/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lave en bootcd til WIN XP PRO
Fra : bitt
Vist : 504 gange
500 point
Dato : 28-04-10 09:31

Hej.

Har forsøgt nogle gange at geninstallere WIN XP på min PC. Hvergang den når ca. 57% hen i installationen får jeg beskeden at den ikke kan kopiere "p3.sys" til harddisken....

Har forsket lidt i det og har fundet ud af at jeg skal ha' flashet min BIOS da den sandsynligvis er defekt.

I manualen til mit bundkort er forklaret hvordan men gør det, men dertil skal man bruge en floppy. Jeg er ikke ejer af et floppydrev længere, så jeg skal ha lavet en bootable cd hvor jeg kan lægge de filer på jeg skal bruge i DOS for at flashe BIOS'en.

Er der en behjertet sjæl der kan forklare mig hvordan det gøres?

På forhånd tak

Per

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-04-10 10:03

Hvorfor laver du et nyt spørgsmål med det samme?

Prøv at gå ind og slet alle windows opdateringer inden du formaterer. Især SP 3 kan drille gevaldigt.

Det er ikke sandsynligt at det er bios der er noget galt med. Der er noget der ligger og blokerer.

Accepteret svar
Fra : DISKEN_revised

Modtaget 260 point
Dato : 28-04-10 10:25

Citat
får jeg beskeden at den ikke kan kopiere "p3.sys" til harddisken....

Har intet med din BIOS at gøre.
Hvordan ser din SKIVE ud, er den ridset eller fedtet.
Når man ikke kan installere fra en original cd, er det fordi den er beskadiget.
Eller dit drev/ læser ikke virker.

Også kaldet
cyklisk redundanscheck
http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=cyklisk+redundanscheck&meta=&aq=0&aqi=g10&aql=&oq=cyklisk&gs_rfai=&fp=1d95bda879988acf

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 28-04-10 10:27

Du kan redde/ hente dine data tilbage med dette program
http://www.cdroller.com/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-10 12:48

Det må være en opgave for WinPE elle BartPE....

Den første er ikke sådan lige at få fat i

http://www.nu2.nu/pebuilder/

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 28-04-10 15:16

Kode
den ikke kan kopiere "p3.sys" til harddisken

TRÆNGER I TIL BRILLER

Som skrevet har det intet med bios at gøre, systemet kan ikke læse din fil
og derfor ikke kopiere/ installere den.

Prøv om du kan kopiere indholdet af din installations xp over i en mappe.
Vil vædde med du også for fejl ved den, kopiering.

Gør du ikke det, så brænd det over på en skive og installer fra den.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-04-10 18:45

http://bootdisk.com/
Her kan du hente lidt, har lige lidt travl, så du må lige læse lidt selv...

Hvis det blot er for indlægning af bios, er det næste lige meget hvilken boot disk du laver.
Blot at den kan starte i en dosprompt.

god fornøjelse
vh Ben

Godkendelse af svar
Fra : bitt

Dato : 29-04-10 10:54

Tak for svaret DISKEN_revised.

Købte et nyt DVD-drev for 137,- og så virkede det fint.

PS. jeg postede 2 steder, fordi der ikke lige kom svar så hurtigt som jeg havde håbet. Men det kører nu.