/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikon-lås
Fra : marcussen1
Vist : 1509 gange
100 point
Dato : 27-04-10 19:36

Jeg søger et program, gerne freeware, der kan låse ikonerne på skrivebordet, så jeg har dem for mig selv, jeg bruger Windows 7.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-10 20:01

Du laver bare en kode på Win....

Skal andre bruge den laver du en brugerkonto til dem....

Du kan IKKE bare "låse" et icon.....

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 27-04-10 20:24

Refi..........
man kan godt nøjes med at låse et ikon, jeg har før haft et sådan program, men kan ikke finde det igen

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 27-04-10 20:49

http://microsoft-private-folder.software.informer.com/

ved ik om det sådan et du tænker på..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-10 21:18

Citat
man kan godt nøjes med at låse et ikon, jeg har før haft et sådan program

Hvis det er "iconerne" i stifinder (som er mapper) - så kan du....

Har aldrig hørt om et program der kunne låse genveje

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-04-10 21:29

Det har jeg heller ikke og som det er skrevet, så kan du låse filer og mapper. Men ikke genveje.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 27-04-10 21:55

Da jeg tidligere har lukket genveje, har det da været muligt. Eller hvad.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 27-04-10 21:59

I XP kan man lukke genveje med et program, der hedder "Folder Access", det duer blot ikke i Windows 7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-10 22:00

Citat
Da jeg tidligere har lukket genveje

Det påstår du jo

Hvordan du så har gjort det må stå i det uvisse.....

Kunne muligheden være du "husker" forkert og netop har brugt flerbrugersystem..... De får jo hver deres skrivebord....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-10 22:01

Citat
I XP kan man lukke genveje med et program, der hedder "Folder Access

Så nærmer vi os sagens kerne

Nej....

Det er MAPPER (folders) du kan lukke - ikke genveje

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-10 22:02

Men du kan selvfølgelig lægge alle genveje i en mappe og låse den....

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 27-04-10 22:05

Nu er jeg jo ikke så klog, men når der ligger en genvej på skrivebordet, og jeg kan låse, spærre den, så har jeg måske udtrykt mig forkert, men ikke desto mindre har jeg kunne spærre den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-10 22:08

PS...

Folder Lock virker i Win7

http://www.newsoftwares.net/folderlock/

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-10 22:10

Citat
men når der ligger en genvej på skrivebordet, og jeg kan låse, spærre den, så har jeg måske udtrykt mig forkert, men ikke desto mindre har jeg kunne spærre den

Beklager...

Du MÅ huske forkert

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 27-04-10 22:14

Jeg skrev ikke FOLDER LOCK men FOLDER ACCESS

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-10 22:20

Det ved jeg godt, men det er jo et GAMMELT program der IKKE virker i win7....

Og det bliver ikke udviklet længere....

Kommentar
Fra : peacekeeper

Dato : 28-04-10 11:44

Det vil måske være en smule nemmere hvis kunne forklare hvordan du gjorde det før f.eks.

Gemte den ikonerne så man ikke se dem eller fik man en access denied popup.

For hvis den skjulte ikoner så kan man via dokument og settings flytte ikonerne væk fra profilernes desktop mappe.

Eller hvis det er access denied kan man højre klikke på ikonerne på desktop > Properties / egenskaber > Security / sikkerhed > og sætte rettigheder for enten hvilken gruppe eller bruger må have adgang.

Jeg vil forslå mit andet forslag da det nok er den du mener.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 28-04-10 14:30

Tak for svaret ref
Tak for svaret refi.....
ja jeg har blandet forskellige ting sammen, beklager.
De genveje, jeg har kunnet låse, er lagt i en mappe først, så både Du og andre har haft helt ret.
Folder Lock er et betalingsprogram, og det er jo helt i orden, men da jeg temmelig fedtet, ville jeg helst finde et gratis program. Folder Access, der ikke duer til W7, er gratis. Mon ikke der også findes et til W7.
Mvh
Niels, der beklager endnu engang.