/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne Weather.com
Fra : Oldboston
Vist : 557 gange
100 point
Dato : 01-05-10 00:24

Hver gang jeg skal ud at rejse, har jeg stor fornøjelse af et program fra weather.com. Man kan have den aktuelle temperatur fra flere forskellige steder i verden liggende på sit skrivebord + masser af info, I kender det nok.
Men når man er hjemme fra rejsen, vil man måske gerne de-aktivere programmet eller helt fjerne det. Der er nemlig den ulempe ved programmet, at det er som om, det virker forsinkende på mange andre opgaver på pc'en. Jeg har den erfaring, at pc'en bliver en del hurtigere, når weather.com fjernes.

Men denne gang kan jeg ikke få det væk. Jeg går ind i startmenuen, der i en undermeny tilbyder at fjerne eller slette programmer. Det prøver jeg, klikker "uniinstall". Men jeg får frem en menuboks med overskriften: Wise Uninstall, og teksten:

Could not open Installing file log.

Det program, jeg taler om, hedder egentlig "The weather com Destktop 6", og ser tilforladeligt ud. Men jeg plejer at blive mistænksom, når et program ikke selv i ord og brugsanvisninger hjælper brugeren på vej med at afinstallere.

Mon nogen her kan hjælpe?

Venlig hilsen
Oldboston

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-10 00:49

Det program eller widget kender jeg ikke, er det ikke at finde i Tilføj eller fjern programmer? Før du forsøger at afinstallere så sørg for at programmet ikke er aktiv, højre klik nede på nederste blå linje på skrærmen og klik på Jobliste, under fanebladet Processer kan du prøve om du kan finde noget som hedder weather og afslutte processen, der kan være flere processer med samme program, når alle er afsluttede så prøv igen at fjerne programmet.
Du bør ikke afslutte nogen processer som der står System ud for, kun dem som der står din bruger ud for kan afsluttes uden at computeren går ned

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 100 point
Dato : 01-05-10 02:47

Du skal simpelthen bare hente dette program, det kan klare det mest utrolige...

http://www.revouninstaller.com/

Revo Uninstaller Pro helps you to uninstall software and remove unwanted programs installed on your computer easily! Even if you have problems uninstalling and cannot uninstall them from "Windows Add or Remove Programs" control panel applet.

Revo Uninstaller is a much faster and more powerful alternative to "Windows Add or Remove Programs" applet! It has very powerful features to uninstall and remove programs.

With its advanced and fast algorithms, Revo Uninstaller analyzes an application's data before uninstall and scans for remnants after the uninstall of a program. After the program's regular uninstaller runs, you can remove additional unnecessary files, folders and registry keys that are usually left over on your computer.

Revo Uninstaller Pro offers you some simple, easy to use, but effective and powerful methods for uninstalling software like tracing the program during its installation.

To remove a program completely and without leaving a trace you can monitor all system changes made during its installation, and then use that information to uninstall it with one click only – simple and easy!

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 01-05-10 06:22

Den er lidt tricky at fjerne.

1. Tjek om der i Program Files er en mappe der hedder Weather Channel Desktop 6. Hvis der er det, så slet denne mappe.
2. Gå så til Start, run, tast "Regedit" for at komme ind i Registry Editor.
Led efter disse to og slet dem.
HKEY_CURRENT_USER/Software/ Weather Channel Desktop 6 or
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/ Weather Channel Desktop 6

Så skulle det være iorden.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 01-05-10 15:25

Mange tak for svarene, jeg tror I er meget tæt påen løsning, men det er ikke lykkedes for mig alligevel endnu. Både o.v.n. og tararam skriver, at jeg skal slette den mappe, der hedder Weather Channel Desktop 6. Det vil jeg sandelig også gerne, men det er her problemet begynder. Jeg vælger programmet og klikker på tilføj/slet. Men sekundet efter kommer beskeden "Could not open INSTALL.LOG file" og programmet ligger stadig på sin plads.

o.v.n.s forslag om at afslutte processen inde på den igangværende jobliste, lykkedes tilsyneladende, men længere kan jeg ikke komme.

tararams forslag er rigtig snedigt, og måske kan det også bruges. Jeg kan godt finde de to HKEY's, som tararam omtaler, men under software kan jeg ikke finde noget om Weather Channel.

NU vil jeg også prøve webm's ide, men det ville jo være bedst, såfrem man ikke behøvede at installere et nyt program for at slippe af med et gammelt!! Jeg prøvede på google at søge under ordene "Could not open INSTALL.LOG file". Der kom mange søgeresultater, og man kan forstå, at weather com har voldt mange brugere problemer at slippe af med. Desværre er de løsninger, der ligger, for tekniske, også sprogligt, til at jeg kan forstå dem.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 01-05-10 15:41

Tak for svaret webm. Du får fem stjerner for besvarelsen af to grunde: 1) jeg havde aldrig hørt om Revo, hvis ikke du havde skrevet om den, og 2) det var legende let at bruge den. Så nu er mit problem løst. Jeg kan sagtens se flere anvendelsesmuligheder, når man først har Revo installeret. Den tror jeg, mange kan få glæde af i fremtiden.