/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Runde marker.
Fra : Hopenhagen
Vist : 5817 gange
40 point
Dato : 30-04-10 14:56

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 30-04-10 15:18

Nej ikke runde marker, hvis du zoomer lidt ind så kan du se firkantede marker, cirklerne du ser er fordi man i Amerika bruger kæmpemæssige plæne vandere, det er en fast stående maskine med lange arme som kører i rundt og vandet kommer ud af små dyser på armene, i modsætning til de vandings maskiner du kan se i det danske landskab om sommeren, her er det godt nok også en dyse som drejer rundt, men hele maskinen trækkes hen over marken og vander i mere regtangulære stykker, du kan se et eksempel på en sådan lang arm der drejer rundt og vander marker i cirkler her:
http://www.twdb.state.tx.us/IMAGES/assistance/awcfund.gif

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-10 15:19

Ja - det er runde marker

Det kunne du jo selv se hvis du zoomede ind på dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-10 15:20
Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-10 15:22

Nå den giver samme billede....

Men zomm ind - så kan du se de er runde....

Har du "firkantede" øjne o.v.n.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-10 15:25

Ps...

Der ligger sågar ejendomme i "hjørnerne"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-10 15:32

Ja ja Refi vil have ret så giv ham dog ret det DYRKEDE areal er rundt men det bliver markerne ikke runde af

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-10 15:38

Citat
det DYRKEDE areal er rundt men det bliver markerne ikke runde af

Jo jo....

MARKEN er det dyrkede areal - resten er bare JORD

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-10 15:38

Citat
Der ligger sågar ejendomme i "hjørnerne"
hjørner på runde marker man skal høre meget før ørerne falder af når jeg zoomer ind kan jeg tydeligt se de lige streger som danner skel mellem markerne, nogle steder er der træer uden for cirklerne og enkelte steder ligger der huse, en del af marken dyrkes så intensiv og er rund, det bliver selve marker ikke rund af

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-10 15:42

Jeg skrev BEVIDST hjørner som "hjørner"

Troede du opdagene noget sådant

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-10 15:44

Men skære da gerne ud i PAP....

GRUNDSTYKKERNE er rektangulære/firkantede men MARKERNE er RUNDE

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-04-10 17:22

Citat
MARKEN er det dyrkede areal - resten er bare JORD

- hvorfor hedder det så en brakmark?

- nu går jeg ud i haven og døber den om til brakjord!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-04-10 17:51

Citat
GRUNDSTYKKERNE er rektangulære/firkantede men MARKERNE er RUNDE

Spade En mark ER et grundstykke

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-04-10 19:31

Prøv at fortælle en højrøvet texaner at det er en mark.....pff

Derovre har de ikke en mark men LAND.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-04-10 19:54

- OK, så brakland da...

Godkendelse af svar
Fra : Hopenhagen

Dato : 30-04-10 23:45

Tak for inf

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-10 23:51

Selv tak - jeg håber ikke du blev forvirret over debatten om rund eller firkantet

Kommentar
Fra : Hopenhagen

Dato : 30-04-10 23:57

Nej det tog jeg bare som spas.

Kommentar
Fra : Hopenhagen

Dato : 30-04-10 23:58

Nårh det er fordi jeg kom til at lave den smiley der med fisken Det var et uheld. Aner ikke hvordan man laver den..

Jeg forstod dit svar helt perfekt.