinduer.dk
der har jeg regnet en pris på ca 73.000, og hvis man så oven i købet betaler hele beløbet ved bestillingen, får man 10% og så er vi nede på ca 66.000, så det er ca 30.000 sparet.
Så her er ingen dyre mellemled, det kommer direkte fra fabrikken.

Så tak for det

Godkendelse af svar
Fra : syllemus

Dato : 04-05-10 17:04

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-05-10 21:52

Tak - men pas nu på med at forudbetale, tænk hvis firmaet går konkurs inden i får jeres nye vinduer, alle pengene er tabt så