/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
installation af SSD harddisk ????
Fra : bibsamie
Vist : 1258 gange
300 point
Dato : 28-04-10 16:07

jeg har modtaget min SSD harddisk idag med posten den er på 160 GB hvorledes opstarter jeg den i en pcer.

mvh
Per

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-04-10 16:19

What ?

Skal den installeres som primær harddisk med Windows og programmer (det allerbedste), som ekstra harddisk i computeren eller i en USB boks ??

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-04-10 16:24

har købt Windows 7 Ultimate hvor det var meningen at den skulle kører dette styresystem

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-04-10 16:25

i komputer for alle har netop lige haft en artikkel hvordan man sætter en ssd disk i og hvordan man med et lille program(som følger med på cd-rom) kopier alle dataer incl styresytem over på ssd disken

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-04-10 16:27

rotw

som skrevet har jeg taget en pc ud af drift og ville starte den op som ny med denne disk og styresystem.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-04-10 16:28

og der er SATA stikk i den så SSD disken kan umiddelbart tilsluttes

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 310 point
Dato : 28-04-10 16:38

Hvis Windows 7 er som min XP starter Du jo blot computeren op med CD/DVD skiven i et drev, så fortæller skærmen hvad der skal gøres med formatering m.m.

Husk at installere bundkortdrivere til netkort, chipset og evt. grafik, på bundkortets hjemmeside kan Du tjekke om de har drivere til Windows 7.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-04-10 16:51

Jeg kan ikke forstille mig at der er nogen forskel på at installere din SSD og en hardisk.
Men check først at din BIOS kan finde dit nye SSD drev og at det er det primære drev.
Også bare i med windows DVDen og starter fra DVD drevet.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-04-10 17:01

det vil jeg så prøve, vender tilbage senere.

per

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-04-10 17:16

Den eneste fordel er 1. opstarthastigheden alm 10 sek SSD 0,3 sek, 2. mindre strømforbrug, 3 er robust kan tåle stød og slag.

Ellers fungerer den som en alm harddisk.

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 28-04-10 18:04

Tak for svaret LuffeA.

det virkede så bare som du beskrev.

mvh
Per