/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
spam hvordan stopper det ???
Fra : return
Vist : 741 gange
500 point
Dato : 28-04-10 18:11

hej

nogen der kan hjælpe har fået spam mail fra en jeg har sat ind som en af mine kontaktpersoner i windows mail ,han har ikke selv sendt det og den er deværre blevet åbnet , hvad gør man så lige har slettet begge to ,og har lige kørt AD-aware men har ikke et program til at stoppe spam

er der nogen der kender et godt program til at stoppe spam ,det skal være gratis

har lie set lidt på nettet noget der hedder spam fighter men kender dert ik men

håber i kan hjælpe der er gode point til den der løser problemet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-10 18:16

Jeg kan varmt anbefale spamfighter, du kan hente det gratis

I starten skal du lige holde øje med hvilken post du får, og trykke på det der er spam, så programmet kan "lærer" hvad der er alm. post og hvad der er spam

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-04-10 18:24

Hvis du kun har åbnet mailen og ikke klikket videre, så sker der ikke noget.

Din kontaktperson skal ændre sit kodeord, så han/hun ikke sender "uønskede" mails videre.

Du kan også ændre dit kodeord.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-10 18:31

Hvis det KUN er spammail er det jo underordnet om du åbner den eller ej - de har jo allerede din adresse....

Generelt kan du IKKE stoppe spam - højst minimere det

Så et spamfilter (hvis ikke din udbyder kan klare det) er et MUST....

Der findes flere af slagsen....

Her bruger vi Cactus - og den bliver klogere og klogere for hver dag...

http://www.codeode.com/spamfilter/index.html

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-04-10 18:42

I første omgang, så er det afsenderen (kontaktpersonen) som har et problem med sin computer. Han/hun skal ændre sit kodeord.

Nu skriver return ikke om hans computer videresender mails uden hans vidende. Men det kan han da spørge sine kontaktpersoner om.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-10 18:47

Der behøver IKKE være noget galt med komputeren

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-04-10 18:57

Afsender skal passe på da han uvidende har fået noget skidt ind, hans udbyder kan finde på at lukke forbindelsen grundet spam.

Kommentar
Fra : return

Dato : 29-04-10 10:18

findes der kun dissse to som i har skrevet lidt om

vil gerne ha en lidt mere at arbejde med så i må gerne finde lidt flere og også gerne uddybe
om de er gode til at fange spam mails osv

håber nogle af jer vil kunne være behjælpelig med det der er 800 point til den der kommer med det der virker best og fanger flest spam mails

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 500 point
Dato : 29-04-10 13:43

Spamfighter er simpelthen bare så god og gratis:

http://www.spamfighter.com/Lang_DA/install_thank_you.asp

Spam Filter til Outlook / Express, Thunderbird og Servere
Hvis du har brug for et Spam Filter derhjemme eller på kontoret, eller vil du beskytte en server mod spam, er du kommet til det rette sted. SPAMfighter tilbyder et godt antispam produkt til både private og virksomheder.

7.062.786 brugere er allerede beskyttet mod spam af SPAMfighter, og i de sidste 24 timer har 1.651 personer tilsluttet sig kampen som ægte SPAMfightere.

SPAMfighter er Europas førende antispam producent og på verdensplan beskytter vi over 7.062.786 privatbrugere og virksomheder imod spam på deres computere og servere.

•SPAMfighter er lavet af stifterne af Jubii
•SPAMfighter er Europas førende Spam Filter udvikler
•SPAMfighter beskytter hundredtusindvis af PC'er og servere over hele verden - hos både private brugere og firmaer

Kommentar
Fra : return

Dato : 29-04-10 15:07

virker spamfigther også til windows mail ???

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-04-10 15:31

Du kan anmelde spam her

http://www.spamcop.net/

hvis det er fra en dansk, anmelder du det her
https://www.cert.dk/
https://www.cert.dk/vejled/

til orintering så ryger mail fra en som bruger spamfighter i mange spamfiltre, fordi
de(spamfighter) syntes det er smart at skrive i alle mails
" jeg er bestyttet af spamfighter bla bla bla." og så med et link til deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 30-04-10 20:47

GLEM DET.

Din mail adresse er blevet udnyttet af andre, / som bruger
din MAIL _ adresse til videre-sending af spam.

Hvis du er tilmeldt nyheds-breve og andet ???
så er du den første der står på SKUD,
GRUNDET ? at siden du har tilmeldt dig, er under konstant
BOMBARDERING af hackere/ eller bare en MAIL ? = SNIFFER,
som udtrækker samtlige mail´s fra en hjemmeside,
GANSKE LOVLIGT endda.
De værste sider er PHP/ især gratis CMR

Og de bliver så solgt videre til ???

Men at finde mail´s herinde, er heller ikke et særligt stort problem
kan hente et par hundrede, på under 5 minutter

Men det må du selv søge på Google om.

http://www.google.dk/#hl=da&q=exploitet+mails&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=c72504d088e69f2d

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 30-04-10 20:50

Glemte at skrive = de bruger din MAIL som AFSENDER
men har ingen adgang til din/ e KONTO.

Så du er ikke blevet HACKET

SPOOF mails ?

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 30-04-10 20:51
Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 30-04-10 20:55

http://en.wikipedia.org/wiki/E-mail_spoofing
Næsten det værste af ALT, da det ikke kan stoppes.

Får hverdag omkring 200 tilbud på VIAGRA, afsendt af mig selv.
Og hvergang et billigere tilbud end !!!! sidst

Men på hver eneste står der OGSÅ at den ER SIKKERT FALSK = afsenderen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-10 21:45

Citat
findes der kun dissse to som i har skrevet lidt om

vil gerne ha en lidt mere at arbejde med

Hvad vil du med flere ?????

De gør deres arbejde og det er vel det de skal....

Ydermere er de GRATIS

Du må alligevel IKKE køre med flere programmer - det forvirrer blot dine mails....

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 05-05-10 08:45

Tak for svaret webm.