/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Clock Music Radio
Fra : svendgiversen
Vist : 667 gange
247 point
Dato : 01-05-10 12:21

Da min veltjente clock radio er stået af...

Hvem kan anbefale en god radio, der:
-kan vække mig blidt om morgenen og svagt lysende fortælle hvad klokken er?
-kan komme med de sidste nyheder på 3-5 populære programmmer??
-og også kan spille lidt god musik med nogenlunde gode højtalere???

Pris idé fra Bilka: En Clock DAB Radio til små 500 kr,
men den så lidt tynd ud til god musik gengivelse...

Også tyske alternativer er inde i overvejelserne da vi bor i Sønderborg.
Eksempelvis i Medie Markt, til ca 50 €...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-10 12:27

En magen til den viste i linket fik jeg til jul, den er nem at indstille og god til at spille almindelig FM radio, og den får mig også op om morgenen
http://www.wupti.com/Produkter/Bolig-Fritid/Klima/160341*Wupti/OBH-Clock-radio-m-projektor.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-10 12:29

Den er ikke svagt lysende, den her et meget kraftigt display og så kan den vise klokken på væggen eller på loftet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-05-10 13:14

Den ser lidt mindre ud en den i Bilka til ca. samme pris, og nu vil jeg aldrig handle i wupti.
(Bilka bare billigere, det kan man ikke sige om wupti).

Måske må jeg ofre lidt mere for at få bedre lyd?
Og jeg behøver ikke at se klokken andre steder...

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 247 point
Dato : 01-05-10 15:26

Den her har den absolut bedste lyd, en clock radio kan have. Der findes en makker til den (gual alarm speaker) så har du ægte stereo, to forskellige vækketidspunkter og skal det være endnu bedrer sætter du lige en subwoofer (model sub) på den.

Eneste ulempe (ud over prisen) er at den danske importør ikke gider at sælge den, men jeg ved den kan fåes i feks Sverige.

http://www.tivoliaudio.com/product.php?productid=302&cat=262&page=1

(jeg behøver ikke at nævne at jeg har sådan et sæt)

MVH

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-05-10 15:43

Det skal vær ualmindelig god musik hvis jeg vil høre på det kl. 06:10

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-05-10 16:03

Der findes forhåbentligt noget mellem OBH og Tivoli Radio?

Og rigtigt, mellem klokken 6 og 7 skal musikken helt være god...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-05-10 12:31

Tak for svaret viskinge.