/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Frivillig eller tvungen riffelprøve
Fra : HFranzen
Vist : 2893 gange
100 point
Dato : 01-05-10 10:56

Som min overskrift lyder, skal vi have en tvungen riffelprøve eller skal den stadig være frivillig?
Ingen fnidder tak, det gælder også bb1.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-05-10 11:28

Riffelprøven er jo tvungen for nyjægere der ønsker at dyrke riffeljagt.

Men jeg tror godt jeg ved hvad du mener, HFanzen.
De jægere der ikke har aflagt riffelprøven - dvs, jægere som tilfældigvis var i besiddelse af en riffel før riffelprøven blev vedtaget i 1995, skal tvinges til skydebanen for at aflægge prøven.....
Så jo, absolut tvungen riffelprøve - for alle.!!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-05-10 11:29

Den skal da være tvungen, alt andet er galimathias.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 01-05-10 11:35

Kære Henning Franzen

Det er i orden at nye riffelskytter skal bestå en prøve, både af hensyn til ens omgivelser (sikkerhed), men så sandelig også af hensyn til det dyr der skal nedlægges, således dyret ikke lider mere end højest nødvendigt, dvs. hurtig og effektiv aflivning !
For jægere, der har drevet riffeljagt i mange år, mener jeg ikke det er nødvendigt, de burde have den fornødne viden og kunnen - det er i mine øjne kun en pengemaskine. For de få ældre jægere, som skyder som fem pund pølser, burde deres jagtkammerater give dem en hånd - altså frivillighed i enhver henseende.
Man kunne måske forsøge at forbedre forholdene for skytter, således der blev lavet flere skydebaner i privat regi og ikke kun de baner som DJ står for og driver med en nidkærhed ud over alle grænser ! Ligeledes kunne man med rette se DJ's riffelinstruktører over skuldrene; nogle er ok, mens andre burde fratages deres licenser !

Med venlig hilsen
Provsten1

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 100 point
Dato : 01-05-10 13:05

i bevæger os lidt i en gråzone.

Kravene til riffelprøven er ikke på højde med, det våben som vi får lov til at anvende. Som det mindste burde de kommende skytter, skyde minimum 50 skud og føre beivis for, at de magter repetering med efterfølgende skud til eventuelt anskudt dyr. Skudvinkler burde også være et must, da dyrene ikke altid står vinkelret på . Jeg vil gerne have skudtegn og forståelse for schweisstegn med også.
I sammenligning l Sverige hvor der forlanges elgmærkeprøve hvert år, kunne vi godt strammme op på tingene herhjemme.

På den anden side, kan ældre og mere uøvede skytter tage de fornødne forholdsregler, for at afgive et sikkert 1. skud, godt fast anlæg, fornuftig skudafstand osv. og de skal ikke fratages muligheden for, at kunne komme ud med riffelen på grund et regelsæt, som bare bliver lavet for reglernes skyld.

Med den vækst af riffeljægere inderfor de sidste 15 år har vi været forskånet for kedelige hændelser så helt galt står det jo ikke til.

En mere udførlig riffelprøve syntes jeg ville være på plads, som beskrevet ovenfor. Trænings mulighederne er heller ikke tilstede i det omfang, som en større omlægning af prøven ville medføre. Her tænker jeg på relevant skydning, som jagtfeldtskydninger og skud til løbende mål som giver helt andre jagtlige skydninger end at ligge og skyde på 100 m banerne.

Noget af det mest spændende er makkerjagt med riffel, det giver jagten en ny dimension og nogle kanon oplevelser, det spare også på vildtet for der er selvfølgelig kun en der skyder.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-05-10 17:22

Som de sidste to indlæg angriber problemet på,kan man simpelthen slet ikke løse det...

Først må man stille spørgsmålet. Hvad er formålet med riffelprøven? Er det at forbedre sikkerheden eller er det for at kunne bevise, at man kan ramme?

Riffelprøven, som den er skruet sammen i dag kan kun opfylde det første omkring sikkerheden.
Den kan aldrig opfylde det sidste om personen kan ramme et stykke levende vildt....

Vi har i Danmark mange muligheder for mærke og pokal skydning både i D.J. regi og i regi af D.D.S.G.I. så vil man dygtiggøre sig på en skydebane er der ingen undskyldning. Selv
D.L.S. havde chancen for år tilbage var alt planlagt banen, der kunne skydes på var til stede uddannede, riffelinstruktører, reglerne samt mærkerne lavet - men hvad skete der indre stridigheder, esklusioner ja så galt personer, som stjal af kassen ødelagde det hele og nu mange år efter er det ikke lykkedes for D.L.S. af få noget lignede op og stå.
Så provsten! grib i egen barm inden du begynder, at angribe andre. D.J. har ingen riffelinstruktører, som ikke kan deres kram. Det ved jeg! For jeg er en af dem, der løbende deltager i kursuer og møder. Hvad er du?

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 01-05-10 17:26

Kære alle

Som Heidi Ho så rigtig skriver, så skal alle riffeljægere, uanset alder, bestå den tvungne prøve der blev indført i 1995.
Jeg har set mange gamle riffeljægere, der godt kunne trænge til at komme på skydebanen, det kunne være dette vil kunne bliv en appetitvækker, så de fremover hver år fik deres riffel prøveskudt.
Iøvrigt mener jeg, hvis prøven virkelig skal have en ordentlig effekt, måtte man møde op en gang om året for at få sin riffel skudt ind og når skydeinstruktøren var tilfreds, fik man et mærke eller seddel, som var dokumentation for lovlig riffeljagt i det næste år

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 01-05-10 18:10

Kan ikke genkende det du fremføre her BB1 på ingen måde. Består den tvungne riffelprøve ikke i at man kan ramme målet med 5 ud af 6 skud og man har en sikker våbenbetjening, det er lige det som det hele drejer sig om.

Med en så foholdsvis nem skydeprøve ligger dumpe % omkring de 30, derfor skal du ikke komme i din sædvanlige hovne alfaderlige rolle og nedgøre hvad vi andre mener, også inde for det her felt har du vist meget at hente i forhold til os andre. Vi har nok haft væsentlige flere skytter igennem hænderne end du kender til. Hvor kommer DDSGI ind når der tales jagtskydning hvor mange baner har de i DK udover Vingsted.

Er det komplet umuligt for dig din evendelige na,r bare for en gang at skrive ordentligt det er lige før at samtlige herinde skulle liste dig efdterhånden.
Hvad fanden rager det os, at du leger mørkemand med blå briller og spolebåndoptager ag får 5 stive i røven og ud af DLS for du heller ikke her kunne te dig ordentligt, bliv dog voksen eller leg med børnere på Facebook og lad os tale sammen i et behageligt sprog herinde

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-05-10 18:12

Føj for en våd papskid i eftermiddags på skydebanen. Klokken 15 begyndte det at vælte ned. Jeg havde naturligvis glemt mine lenscaps og var slet ikke klædt på til regnvejr.
20 stk. .243 og 20 stk. .308 blev der afgivet til skiven alle kugler sad indenfor en cirkel på 10 cm.
På grund af regnen og en lettere sløret optik var de sidste 12 .308`ere lidt yderligt placeret - men dog stadig indenfor en afstand af 7 cm fra centrum. Da vi ikke må skyde på 200-meterbanen med el. markering blev der skudt på 100-meter banen.

Hvad angår debatten omkring tvungen eller frivillig riffelprøve, så rammer Ballegaard plet, når han placerer den tvungne riffelprøve som en "sikkerhedsprøve", som egentlig ikke centrerer om jægerens skydefærdigheder - sådan 100% da.

Men TheRealDeal har løsningen på det organisatoriske problem. Han skriver: Iøvrigt mener jeg, hvis prøven virkelig skal have en ordentlig effekt, måtte man møde op en gang om året for at få sin riffel skudt ind og når skydeinstruktøren var tilfreds, fik man et mærke eller seddel, som var dokumentation for lovlig riffeljagt i det næste år

Man kunne sådan set starte op med ordningen den 16. juli hvert år og afslutte pr. 31. december hvert år- og det må så være den enkelt jægers ansvar at tilegne sig et stempel eller mærke.På den måde kommer alle med i ordningen - og Miljøministeriet får alle oplysninger så tidligt, at disse kan nå at komme med på det følgende års jagttegn.

Endelig bør selve skydeprøven være langt sværere, idet "skiven" skal ned på 10 cm i diameter.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-05-10 18:14

Raket Knudsen nu er du igen ude at fortælle en løgnehistorie, og pryde dig med lånte fjer, du skriverD.J. har ingen riffelinstruktører, som ikke kan deres kram. Det ved jeg! For jeg er en af dem, der løbende deltager i kursuer og møder.
Fra debatten Mundingsbremse kom TRD med en interessant iagttagelse

--------------------------------------------------------------------------------
Kære bb1

Du har jo blacklistet mig så der for bliver jeg nødt til at svarer dig her, på din påstand om at kravene til bl.a. at blive eller indstilling til riffelinsturktør er et guldmærke i skydning.

Et citat fra dit eget indlæg Mundingbremse

Citat
Kom nu med de rigtige svar - jeg kender dem godt, men ingen af Jer har indnu ikke ramt det rigtige.
Jeg kan forøvrigt oplyse, at for at kunne blive riffelinstruktør under DJ, skal man mindst have skudt til Guld mærket hvor mange af Jer har det?

Med det lille citat viser du helt tydelig du ikke er insturktør hos DJ

Her er kravene
http://www.jaegerforbundet.dk/media/Riffelinstruktor(1).pdf
The Real Deal

KNUDSEN PÅSTÅR DU STADIG AT KRAVET ER GULD, HR. RIFFELINSTRUKTØR

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-05-10 18:40

OK - Betterwisser. Du har naturligvis ret, men da du er en af de "store kanoner" i DDSGI sammenhænge, med en enorm erfaring mht. skydning med stort set alle gængse kalibre, så må du medgive, at en "skive" på 20 cm i diameter skal enhver kunne ramme - selv med bind for øjnene. Nu er du også en dygtig langdistanceskytte - og hvis riffelprøven skulle demonstrere skydefærdigheder, så skal man ned på "skiver" på f.eks. 10 cm i diameter. De 20 cm er kun for skræmte kontorfolk og svage kvinder. Har jeg ret?

Hvad med omsider at melde dig ind i DLS?? Du kunne være et stort aktiv for de jyske afdelinger.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 01-05-10 19:58

Til Bent Ballegaard-Knudsen

Du skrev bl.a. følgende:

"Så provsten! grib i egen barm inden du begynder, at angribe andre. D.J. har ingen riffelinstruktører, som ikke kan deres kram. Det ved jeg! For jeg er en af dem, der løbende deltager i kursuer og møder. Hvad er du?"

Som tidligere professionel soldat, har jeg deltaget i skydning med både den ene og den anden våbentype og har erhvervet alle de skydemærker der findes, så belær ikke mig om hvordan man skal skyde - du har ved tidligere lejlighed selv indrømmet, at du ikke er nogen ørn til riffelskydning, så stop disse tåbelige udtalelser. Dermed siger du også indirekte, at du ikke kan dit kram. Jeg husker ligeledes et klip om en sønderjysk riffelinstruktør, der ikke forstod vigtigheden af et ordentligt kuglefang - det blev oven i købet filmet - han kunne bestemt heller ikke sit kram. Så stik lige piben ind.
Hvis du tror du kan blive en dygtigere skytte ved at gå på diverse teoretiske kurser og møder - så må du tro om igen - vorherre bevares !
Slutteligt vil jeg opfordre til, at der bliver anlagt langt flere riffel-skydebaner end der findes i dag, og helst i andet regi end det pamperstyrede DJ.

Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-05-10 20:19

Sanhedsvidne - Personfnidder Det var hvad HFranzen. Frabad sig og jeg startede ikke

Husk det....

Kan man skyde til sølvmærket i DJ mærkeskydning,kan man også skyde til guld

Desuden så kan en lokal jagtforening, som jo i første omgang, udtager de medlemmer, som sendes videre til en riffelinstruktør uddannelse godt forlange, at den de sender af sted har skudt til Guldmærket, selv om DJ "kun" kræver sølv..

_ men at forklare jer, at den detalje for det er jo hvad det er ikke har den store betydning, riffel instruktøruddannelsen er jo alligevel ikke bestået, hvis den efterfølgende prøve ikke beståes og den består jo af en både- teoretisk-og praktisk, ved jeg godt er helt omsonst, for I går efter manden og ikke bloden.

Den af skov-og natur styrelsen indførte riffel prøve beviser under ingen omstændigheder, at man kan ramme et dyr på praktisk jagt. Hvor mange danske jægere skyder på praktisk jagt liggende, med en rygsækstol som støtte..

Den beviser at man sikkerhedsmæssigt kan omgåes andre med en så farlig ting, som en riffel er og det var også af den grund, at den blev indført..

Hvis Sandhedsvidnet og Bettewisser ville gøre noget posetivt om kring dette her, så pressede de på overfor D.L.S. for at få denne forening til, at indføre en form for mærkeskydning eller lignende for deres medlemmer, men det er som med hundearbejdet, men har det opført i sine vedtægter, men man har ingen personer i foreningen, som kan føre det ud i livet og hvad - det er jo heller ikke alt man kan forlange for det lille kontingent....

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 01-05-10 20:20

Det værste er, at jagt er blevet en form for modesport og at forretningsfolk har fuld fradrag for rep. jagter, så enhver skal næsten være jæger, for at være med på noderne det smitter af på udøvelsen af jagten og så sandelig også på de markeds bestemte priser.

Det er langt fra alle som har hjertet med i sagen, nogen er at betragte som stavgængere, det er inn et stykke tid, fordi chefen har lejet en gang ande og fasan skydning og ditto grise eller hjortejagt eller hvad ved jeg, undskyld mig nogle af dem, mangler sgu gejsten jagtens sjæl, lyder lidt pladder agtig måske. Det er lige som en del af jobbet eller en sur pligt at få skudt den riffelprøve for nogle af dem.

Endelig fik de fjernet den hvide skive fra bukken, ikke en dag for tidligt, undskyldninger lød på, at vi ikke skulle gøre det sværere end højst nødvendigt, bøh siger jeg, hvor mange rådyr render rundt med en 20 cm skive på bladet, lad os få en anatomisk korrekt træfområde, høj hjerte/lunge kugle, så kunne vi samtidig minimere løbsskud.

Du har da fuldstændig ret i at et træfområde på 20 cm, liggende med fast anlæg på en rygsæk, eller andet jagtrelateret kræver ikke de store færdigheder, 10 cm var et bedre valg, og et indlagt tidspres burde også tages med for at stresse skytten lidt. Prøvede en imitteret bukkefeber skydning på en flok skytter engang, da de var rimelige kæphøje 15 armbøninger, herefter ladning og seks skud inden for 3 minutter, det gav lidt ro på bagperronen.
Derfor er det spændende med " makkerjagt ", selv en sublim skytte kan få så meget feber, at han ikke kan afgive en god kugle.
Våben håndtering kan afhjælpe dette, men aldrig helt og den eneste måde at få den på, er træning og atter træning. Den optimale jagtriffel burde have skæfter som Sauers baneriffler det virker, men igen for mange er rifflen lidt potens agtig, men i bund og grund er det et værktøj. Jeg sætter enormt pris på et velplejet skæfte skal jeg lige have indskudt.
Nye riffeljægere må hellere bruge en 1/4 på rifflen 2/4 på kikkert og resten på kugler og spare lidt på modetøjet og 4x4ren. En lille fortælling som jeg stadigvæk banker panden imod muren på. Det var en gut som havde købt det sidste nye udstyr, og en jagtrejse til 30 kilo, han ville ikke bruge Nozler kugler mere, da de var steget med ca 6 kroner pr stk, så han ville bruge en anden billigere kugle som han ikke kendte, men af en ringere kvalitet ( Økonomidirektør ).

Jeg havde intet imod en prøve hvert 2. år og at den blev lavet mere jagtrelateret, men det er 10 år siden at jeg ville af med den hvide bukkeskive, så ting tager tid og man er ikke så konsekvens, at man vil lægge forhindringer i vejen for os selv er den politiske observans åbenbart.

Et andet problem var, at ravl og krat blev godkendt til instruktører, da dette reklame fænomen blev opfundet af DJ, jeg tror de har en dumpe procent på nær nul, en ren farce. Har også efterlyst efteruddannelser, de har haft en på 15 år, det var nu kun et spørgsmål om at møde op der forgik nul. De burde tage en gang pædagogik med, det kunne godt behøves er min klare opfattelse i undervisningen af instruktørene.

I Tyskland tager der vist 2 år at bestå en jagtprøve, du er næsten færdig som dyrlæge med de krav, som stilles syd for Oder Scheisse.

God lørdag aften

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 01-05-10 20:34

Det er aldrig sket at lokal foreninger er gået imod formåls §, i henhold til optagelse på instruktørkursus, hvorfor skulle de det, den ene forening lavede særskilte opgraderet adgangskrav næppe.
DJ havde behov for at pumpe så mange instruktøre igennem som muligt, så vi havde et værn imod anskydningsproblimatikken bla. der blev gjort noget.

Kan du skyde guld kan du også skyde egeløv.
Man skal ikke skubbe mærkeskyninmgen frem som det eneste saliggørende, skytter som skyder guldmærker og op, ved hvad det drejer sig om, vi må heller få den " idrætsånd " væk og få bredden med istedet. Mange kommer ikke på grund af præstationsangst og det er lige den gruppe vi skal have fat i og som har et behov.
Du kunne jo have gjort din kapacitet gældende som insatruktør, da du var medlem, på det tidspunkt var du måske ikke instruktør endnu.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-05-10 20:43

Til Provsten

Ja, og jeg har en god ven, som er riffelinstruktøruddannet. Han er en fin fyr, men han kan squtte indskyde sin egen riffel (det må jeg klare for ham), og han skyder ikke ligefrem fremragende. Men teorien har han styr på.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-05-10 21:22

Til Betterwisser.

Et par fornemme indlæg som på udmærket vis sætter fokus på den reelle problematik.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-05-10 21:25

Riffelprøven skal være frivillig - ellers vil der jo ingen jægere blive tilbage. Alle ved at en jæger helst skal have dårligt syn, og gerne være en smule alkoholiker. Hvis prøver er tvungne, så vil ingen jo kunne beholde deres jagttegn.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-05-10 21:29

Arh Flash - altså.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-05-10 21:29

Raket Knudsen du skriver man mindst skal skyde guld og kravene fra DJ er sølv altså, du vil prøve at fylde folk med løgn og gøre DIG bedre end du er, MEN du har aldrig skudt til hverken sølv eller guld, for du findes ikke på listen

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 01-05-10 21:40

Jeg vil også gerne rose betterwisser for fremragende indsigt - ligeledes til Provsten, sådan virker begge debattører overbevisende i deres argumentation med eksemplernes magt - gode repræsentanter for danske ansvarlige jægere !

God week-end til alle gentlemen også Ballegård

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-05-10 21:48

Ja,ja fortsæt i blot med at tro, at fordi I er verdensmestre, så er alle andre noviser.....

Hvis de træningsmuligheder som DJ tilbyder til deres medlemmer i dag blev udnyttet fuldt ud, så tingene helt anderledes ud og til Provsten og Bettewisser når I to nu er så dygtige - hvorfor har i så ikke en instruktør uddannelse, som gør jeg istand til, at give Jeres store viden videre til alle os andre noviser

Jeg var ærlig ( og det må man ikke være i et forum,som dette)da jeg skrev, at jeg ikke er en ørn på en skyde bane, men jeg har dog de skydemærker man kan tage i DJ,samt flere pokaler fra D.F. og H.B.S. desuden har jeg kun haft brug for en schweiss hund en eneste gang i mit lange jægerliv og det fortæller et eller andet. Alligevel er jeg ikke nogen ørn på en skydebane og det er sagt i respekt for alle dem jeg har set,der kan skyde sig en plads til DM og VM. Det vil jeg aldrig kunne for jeg vil ikke bruge den tid der skal til eller lade mine patroner selv, man kommer nemlig ikke sovende til det. Heller ikke selvom man som soldat for X antal år siden var god til at skyde på en bane, med klap for det ene øje..

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-05-10 22:00

Skål

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-05-10 22:00

ØH! Betterwisser er altså instrukltør under Skytte og idrætsforeningerne og har en uddannelse som siger SPAR2 til den man får i DJ_regie. Han er også mangeårig konkurrenceskytte, noget jeg skriver, fordi Betterwisser er en beskeden og tilbageholdende mand. Han bliver nok en smule fornærmet over omtalen. Jeg synes bare du - Ballegaard - skulle vide med hvem du har at gøre.
Desværre er han ikke medlem af DLS, men holder desværre fast i sit medlemsskab af DJ. Fandes også.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-05-10 22:52

Det er da helt fint, men netop med en sådan uddannelse er det da ganske unødvendig, at pukle på andre, som måske ikke er så godt uddannet og det var det han gjorde..

_________________________________________________________________________________
Sandhedsvidnet skrev:

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-05-10 21:29

--------------------------------------------------------------------------------
Raket Knudsen du skriver man mindst skal skyde guld og kravene fra DJ er sølv altså, du vil prøve at fylde folk med løgn og gøre DIG bedre end du er, MEN du har aldrig skudt til hverken sølv eller guld, for du findes ikke på listen
----------------------------------------------------------------------------------
Hvad er nu det for en liste du hendviser til....??????

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-05-10 23:04

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-05-10 20:43

--------------------------------------------------------------------------------
Til Provsten

Ja, og jeg har en god ven, som er riffelinstruktøruddannet. Han er en fin fyr, men han kan squtte indskyde sin egen riffel (det må jeg klare for ham), og han skyder ikke ligefrem fremragende. Men teorien har han styr på.
__________________________________________________________________

Og hvem er så mon det? Et kvalifiseret gæt: Bettewisser......
-------------------------------------------------------------------------------------------

Tonganeseren var ligeved at overbevise mig om,at han ikke var E.B.Berthelsen,men med denne udtalelse,kom jeg på rette spor igen...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-05-10 23:20

Og hvem er så mon det? Et kvalifiseret gæt: Bettewisser......
-------------------------------------------------------------------------------------------

Tonganeseren var ligeved at overbevise mig om,at han ikke var E.B.Berthelsen,men med denne udtalelse,kom jeg på rette spor igen...

Nej Balleggard. Du er helt på vildspor. Jeg har aldrig mødt Betterwisser, men jeg ved hvem han er. Det er imidlertid ikke noget der vedkommer dig.
I øvrigt er det mærkeligt, at du absolut vil have sat navne på. Se nu hvordan det er gået med dig. Gud og hvermand ved hvem Ballegaard er - og at han er klassens klovn på Kandu siden. Det må ikke være rart for dig at vide.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-05-10 23:25

. . . og et godt råd til dig - Ballegaard:

Pas nu på med al denne "hjernevirksomhed". Der er allerede sket grimme ting oppe i din kramkiste, men hvis du spekulerer for meget, kan det ske at låget letter på dig. I sådanne tilfælde kan du miste orienteringsevnen og måske kan du ikke huske, hvor du bor.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-05-10 23:44

Roligt nu - mit hoved er jeg selv herre over. Derfor behøver jeg heller ingen til at indskyde min riffel eller på anden måde tænke for mig...
Men du viser da at du kan tænke for Bettewisser og det kan han da næppe være stolt af.
Så klog troede jeg da du var, så du vidste det...
Kan du nu gå hend og sove - Det er den 1. maj i dag og jeg var til store fiske dag med jagtforeningen og igen i år var det børnene, der fangede de største fisk.
Det regnede meget, så jeg sad oppe i teltet med de andre og snakede om den kommen jagt sæson.
Det var som alle de tidligere år en god dag og der blev solgt 12 bøger Kratluskeren og andre fortællinger, men det er nu ikke så mærkelig for den handler jo også om stædet, godt jeg solgte mine 5 tønderland, dernede i mosen for siden fredningen er det groet helt til,så det næsten er umuligt at bevæge sig rundt ingen gider vedlige holde veje og stir,når der ingen jagt er....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 02-05-10 00:04

Raket Knudsen DJ har en liste over deres riffelinstruktører, altså dem der er aktive og stadig fuldt lovlig på stå for en skydning hvorfor er du ikke på den liste

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-05-10 00:55

Hvad er det for en liste spørger jeg dig om igen - kom nu med svaret - er du ansat i Danmarks Jægerforbund?
Hvor har du ellers listen fra?
Har du den fra D.L.S. ?
Hvad bruges den liste til?

Mon ikke det er en venteliste.........

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-05-10 01:07

Ballegaards fantasi spiller ham nok endnu et puds.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 02-05-10 06:55

Knudsen aupairpigernes ven skrev Hvad er det for en liste spørger jeg dig om igen - kom nu med svaret - er du ansat i Danmarks Jægerforbund? se lille Knudsen, enten spiller du meget dum eller er du uvidende om, DJ har en liste over riffelinstruktører Ups det var ikke så godt, find nu den liste så du her på KANDU kan bevise at du stadig står på den, det kan være jeg for en gang skyld ikke har en fuldt opdateret liste

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-05-10 09:28

Ak ja, den bb1 den bb1 !!

"Det er den 1. maj i dag og jeg var til store fiske dag med jagtforeningen og igen i år var det børnene, der fangede de største fisk.
Det regnede meget, så jeg sad oppe i teltet med de andre og snakede om den kommen jagt sæson.
Det var som alle de tidligere år en god dag og der blev solgt 12 bøger Kratluskeren og andre fortællinger, men det er nu ikke så mærkelig for den handler jo også om stædet, godt jeg solgte mine 5 tønderland, dernede i mosen for siden fredningen er det groet helt til,så det næsten er umuligt at bevæge sig rundt ingen gider vedlige holde veje og stir,når der ingen jagt er...."
Skrevet i aftes kl. 23:44
----------------------------
Det lyder skam hyggeligt med en lille fisketur, men er det "i det frie vand" eller er der tale om put and take søer ? Du har jo en vis forkærlighed ved det "halvtamme". Havde I nu husket at betale fisketegn ??
En skam med regnvejret eller var det godt ? Som jeg har forstået det, bekom vejret dig udmærket, så I kunne få drukket nogle bajere - når folk så var begyndt at visne, trak du "Kratluskeren" op af papkassen, som du "tilfældigt" havde taget med i Volgaen. De var nu lette at sælge til dine jagtforeningskammerater, som ikke helt var ved deres "fulde" fem !!
Så der er ikke noget at sige til din begejstring.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 02-05-10 09:38

Det er ca en måned siden, at Kalø sendte et pænt takke skrivelse ud til de aktive instruktøre for riffelskydning, efter at der er kommet lidt mere ro på borgen.

Ballegård tror du at kommende skytter, ville være tryg ved dig, med din opførsel her og der og alle vegne tænk over det.
Hvis jeg havde et problem, eller noget som jeg ville have en anden synsvinkel på, så ville ehver normal mand da nok gå til Tonganesren / Provsten eller en anden ,du var ikke engang med i overvejelserne med din labilitet.

Dit foretningstalent er altid god læsning, at du sælger bøger til børnens fiskekonkurrence, og atter igen igennem din lokale jagtforening viser, at de tager hensyn til de svage derude, du kunne lige så godt have skrevet 1200 stk solgte, ny Rowlings startede med fiskeskæl på fingerene, og endte som King Ballegård på det lokale gods, overdrivelse fremmer forståelsen.

Igen 100 % succes rate med at ødelægge indlæg, og latterliggøre riffel og andre instruktøre samt DJ og den danske jægerstand, denne gang var det Franzen som prøvede til jeg beklager.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-05-10 09:46

Jeg kan iøvrigt bekræfte for bb1, at der findes en liste over opdaterede riffelinstruktører hos DJ. Jeg har spurgt én af mine gode venner som er instruktør, og han forstår ikke du ikke kender den liste !
Det kunne tyde på, at du ikke helt taler sandt om dit engagement hos DJ Eller er det DJ som ikke er helt up-to-date?
Det er egentlig også påfaldende, at dit navn ikke har været nævnt nogle steder i mange år, i forbindelse med diverse arrangementer !
Men det er måske det samme problem med dit hverv som hundetræner - det fremgår heller ingen steder at du er aktiv !

Jeg, og mange med mig, ser frem til nogle ærlige svar fra dig.

Øjenvidnet64

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-05-10 09:58

bb1's mange ansigter

Der findes mange typer psykopater; nogle er aggressive, nogle er intelligente og nogle er mindre kloge. Nogle af de mest udbredte træk er:

• Kold ligegyldighed for andres følelser. Uansvarlighed og manglende hensyn til sociale normer, regler og forpligtelser.
• Manglende anger over at have såret andre.
• Manglende evne til at føle skyld eller lære af erfaring eller straf.
• Vedvarende uansvarlighed. Gentagne svigt i forhold til at passe arbejde og økonomiske forpligtelser.
• Patologisk løgnagtighed, også når løgnen er gennemskuelig, men nægter hårdnakket, at de lyver.
• Tydelig tendens til at skyde skylden på andre eller til at komme med bortforklaringer af den adfærd, der skaber problemer.
• Manglende evne til langvarige forhold, men har let ved at indlede dem. Promiskuøs seksuel adfærd. Hyppige partnerskift.
• Impulsivitet eller manglende evne til at planlægge, det gælder også realistisk langtidsplanlægning.
• Glathed/overfladisk charme. Udadvendt og underholdende.
• Selvcentreret har storhedsideer om egen værdi.
• Keder sig let og har behov for nye impulser.
• Bluffmageri/manipulation.

Kilde: Charmør og tyran af Alv A. Dahl og Aud Dalsegg.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 02-05-10 10:02

Istedet for at DJ spare op til en nyt " Domicil " som de kalder det, hvor der vist er omkring 9 millkner i tanken, var det bedre at de byggede og brugte kroner på et skydecenter til løbende vildt, mangen til den Korsholm har lavet i privat regei.
Brug deres egne instruktøre, det kræver ikke den store bygningsmasse, ingen problemer med støj, der kan skydes døgnet rundt i alt slags vejr, noget udadvendt for medlemmerne, så de fik mere for kontigentkronerne så DJ fik flere medlemmer, og indtægter for ikke medlemmer som måtte bruge banerne. 2 stk i Jylland 1 på fyn 1 på Sjælland, udført i ikke pragt byggeri anslået kroner 3 mil.

Måske var det en ide til DLS, det ville blive en succes for selvfølgelig får man en fornøjelig dag, med skydning sammen med det selskab, som man skal på jagt med på et senere tidspunkt for at pudse formen af 2 fluer med et smæk

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 02-05-10 10:09

Hr. Alfred E. Neumann alias Stouenberg

Uden at affyre et eneste skud, har du ramt plet - flot

De bedste hilsner
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-05-10 10:22

Hold da helt ferie, hvor I bruger mange ord på at bortforklare:

Mit spørgsmål til sandhedsvidnet.. Lad ham nu svare. Hvad er det for en liste han har set, at jeg ikke står på!!!! ?????
At DJ har en liste hvorpå alle der er uddannet er opført, har jeg aldrig draget i tvivl, for selvfølgelig har de det. Den skal de jo bruge for at indberette til S.N.

Her på siden slynger man omkring sig med påstande, som man ikke når man gåes lidt på klingen kan udrede. Det er der ikke noget nyt i specielt ikke fra de to vidner, men i skal blive holdt op på denne sag,som på så mange andre. For det må da være så simpel så simpel at fortælle mig - hvilken liste der er tale om.
Alle officielle papir har et billagsnummer og en liste fra D.J. til S.N. har det garanteret.

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 02-05-10 11:49

rigtig hh det er som du formulere det og bb1 du er ude

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 02-05-10 12:23

Nu er det ikke Schindlers liste vi taler om Knudsen, det er en liste om hvem der i DK er aktive riffelinstruktører. hvis du stadig er AKTIV riffelinstruktør så bevis det, hvornår har du sidst stået for en skydning men har jeg taget fejl, giver jeg dig selvfølgelig en undskyldning, men det kræver du dokumenterer JEG tager fejl, capiche

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-05-10 14:10

Ærgerlig, at emnet blev ødelagt af en gang personfnidderfnadder......

Det var ellers et godt og meget faktuelt emne, nu hvor bukkejagten starter om en 14 dages tid.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-05-10 19:44

Netop HH -lige til den 01.05.10 kl. 17.22.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-05-10 17:22

--------------------------------------------------------------------------------
Som de sidste to indlæg angriber problemet på,kan man simpelthen slet ikke løse det...

Først må man stille spørgsmålet. Hvad er formålet med riffelprøven? Er det at forbedre sikkerheden eller er det for at kunne bevise, at man kan ramme?

Riffelprøven, som den er skruet sammen i dag kan kun opfylde det første omkring sikkerheden.
Den kan aldrig opfylde det sidste om personen kan ramme et stykke levende vildt....

Vi har i Danmark mange muligheder for mærke og pokal skydning både i D.J. regi og i regi af D.D.S.G.I. så vil man dygtiggøre sig på en skydebane er der ingen undskyldning. Selv
D.L.S. havde chancen for år tilbage var alt planlagt banen, der kunne skydes på var til stede uddannede, riffelinstruktører, reglerne samt mærkerne lavet - men hvad skete der indre stridigheder, esklusioner ja så galt personer, som stjal af kassen ødelagde det hele og nu mange år efter er det ikke lykkedes for D.L.S. af få noget lignede op og stå.
Så provsten! grib i egen barm inden du begynder, at angribe andre. D.J. har ingen riffelinstruktører, som ikke kan deres kram. Det ved jeg! For jeg er en af dem, der løbende deltager i kursuer og møder. Hvad er du?

Godkendelse af svar
Fra : HFranzen

Dato : 02-05-10 23:05

Tak for svaret betterwisser.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 03-05-10 15:58

Tak for points, ærgeligt at tråden igen " sprang " for vores plejebarn og den røg af sporet.