/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
adgang til brænder uden at være administ~
Fra : leifnel
Vist : 610 gange
100 point
Dato : 06-11-01 01:09

win2k: Almindelig bruger har ikke adgang til at brænde cdrommer, man skal være administrator.
Hvor rettes det?

Accepteret svar
Fra : somar

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-01 07:43

c:\>runas /user:administrator brænderprogram.exe

Du kan også starte programet i administrators ved at at trykke shift ned og højreklikke på en *.exe fil. Vælg derefter "run as".

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-01 08:00

"leifnel" <leifnel.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:mNFF7.8339$Ip2.493893@news010.worldonline.dk...
> win2k: Almindelig bruger har ikke adgang til at brænde cdrommer, man
> skal være administrator.
> Hvor rettes det?

Meld hans bruger account (evt domæne account) ind i den lokale administrator gruppe.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>
!-! Remove _X_ from Email address

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 06-11-01 11:54

Hej
Dit problem er sandsynligvis at genvejen til brændersoftwaren kun ligger i administratorens brugerprofil.
På C:\Document and Settings\Administrator\Start Menu\Programs\ ligger et katalog med genveje til til brændersoftware. Flyt det til C:\Document and Settings\All Users\Start Menu\Programs\ og det bliver tilgængeligt for alle.

Hvis det er Nero, skal man under installation vælge HVEM der skal have ret til at brænde ... kun administratorer eller alle brugere
Mh
Basses

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-11-01 09:30

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse news:ZULF7.8363$Ip2.501170@news010.worldonline.dk...
>
> "leifnel" <leifnel.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:mNFF7.8339$Ip2.493893@news010.worldonline.dk...
> > win2k: Almindelig bruger har ikke adgang til at brænde cdrommer, man
> > skal være administrator.
> > Hvor rettes det?
>
> Meld hans bruger account (evt domæne account) ind i den lokale administrator gruppe.

Gælder dette også for joysticks???
Det var i hvert fald, hvad jeg kom frem til, for at knægten kunne bruge sit.
Et eller andet sted er det dog lidt langt ude, eller er det bare mig?

--

Danny