/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hjælp til trådløs opsætning med SMC
Fra : CaPsen
Vist : 625 gange
200 point
Dato : 01-05-10 15:09

Jeg sidder og skal opsætte trådløst internet fra bunden, hvor jeg har en SMC-router, som jeg skal have tilsluttet.

Kender I nogle gode links til tekster og videoer, der er gode for personer, der er lidt grønne på området, når man skal opsætte trådløst internet?

Jeg håber, at I kan hjælpe!

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 01-05-10 15:13

Jeg kan lige tilføje, at hovedcomputeren kører med Vista.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-10 15:35

Du skal logge ind på din router og ændre opsætningen, du logger ind med din browser og det er bedst at du har kabel mellem computer og router, i videoen kan du se hvordan en xbox får lov at benytte nettet gennem routeren, det er ikke det du spørger om men se over i venstre side i filmen, der er en menu og det er Wireless du skal klikke på, der kan du kryptere dit trådløse netværk, vælg wpa-psk som er den sikreste og skriv en kode (nøgle) på 64 tal og bogstaver, den skal du fremover taste ind som netværksnøgle i de computere som skal trådløs på nettet gennem den router, du kan også vælge mac filtrering der skal du så bruge computerens mac nummer og taste ind, det er så kun computere med godkendt mac nummer (altså du skal skrive mac adresse på hver enkelt computer) som kan bruge dit netværk, msåke kan du vælge at skjule (hide) SSID så kan dit netværk ikke ses af andre computere i nærheden, husk at gemme indstillingerne.
Jeg kender ikke din router så det er alt jeg kan bidrage med, Username og Password står i din manual