/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Er det dig der sidder foran pc i jobhus
Fra : jeansgade
Vist : 578 gange
300 point
Dato : 28-04-10 11:36

Sidder du også i et jobhus i skive og kigger ind i skærmen så læg en kommentar

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-04-10 11:39

kom ind

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-10 11:40

Nej det gør jeg heldigvis ikke

Men ved du godt der findes dette program, som ikke skal installeres,hvor i kan skrive samme noget a la msn, så i ikke behøver at have kandu som mellemmand

http://www.yaplet.com/ (skrivefeltet er i højre hjørne)

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 28-04-10 11:42

husk det 8 bud

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 28-04-10 11:43

jeg bruger ikke noget derstarter med ya "yaller"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-10 12:15

Det er også meget nemmere bare at kritisere, end sætte sig ind i tingene

Kan du rigtigt hygge dig på dit jobkursus de næste s-e-k-s uger

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 28-04-10 14:20

Er det den gamle arbejdsformidling eller i dag kaldet jobcenter, du kalder for et jobhus?
Har du tid til at være her på kandu?
Skal du ikke søge et job, når du nu sidder i et jobhus?

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-04-10 14:51

Halleluja for et jobkursus. Kan huske dem. De er keeeedddeeelige.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-04-10 15:05

Ja det mærkeligt hvordan det skulle hjælpe på en job situation at sidde foran en computer... ja med minde det så er ens job at sidde der.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 28-04-10 15:10

Citat
jeg bruger ikke noget derstarter med ya "yaller"

Nå jeg ville ellers foreslå dig, at gå ind på yahoo og spille en gang yatzy

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-04-10 15:16

Apropos.

Flere kan nok huske at jeg blev sendt på to kommunale jobkurser indenfor 1 1/2 måned, bare fordi at jeg skiftede bopæl til en anden kommune, og ydermere havde fået et intensivt kursus i privat regi.

Jeg skrev en skarp forespørgsel til ministeriet om ressurcespild i sparetider m.m........ og tilføjede ironisk at man jo ikke lod skolebørn starte forfra i 1. klasse når forældrene flyttede til en anden kommune.
Det drejede sig ikke så meget om min person da jeg har taget forløbet med et grin, men mere om systemet.
Nå, har foreløbig fået meddelt at den er sendt videre..........

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 28-04-10 15:25

Vi andre har nok arbejde og har heller ingen problemer med at finde et sådan.
Det er nok fordi jeg aldrig har spildt min tid med et JOBKURSUS. Spild af tid og penge.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-04-10 15:25

Hvis I keder Jer på "jobcentret"

Gør som de andre, surf på Facebook eller andet, det accepteres til en vis grad da de indrømmer at folk bliver vanvittige af at surfe på jobs i 5 timer.

I Vejle var computerne pivåbne, dvs at nogle sad og downloadede ulovlig musik til deres USB-sticks.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-04-10 16:12

@Hugo-Børge

Hvis Du bliver fyret og vil hæve dagpenge fra A-kasse eller kontanthjælp SKAL Du.

Jeg er gammel og har sgu også førhen fået jobs bare ved at skrive en pæn ansøgning uden de videnskabelige, psykologiske og forkromede opsætninger de bruger nu, masser af arbejdsgivere gider sgu ikke engang spilde tid med at læse lortet igennem, de vil hellere tale med med personen selv.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-04-10 17:03

Systemet er tåbeligt, himmelråbende åndssvagt. Jeg kender det og de mennesker der er i systemer bliver behandlet som kvæg. De bliver kostet rundt på kurser og tvunget til at skrive et vist antal uopfordrede ansøgninger om ugen, vel vidende at de ansøgninger bliver skrottet af firmaet.

Men når de arbejdsløse er på kursus, så figurerer de ikke i statistikken som ledige, så kan regeringen sige at der slet ikke er så mange arbejdsløse. Og de gør det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-10 18:20

Citat
Det er nok fordi jeg aldrig har spildt min tid med et JOBKURSUS. Spild af tid og penge.

Det er jo heller ikke noget en arbejdsløs har højest på ønskesedlen over ens fremtid... men noget man SKAL når man bliver ledig

Man starter med at gå på kursus i hele 6 uger for at lære at skrive en ansøgning og et cv, noget der kan klares på en eftermiddag... men så længe man er på kursus, ser det bedre ud i statistikken over arbejdsløse, da en kursist ikke er en arbejdsløs

Pudsigt nok sagde de i radioen her til morgen, at DK var et af de bedste lande, til at få arbejdsløse hurtigt i arbejde igen--- det er vist en sandhed, der er blevet gradbøjet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-04-10 18:54

Gode til at få folk i arbejde ?

Bortset fra mange ledige fungerer arbejdsmarkedet vel stort som altid, firmaer fyrer og genansætter efter sæsonudsving, der er naturlig afgang som skal erstattes, og nogle bliver fyret til fordel for andre der er bedre, derfor er ganske få uden job efter et års ledighed.
Eller som min gamle chef ganske rigtigt sagde: -Der kommer folk i arbejde hver dag.

Tal og statestikker er sgu taknemmelige størrelser.