/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
KFC-CB1716CL
Fra : aj101
Vist : 360 gange
60 point
Dato : 01-05-03 17:28

Jeg har knækket en pin i mit monitorkabel. Hvordan reparere jeg dette. Jeg har købt et SVGA forlængerkabel som reservedel, men jeg har prøvet at ohme forbindelserne ud og det giver ingen mening overhovedet. Findes der et diagram over disse forbindelser eller er der anden måde at reparere dette på

Hilsen
Allan

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 01-05-03 17:53
Kommentar
Fra : aj101

Dato : 01-05-03 18:15

Tak for linket.......men jeg syntes ikke rigtigt det ligner mine forbindelser!!!!
jeg har f.eks gennemgang imellem følgende pins : skærm+1+6+7+8+10+11 og pin 4+5+9 bliver ikke brugt.
Samtidig kan jeg måle gennemgang mellem RØD+GRÅ+BLÅ videoledning
mvh. Allan

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 01-05-03 18:35

Jeg skal lige igennem mine dock, det er rigtigt at der er et par forbindelser mere, kommer til bage når jeg har spist

Kommentar
Fra : aj101

Dato : 01-05-03 18:37

1000 Tak OW

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 01-05-03 19:11

http://www.dataip.co.uk/Reference/SVGAPinOut.php
Her var den rigtige så, sig til hvis du skal bruge mere¨
OW

Kommentar
Fra : aj101

Dato : 01-05-03 19:18

Tak ska' du ha OW, det ser mere rigtigt ud. Bare lige en sidste ting.....Der står nogle tekniske inf. på tegningen, er det sådan at du kan oversætte det for mig? Jeg har følgende farver på originalledning : Video-RØD,Video-BLÅ,Video-GRÅ, BRUN,SORT,GUL og HVID samt skærmen

På forhånd 1000 tak for din hjælp
mvh
Allan

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 01-05-03 20:31

Farverne på lederne rød pin 1 grøn pin 2 og blå pin 3 som du angiver svarer til de respektive farver på monitoren medens skærmene på disse ledere er stelledere eller returns til pin 6 7 og 8 "grounds".
No connections = ingen forbindelse eller bruges ikke.
H. sync og V. sync er signalerne som synkroniserer skærmens sammen med skærmkortet hvor pin 10 stel forbindelsen
SDA (DDC) Serial DAta og SCL (DDC) er henholdsvis data og clock signal som udveksler informationer mellem monitoren og skærmkortet hvor pin 11 er stel.
Sansynligvist er alle grounds i virkeligheden et og samme potential og placeringen underordnet pin 4 har en særlig betydning som test ledning og skal være forbundet til stel.
Håber at jeg forstod dit spørgsmål rigtigt.
OW

Kommentar
Fra : aj101

Dato : 01-05-03 21:42

ja den er god nok.
tak igen OW

Kommentar
Fra : vezzzel

Dato : 07-10-03 13:17

AJ101: Hvordan forbandt du ledningerne?
Blå: Pin 3
Rød: Pin 1
Grå: Pin 2????
Skærm fra blå: Pin 8
Skærm fra rød: Pin 6
Skærm fra grå: Pin 7???
Brun
Sort
Gul
Hvid